Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tweedehands kleding, waar kopen?,

Naar aanleiding van het draadje over niet uitkomen met geld en de tips die daar gegeven worden, dit onderwerp.

Ik wil graag tweedehands kleding kopen uit oogpunt van portemonnee en duurzaamheid. Maar waar vind ik dit? Ik ken alleen maar winkels met saaie wollen truien en afschuwelijke modellen spijkerbroek. En dan lees ik een interview in Linda met een of andere BN'er die al haar kleding tweedehands koopt en dat is hardstikke leuk.

Dus weten jullie waar leuke tweedehands kleding te koop is in omgeving Rotterdam?

Marktplaats?

Vinted? En verder in Rotterdam bijvoorbeeld Cheap Fashion op de Meent of hier:https://minimalistdutchie.com/2018/05/20/de-leukste-tweedehands-kledingwinkels-van-rotterdam/

skik

Jo Hanna

Jo Hanna

05-09-2020 om 18:29

Kringloopwinkel

Ik koop driekwart van mijn kleding in de ‘gewone’ kringloopwinkel. Dat kan eigenlijk alleen maar als je er plezier in hebt om daar regelmatig naartoe te gaan want je kunt er niet op rekenen dat je kunt kopen wat je zoekt. Een enkele keer vind je een hele berg superleuke kleren (dan heeft iemand met een vergelijkbare smaak haar kast opgeruimd, denk ik?), geregeld vind ik 1 leuk kledingstuk, soms voor het passende seizoen, soms ook niet, en geregeld vind je ook helemaal niks. Je moet dus een beetje anders nadenken over kleding kopen en als je daar de lol van inziet, kan het wel. De gaten die in de garderobe vallen doordat iets niet in de kringloop opduikt (een top in een bepaalde kleur bij een mooie tweedehands rok, leggings, etc) koop ik nieuw. Schoenen koop ik ook nieuw. De kans dat je goedzittende schoenen tweedehands kunt kopen is voor mij bijna nihil gebleken. Alleen als de zolen er niet of nauwelijks gebruikt uit zien, wil ik nog wel eens overstag gaan en dan mogen ze bijna niks kosten.

Marinade

Marinade

05-09-2020 om 18:42

Wel handig

.... om het zoeken te stroomlijnen. Anders verzuip je zo ongeveer in het aanbod.
Ik zoek op merken schoenen en kleding die ik mooi vind en dan meteen filteren op maat, dan is het redelijk behapbaar.
Vinted, The Next Closet (duurder maar mooie stukken), United Wardrobe en good old Marktplaats.
In mijn woonplaats twee vintage-zaken waar ik regelmatig even ga sneupen.
Soms een projectje: een jas à la Mechteld uit de serie Hollands Hoop (gevonden!).
Ik denk wel dat je er, als het niet puur noodzaak is, lol in moet hebben, in de zoektocht.

Lou

Lou

05-09-2020 om 19:20

verkenningsronde kringloopwinkels

Ik heb om de hoek een tamelijk leuke kringloopwinkel maar ze zijn zeker niet allemaal leuk, en al helemaal niet altijd. Voor boeken ga ik naar de één, voor meubels naar de ander en kleding is ook lang niet overal even leuk. Maar inderdaad, net als Jo Hanna zegt, soms heb je ineens geluk en heeft iemand met jouw maat én jouw smaak net haar kast opgeruimd. Ik heb het idee dat in de chiquere wijken ook betere kleding wordt weggegeven aan de kringloopwinkel (logisch ook wel natuurlijk), dus ga eens naar een kringloopwinkel in een duurdere wijk dan die waar je alleen maar saaie wollen truien vindt en ga eens op verkenning langs alle tweedehands winkels in de buurt.

Daarnaast uiteraard alle digitale winkelmogelijkheden zoals United Wardrobe en Vinted. Dat is een heel ander soort shoppen. Ook leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.