Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annae

Annae

31-05-2011 om 13:28

Uitbreiding keuken met laag budget

Toen wij in dit huis kwamen zat er een nieuwe keuken in die aan alle kanten niet goed geïnstalleerd is en niet handig neergezet. En veel te weinig ruimte (opbergen en aanrechtplek). Maar de broekriem wordt aangehaald en dus is er geen geld voor een nieuwe keuken. Dus wat er staat laten we maar zo, voorlopig. Dan is er nog een muur waar nu het fornuis en de ijskast staat. En daar is plek voor een aanrechtblad bijv. Nu ben ik 3 keukenboeren langsgegaan voor advies maar die komen hun bed niet uit voor een simpel aanrechtblad op maat en een (indelings)adviesje. Ook wel logisch en terecht als je ziet wat de prijzen zijn. Aan mij verdienen ze dan te weinig. Oninteressant als klant dus.

Ik zoek dus eigenlijk 'slimmigheidjes' of alternatieven om van je keuken meer te maken op een budget om op een idee tekomen. Er is een extra aanrechtblad nodig en wat opbergmogelijkheden. Maar kastjes zijn meteen weer zo duur. Hier en daar vind je wel af en toe in een tijdschrift wat (zelf gieten van een aanrechtblad (voor ons te hoog gegrepen hoor, haha) maar ik zoek meer van dat soort dingen.
Zoek ik het onmogelijke of zoek ik niet in de goede richting?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Annae

Wij hebben onze halfopen bijkeueken (pijpela van 3 * 1.5 meter) helemaal volgebouwd met IKEA rekken van draadstaal (zal zo even een linkje zoeken). Wijnrek tot aan het plafond, open voorraadkasten langs 2 muren, maar ook een ietwat hoger dan aanrecht rek van draadstaal met een houten bovenblad. Is een ideaal stuk extra aanrecht-om-de-hoek. Zou dat misschien iets voor julllie zijn??

Ingrid

PS http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/secondary_storage/14317/

De omar serie van Ikea...ik zie alleen die leuke met dat houten bovenblad er niet tussenstaan...da's nou jammer!

Merel

Merel

31-05-2011 om 13:52

Leuk!

Oh ik vind het leuk om mee te denken met dit soort vragen. Kan je misschien wat foto's of een tekening van de indeling plaatsen op www.mijnalbum.nl? Dan kunnen wij even meekijken en meedenken.

Oh, en anders...

nog een hele goede tip...ga niet naar een keukenboer, maar naar een meubelmaker! Voor hem ben je wel echte business...en echt heel erg duur hoeft dat echt niet te zijn!

Ingrid (recentelijk een salontafel laten maken door een meubelmaker, en nu ben ik fan!)

Vera*

Vera*

31-05-2011 om 14:31

Ik lijk tihama wel

Ik ben erg blij met mijn op zolder in het washok geïnstalleerde twee onderkastjes (+ spoelbak). Ik heb mijn probleem voorgelegd bij de keukenwinkel.nl. Daar kreeg ik een hele leuk meedenkende mail op terug.
Vervolgens ben ik geweest naar de keukenwinkels hier vlakbij maar die hadden er duidelijk geen zin in.
Ik wacht nog met spanning de loodgieter af voor het monteren van de kraan en afvoer maar ik ben er nu al heel blij mee (het spoelkastje heeft een romp van 45 cm diep).

Vera

Marktplaats?

soms zijn er op marktplaats hele keukens te koop voor een prikkie, misschien is het een idee om daar eens te kijken??

Ikea

Een hele keuken vol met ikea kastjes kost nog geen 2000 euro. Dus een paar kastjes komt onder de 500 euro, incl multiplexblad. wij gaan het ook doen.

Ik heb het idee dat jij de winkels ziet en de ikea vergeet, kan dat kloppen?

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 18:09

Marktplaats

Een buurvrouw van mij heeft een prima hoekkeuken gevonden op MP, voor 60 euro, mankeerde helemaal niks aan maar stond in de weg..)

Fianna

Fianna

31-05-2011 om 20:07

Interessant

ik lees mee, want ik wil ook wat aan onze keuken doen. Ook een laag budget. Ikea keukens zien er prima uit maar ik vind een bedrag van 2000 euro waar Rodebeuk het over heeft voor een keuken zonder apparatuur dus een hoop geld.
Marktplaats kijk ik ook regelmatig maar ben nog niet eens een keuken tegen gekomen die zou passen laat staan een die ik ook nog mooi vind. Maar je weet het nooit, dus ik blijf kijken.

Ikea roltafels

Ik kwam ook aanrechtruimte tekort ondanks mijn grote keuken, maar het stylish kookeiland leverde mij maar twee onhandige halve cirkels aanrechtruimte op. Ik heb twee Flytta-roltafels (de grote maat, 140 euro p/st) neergezet. Het bovenblad gebruik ik als werkblad, op de planken eronder kan ik behoorlijk wat spullen kwijt. Mocht ik op termijn een nieuwe keuken nemen, dan vinden die roltafels vast nog wel een andere nuttige bestemming. Je zit er niet zo aan vast.

skik

Veilingsites!

Kijk ook eens op veilingsites!
Wellicht is het nu minder maar een jaartje geleden gingen veel keukenboeren failliet en stonden er enorm veel (showroom-)keukens te koop voor spotprijzen. Daarnaast veel voorraad, dus bv 30 wasbakken, 20 onderkastjes etc. Je moet dus wel een handige man of klusser in je omgeving hebben die eea in elkaar zet .

Je kunt bv kijken op
http://www.troostwijkauctions.com/nl/
http://www.bva-auctions.com/home/index

Succes!

Vera*

Vera*

01-06-2011 om 08:49

Fianna

Het geeft toch niet als de keuken te groot is voor jouw keuken? Dan plaats je de handigste of mooiste kastjes in jouw keuken en de rest in de berging

Vera

Fianna

Fianna

01-06-2011 om 09:10

Pelle en vera

pelle, nee, nog niet gedaan. ik ben het wel van plan hoor, ben erg benieuwd. Vind ook echt dat ze hele mooie keukens hebben.
Vera* ik bedoel dat de keukens te groot zijn. Ik wil een l-vormige keuken met de kookplaat op een bepaalde plek en dan moet je maar net een keuken treffen die dat heeft (moet ook nog eens een 5 of 6 pitter zijn) en de lengte van een amr moet lang genoeg zijn (te lang is idd niet zo heel erg) en dat ben ik nog niet tegengekomen

Annae

Annae

01-06-2011 om 09:41

Wat een reacties!

Zoveel.

De tip van Ingrid ga ik eens bestuderen. Heb jij niet dat het rommelig oogt, zoveel open opbergruimtes. En die meubelmaker: dat is wel een idee. Al is het alleen voor een ontwerp, toch? (met als opdracht: met budget, liefst bestaande spullen met misschien wat aanpassingen). Maar hoe vind je een geschikte meubelmaker? Normaliter ga ik alleen met dat soort klussers in zee na mond op mond reclame. En op de gok: best eng.
Merel: mijnalbum: is ook een idee! Ik zal eens zien of ik een plattegrond kan vinden of anders maken met de maten. Een foto vind ik weer iets te eng. Ik heb dat nog nooit gedaan. Misschien moet ik alleen aan het idee wennen. Maar een plattegrond ga ik doen. Leuk om mee te denken! (had ik dit maar gevraagd toen ik de pijpenla van de studeerkamer onderhanden nam).
Rodebeuk, Pelle: bouwmarkt had ik nog niet gekeken. Dat ga ik meteen doen. Ikea: was 1 van de 3 keukenboeren. Ze hebben een computermodel en ik had allerlei vragen (omdat ik een aanvulling zoek van bestaande keuken) en die konden (of wilden?) ze niet beantwoorden. Dat was niet hun beleid.
Vera, bedankt voor de site van keukenwinkel.nl. en Mien*, het probleem is dat mijn keuken niet standaard is (want een scheef geplaatste muur) en keukens zijn maatwerk. Dan zou ik dat moeten laten doen.. en hoe vind je zo iemand dan. Of misschien weer die meubelmaker?

Ik ga even snel verder aan een opdracht. Tot later.

Kijk ook eens

bij,de keukenmakers.nl

wij hebben onze keuken door hen laten aanpassen/plaatsen.
de oude keuken is door hen hergebruikt en de rest aangepast aan de oude keuken,is erg mooi geworden.

Annae

Annae

01-06-2011 om 14:38

Ikea

Pelle, ik weet niet precies wat ik wil omdat het om een aansluiting van een bestaande keuken gaat met wat lastige aspecten (schuine muur). Ikea doet dat niet, adviseren met die vraag. Overigens heeft Ikea mooie keukens, zou er zo een willen. Een nieuw keukenblok bestellen (ik wil die en die en die moet daar) is wat anders dan pas en meetwerk: dit is het geval, wat kan hier wel of beter niet. Misschien heeft Ikea geen opgeleid personeel daarvoor of vinden ze dat zoiets teveel tijd kost.

Annae

Annae

01-06-2011 om 16:33

Ikea keukenservice

Volgens mij lopen er op de keukenafdeling van Ikea voornamelijk software-helpdeskers rond. Die helpen de klant met het bedienen van de software. Dat is niet hetzlefde als helpen met het plan. Het zou een slimme zet zijn (Ikea is dan ook niet verantwoordelijk voor een ondeugdelijk ontwerp: klanten doen dat zelf). Echte selfservice dus.

Ik snap het niet zo goed

óf je moet op een klein budget een hoekje vullen en koopt wat kastjes die ongeveer passen, een multiplexblad erover dat je evt zelf op de exacte maat zaagt, afkitten, klaar.
óf je hebt een moeilijke hoek en wilt daarvoor een exact passende oplossing op maat.. en dan gaat dit draadje er vooral over dat je niet voor die oplossing wilt betalen.
Niet onvriendelijk bedoeld hoor, ik vind het alleen nogal onzakelijk klinken dat je eigenlijk verwacht van keukenzaken dat ze arbeidsuren stoppen in een opdracht waar maar weinig beloning tegenover staat; zoals je zelf al aangeeft kan je dan beter het ontwerp apart uitzetten en afrekenen. Maar dan is weer de vraag of het wel goedkoop blijft.

Misschien ben je nog aan het zoeken waar je op wilt bezuinigen?

Oh en Pelle: ik ben bang dat jij en ik gewoon bang smack de gemiddelde doorsnee nieuwbouw keuken hadden die je hoppakee met Ikea gevuld krijgt.

Annae

Annae

02-06-2011 om 14:48

Beuk

Volgens mij snap je het wel heel goed. Alleen de conclusie niet: het is geen uuuuuren werk. Voor zo'n zaak zal dat 10 minuten zijn. En ik hoef ook niet zakelijk te zijn: ik ben toch klant? En tja weinig te beloning (naar hun zin). Ik vraag wat service en daar staat een koop tegenover maar niet wat zij kennelijk verwachten. Omgerekend naar minuten, is hun uurprijs wel hoog. En service is duidelijk een woord waar ze een andere invulling aan geven.. Dat lijkt niet zakelijk. Maar als ze niet willen, willen ze niet. Prima, toch? Dan zoek ik zelf en vraag om tips. Hier. En zo te zien, hebben meer zoiets aan de hand gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.