Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamasan

Mamasan

14-11-2008 om 13:10

Upc opzeggen

Heeft iemand advies hoe ik (zonder al teveel kosten) mijn UPC kabeltv-abonnement kan opzeggen? Ik heb het een half jaar geleden telefonisch geprobeerd, wat UPC voorschrijft op hun website. Na 15 minuten in de wacht, met bijbehorende kosten, vond ik het wel genoeg en heb een mailtje gestuurd met mijn opzegging. Vervolgens kreeg ik het verzoek (via een non-reply mail) om telefonisch contact op te nemen. Weer geprobeerd, en weer tig minuten in de wacht. Vervolgens werden er abonnementskosten geïncasseerd. Dit heb ik laten storneren, en weer een mail naar UPC met de boodschap dat ik al had opgezegd. Vandaag heb ik per post (naar mijn oude adres, en laatste dag doorzendservice TNT Post), een aanmaning met allerlei dreigementen gekregen. Ik stel me op het standpunt dat ik al heb opgezegd, ook al moet dat volgens de website van UPC telefonisch. Liefst stuur ik mijn opzegging nu per post, maar hun adres houden ze graag geheim ;-( Voor de volledigheid, ik ben dus al drie maanden geleden verhuisd en maak helemaal geen gebruik meer van de diensten.
Iemand ervaring met het opzeggen bij UPC? Hoe heb je dat aangepakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

14-11-2008 om 13:22

Zijn bezig

hallo
Begin oktober kreeg ik (na een paar keer proberen) eindelijk iemand aan de telefoon. Hij vertelde precies wat ik moest doen en wat er ging gebeuren. We zouden een bevestigingsbrief krijgen dat het abonnement per begin november opgezegd zou worden - die brief kwam inderdaad na een paar dagen.
Verder zouden we dan begin november via de TNT een doos krijgen om de mediabox in terug te kunnen sturen. Die doos is er dus nog niet. Ik geef ze nog een week de tijd en dan stuur ik de mediabox in de originele doos terug (die staat toevallig nog ergens in het hok).
Echt tips heb ik dus niet - gewoon nog eens proberen te bellen en dan 's avonds. Heb ik toen ook gedaan.
succes

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

14-11-2008 om 17:56

Gedateerde ervaring

Mijn ervaring stamt uit dec 2004 tot half 2005. Wij kregen toen eind december een faktuur voor het eerste kwartaal 2005, waar een tariefsverhoging per 1-1-2005 in vermeld stond. Wij wilden allang van UPC af, en hebben dit aangegrepen om op te zeggen. Er waren heel wat brieven voor nodig, maar uiteindelijk is het abonnement per 1-1-2005 stopgezet. Goed je poot stijfhouden.
Het adres waar wij naar toe stuurden, is UPC Nederland, Postbus 1050, 8900 CB Leeuwarden. Ik weet alleen niet of ze nog steeds op dat adres bereikbaar zijn.
Het je ook op de aanmaning geen adres staan?

Oh ellende

nee ik wil er niet eens meer aan terug denken, wat was dat een hellll.

Opzeggen

UPC
Kabelweg 51
1005 DA AMSTERDAM
Tel 020 - 775 50 00
Fax 020 - 775 67 00
Een aangetekend schrijven of een paar keer achtereen een opvallende fax werkt goed.

Carmen

Carmen

15-11-2008 om 21:59

Andere aanpak

Het is bij ons, althans bij de vorige bewoner van ons huis, pas goedgekomen nadat er een incassobureau zich ermee ging bemoeien. Die konden het wel.
Onze eigen opzegging een paar jaar later ging op zich wel goed. Behalve dat ze om een modem zeurden dat we helemaal niet hebben. Wel hebben we nog steeds ergens in de doos onder een laag stof die digitale dinges staan die we ongevraagd kregen. We hebben ze een paar keer gezegd dat ze het ding moesten komen halen. Maar zij wilden dat wij hem zelf terug zouden sturen. Maar mooi dat ik er niet mee naar het postkantoor ga zeulen. Dus die staat er nog, en het signaal staat ook nog op de kabel trouwens. Ik kan dus iedereen die geld moet besparen aanraden om UPC op te zeggen (als dat lukt) want je kunt erna nog steeds tv kijken.

Mamasan

Mamasan

19-11-2008 om 09:50

8 weken

Volgens mij is het gelukt. Ik heb toch maar de klantenservice gebeld en heb 3 medewerkers gesproken (in 40 minuten De eerste persoon die ik sprak vond mijn opzegging niet rechtsgeldig omdat ik geen datum had genoemd. Onzin, ik had gezegd 'per de eerstmogelijke datum' dus dat lijkt me duidelijk genoeg. Na wat aandringen was hij dat met me eens en heeft me doorverbonden met de (klinkt als 'retardatie-afdeling' waar ze abo's kunnen beëindigen. Daar moest ik de discussie aangaan over de beëindigingsdatum. Hij wilde nl per heden opzeggen terwijl ik in april gemaild had. Dus ik voorgesteld dat ze maar een creditnota zouden opmaken. Weer doorverbonden naar de factureringsafdeling. Dat meisje heeft er een kwartier over gedaan om te berekenen wat ik dan nog terug zou krijgen. Volgens mij ging dat niet goed (in mijn voordeel, dus ik laat het er maar bij . Vervolgens kon mijn adreswijziging niet meer doorgevoerd worden omdat ik 'geen klant meer was'. Mijn contract was nl 5 minuten daarvoor beëindigd. Tja... de mutatie duurt 8 weken (en moet nog worden gefiatteerd door een supervisor), dus er zullen wel de nodige aanmaningen volgen. Die dan dus naar mijn oude adres worden gestuurd, pffff! Ik houd mijn rekeningafschriften maar goed in de gaten, zodat er geen bedragen meer worden afgeschreven. Ben benieuwd of ik nog een deurwaarder ga zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.