Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maartje

Maartje

19-10-2017 om 11:20

V en D

Ben ik de enige die de V en D steeds meer mis? Ik heb zo vaak dingetjes waarvan ik denk: "Daar moet ik even voor bij de V en D kijken." Nu weer panty's maar ik had ook koffers en heel veel andere dingen.

specht

specht

19-10-2017 om 11:24

Ik mis ze ook

Ik mis ze ook. Bijvoorbeeld voor het gezellige ontbijt, wij hebben hier de komende twee jaar nog geen La Place.
Ook trek ik geregeld een liv T-shirt of andere kleding aan, en denk jammer als het versleten is kan ik niet naar de V en D.

Kaori

Kaori

19-10-2017 om 11:27

nee

nee, dat is geen winkel die ik mis. Ik kwam er nooit. Kleding paste slecht voor ons. Of broeken met draaipijpen. Het was het meestal net niet.

Li

Li

19-10-2017 om 11:28

Yep

De kinderen worden gek van me. Dan roep ik: Pas op! Dat is een gum cvan V& D, dat wordt geld waard! Of ze vragen: waar kan ik dit kopen? En zeg nou niet weer dat dat vroeger in de V & D kon, want die is dus dicht.

De tekenmaterialen van V & D waren ook fantastiscch en niet duur.

Ik ben nogal behoudend, vrees ik. En die Hudson's Bay lijkt me weer zo'n overpriced tent waar je net niet vindt wat je wil.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2017 om 12:07

Nee

Hoewel ik er echt ook wel eens kwam, was dat zo sporadisch, of alleen voor La Place (die mis ik wel op die plek. Geweldig uitzicht vanaf het dakterras.), dat ik de winkel niet echt mis. Toen de kinderen nog klein waren kocht ik er regelmatig kinderkleren, maar voor mezelf slaagde ik daar niet erg. Keuken- en woonartikelen vond ik er te duur voor mijn portemonnee. De kantoorafdeling kwam ik wel eens. Ik vond het een leuke winkel om te komen, maar er zijn alternatieven.

Ik vind het vooral erg dat dit soort oude winkelketens ten onder zijn gegaan tijdens de crisis. Maar goed, daar heb ik dus eigenlijk zelf ook aan bijgedragen.

Ja snif, snif

Al was het maar uit nostalgie: ik kocht er alle jongenskleren toen mijn moppen nog een mopje waren, en aardig waren om te zien.

En zeker nu de Hema ook een soort veredelde Action is geworden met die legtafels met willekeurige hebbedingetjes. De Bijenkorf heeft De Drie Dwaze Dagen ook al de nek omgedraaid, en richt zich alleen nog maar op het kapitaalkrachtige sentiment.

Een stad met een beetje aardig winkelaanbod zal het nog wel kunnen lijen, maar hier is dat grote lege gebouw een gapende wond in een toch al niet heel gevarieerde winkelstraat. En dat zal met meer provinciesteden gaan. En dan hebben we hier nog hier de Primark als trekpleister, al is die aan mij niet besteed.

Ik kom misschien nog drie keer per jaar in het centrum, ik vind er echt geen klap aan om daar te winkelen. Als ik kleding nodig heb ga ik online of pak ik de trein naar een aantrekkelijker stad van. En ik kom met enige regelmaat in Duitsland, daar heb je nog wel grote warenhuizen met een breed, vast assortiment van basisdingen. Mooie kookafdeling, schrijfwaren, en handwerkspullen onder een dak en met een Laplaceachtig restaurant, wat ik best te haggelen vind.

Li

Li

19-10-2017 om 13:15

jaaa Duitsland

Ik ben een paar jaar geleden op een shopping spree voor werkkleding geweest daar. Van wat ik toen gekocht heb trek ik bijna elke dag wel iets aan.

mijk

mijk

19-10-2017 om 14:29

Ja voor van die gekke dingen

ik moet een nieuwe riem hebben en dat vind ik nou zo'n typisch V&D ding. Helemaal lullig is dat onze vestiging prima draaide. We kregen een top shelf maar die heeft nu al weer opheffingsuitverkoop. Gelukkig ga het weekend naar Duitsland voor kleding en schoenen

maartje

maartje

19-10-2017 om 15:24

precies

Ik mis de V en D inderdaad voor die bijzondere dingen als riemen, pyjama's, koffers, panty's, sokken, messen etc. De hema is voor mij niet in dat gat gesprongen en de kwaliteit van spullen bij de Action zij niet te vergelijken. Kleding kocht ik er nauwelijks, meestal merkspullen maar broeken die draaipijpen hadden ben ik er niet tegengekomen, wel bij andere winkels. Ook niet voor de kinderen, die kleding was meestal wel ok.
La Place, alleen voor wat te drinken, vond het eten en de broodjes vaak wat vettig en als je geen bonnen had best duur.
Eigenlijk mis ik het hele middensegment wat winkels betreft een beetje, geloof ik.

Hangkous

Hangkous

19-10-2017 om 17:14

Ons dorp had geen V en D

Maar voor kinderkleding gingen we altijd naar een winkelcentrum waar wel VD was. Jassen vooral en tassen. Soms beddengoed. Mis VD wel het is inderdaad een groot gapend gat in het middensegment. Zeeman en Hema gaan steeds meer op Action lijken inderdaad.
Nu is onze winkelstraat een aaneenschakeling van gapende gaten. De huren zijn zo hoog dat de meeste starters het niet redden. Pas was er een leuke winkel met cadeau artikelen en kookspullen, na 6 weken alweer dicht. Een jaar of 10 geleden werd er een plein opgeknapt dat moest het nieuwe bruisende centrum worden, sommige panden hebben nog nooit dienst gedaan als winkel staan leeg vanaf de bouw.

Yaron

Yaron

19-10-2017 om 18:49

Soms

Ik kocht vooral kleren voor de kinderen bij V&D en zoals nu met de winterjassen mis ik dat. Daar waren originele jassen voor een normale prijs. V&D zat niet dichtbij, maar ik ging er sowieso twee keer per jaar heen tijdens het shoppen met een vriendin. La Place mis ik dan weer niet, ik zit liever bij een leuke lunchroom.

Mams

Mams

19-10-2017 om 18:59

Ja!

Ik mis de V&D ook echt, kocht er altijd leuke kinderkleding van Frendz die goed paste bij mijn smalle kids. Nog geen fijn alternatief tegengekomen helaas ☹️

En voor dingen als een riem, sintkadootjes, nieuwe handtas en horloges kwam ik er ook altijd erg graag. Zo jammer dat dat tijdperk is afgelopen....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-10-2017 om 21:04

Echt voor vanalles: kinderkleren, schoolspullen, knutselspullen, een riem (idd.), keukenspullen, sieraden.
Ik kom wel in andere winkels maar er is er geen 1 die dit gat kan opvullen. De Hudson Bay al helemaal niet. Leuke winkel, daar niet van, en meer voor mij dan de Bijenkorf, maar echt geen V & D. Bovendien komt er in deze provinciestad geen HB.

Tango

Tango

19-10-2017 om 23:13

Niet heel erg.

Ik kocht eigenlijk al nauwelijks meer iets bij V&D. Hooguit een sinterklaaskado dat ik zo gauw niet elders kon vinden. Kleding etc. allemaal net even te duur of niet mijn smaak. En oh ja, nog wel eens iets besteld van servies dat mijn moeder graag wilde hebben. Dat was wel handig.
Ik mis het op zich wel. Met name omdat ik in mijn jongere jaren een aantal jaar in een groot filiaal van deze winkelketen heb gewerkt en het daar erg naar mijn zin had. Ook later wilde ik daar nog wel eens doorheen lopen en wat oud collega's opzoeken. Dat kan dus niet meer. Het is toch wel jammer dat zo'n grote winkelketen dan ineens is verdwenen.

Julia64

Julia64

25-10-2017 om 13:07

ja!

Ik moet zeggen dat ik V&D meer mis dan ik had gedacht. Het is voor mij echt een aanleiding geweest om minder te gaan winkelen, zowel even de stad in tijdens mijn lunchpauze als op zaterdag naar het winkelcentrum hier in de buurt.
Oké, kinderkleding kocht ik er al een aantal jaren niet meer, daar was zoon inmiddels echt te groot voor. Maar voor mezelf heb ik er in de loop der jaren verschillende mooie leren tassen gekocht (zeker als het Prijzencircus was). En verder; soms kleding (ze hadden merken als ICHI en Vila bijvoorbeeld, en ook nog heel kort een Shoeby afdeling gehad), zonnebrillen/panty's/riemen/sokken/schoolspullen(!)/kalenders/allerlei sint- of kerstcadeautjes/kussenhoesjes/etc. Mijn vriend kocht er ook regelmatig kleding, bedenk ik me nu (ook tijdens het Prijzencircus). En wat drinken bij la Place natuurlijk.
In het oude V&G gebouw in mijn stad zit nu de Hudon's Bay. Prachtige zaak hoor, maar we hadden al een Bijenkorf, dus echt een vervanging is het niet.
Nee, jammer blijft het.

Liz

Liz

27-10-2017 om 11:27

Een beetje

Ik mis de V&D niet heel erg.

Er was ook geen vestiging in ons stadje. Wel een in de stad waar ik dan wel vaak ga winkelen, maar hoewel de V&D altijd op onze route lag, kochten we er niet vaak iets. Kinderen zijn nu ook te groot voor kinderkleding, en zelf kocht ik daar nooit kleding. Ook nu zouden mijn kinderen daar niks kopen qua kleding verwacht ik.

Wel mis ik een beetje de schoolspullen, hoewel ze ook veel bij de action, de Hema en zo hebben.
We gingen ook zelden naar de la Place, want ik heb echt een tyfus hekel om met je lunch op een blad het hele restaurant door te moeten op zoek naar plek. En om dan als je net zit te ontdekken dat je geen bestek hebt gepakt en dat je soep al best koud is. Best goed eten, maar die zelfbediening, brrr.

Ik vind het wel een gat slaan in vele steden. Dan staat daar zo'n enorm pand leeg.

p r a a t e e n s m e n s e n t a a l ...

A l d i e a c r o n i e m e n m o g e n d a n w e l h i p k l i n k e n , m a a r h e t b l i j f t t a a l v e r l o e d e r i n g v a n e e r s t e o r d e.

mijk

mijk

27-10-2017 om 14:25

Deze moet je

echt even uitleggen Yvan. Wat doen we vandaag verkeerd?

Mijk

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-10-2017 om 14:42

zelden gemist, behalve...

De kleding was mijn smaak vaak niet, en de andere artikelen kon je elders (niet alleen online) ook, en soms zelfs goedkoper krijgen.

Ik mis echter wel de sjaals en handschoenen. Heb nog een paar fijne vingerloze exemplaren met lange manchet waar ik geen alternatief voor heb kunnen vinden, en een nette herfstpet.

Emmawee

Emmawee

27-10-2017 om 16:46

Acroniem

Yvan, wil je nu echt dat we het over Vroom en Dreesman hebben? Die naam voerde de keten al een tijdje niet meer. En je kunt veel over V&D zeggen, maar toch zeker niet dat het erg hip was.
Of bedoel je iets anders?

noor

noor

27-10-2017 om 18:45

Ik heb een hekel aan winkelen

en er ook geen tijd voor.
V&D was voor mij ideaal. Wat ik ook nodig had, ik hoefde niet de halve stad af, kon altijd nog terecht bij V&D. Maakte niet uit wat ik nodig had, voor bijna alles!
Vooral als ik veel tegelijk wilde hebben, ideaal dat combineren.
Ik vond alles van redelijk tot goede kwaliteit tegen vaak een schappelijke prijs. Aardig personeel. Heerlijk zelf alles zoeken of rustig passen zonder opdringerig personeel.

Hier wel een HB. Ik vind 'm vreselijk. Te licht, te geparfumeerd (krijg acuut hoofdpijn als ik binnenloop) en veel te duur.
Zag op de kledingafdeling wel mooie dingen hangen maar ik kan ze toch niet betalen. Dan kan ik er ook maar beter niet komen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.