Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vacuüm apparaat

Voor m'n verjaardag een voedseldroger gekregen waar ik al tijden naar keek maar die ik te duur vond 😁 Maar nu wil ik de gedroogde groenten en fruit bewaren en dat moet blijkbaar onder vacuüm. Dus moet er weer een vacuüm apparaat komen. Maar daar is zoveel aanbod in. Wie heeft er eentje en wil haar ervaringen delen?

Jaren geleden ooit een voor 25 euro bij Aldi gekocht, werkte goed. Net vorige maand aan zoon gegeven, die moet ff goed proberen of ie nog goed sealt. Toevallig zag ik vorige week bij Aldi weer vacuumapparaat staan. Verwacht geen professioneel ding, maar als je 't eenmaal doorhebt (lees: vaak genoeg gebruikt), dan is 't te doen.

Ik gebruik mijn voedseldroger al jaren en bewaar het gedroogde spul in goed afsluitbare potten. Ik koop daar wel regelmatig nieuwe deksels voor. Nog nooit gehoord dat je dat beter kan vacuüm kan bewaren.

Maar een vacuümmachine heb ik ook (omdat ik al dat soort dingen zo leuk vind). Ik gebruik 'm vooral voor vlees dat in de vriezer gaat.

https://www.sousvidekenner.nl/vacuum-verpakken/vacumeer-vacuum-machine/wartmann-vacuummachine-wm-1507-sl/

Een handig klein ding.

Zomereik

Zomereik

26-06-2021 om 22:45 Topicstarter

Bedankt. Ben er nog niet uit. Nog maar wat recensies lezen.

Een voedseldroger! Nog nooit van gehoord zeg. Wat doe je daar zoal in? 

Zomereik

Zomereik

27-06-2021 om 23:30 Topicstarter

Koud schreef op 27-06-2021 om 09:12:

Een voedseldroger! Nog nooit van gehoord zeg. Wat doe je daar zoal in?

In een Amerikaanse facebookgroep is het motto "Dehydrate all the things" 🤣🤣

Ik heb er tot nu toe in gedaan: appel (halfgedroogd het lekkerst) tomaat, ui, courgette, champignons, witte kool, soepgroenten, ananas, aalbessen, gember, knoflook, spinazie. De laatste drie heb ik gemalen en de knoflook en gember zitten nu samen in een potje voor in het eten te doen. De spinazie heeft een van mijn zonen meegenomen om door z'n smoothies te doen. Als 'ie dat lekker vind maak ik daar meer van. Het idee is dat je overgebleven etenswaren droogt zoals een halve courgette of soepgroenten die zijn blijven liggen of groenten en fruit wat je in het seizoen goedkoop kunt inkopen. Als het gedroogd is hou je zo'n 10% volume over dus dat scheelt enorm veel ruimte in tegenstelling tot bijvoorbeeld de vriezer of de koelkast. Als het goed gedroogd is en eventueel vacuüm verpakt is het jaren houdbaar. Handig om achter de hand te hebben.

Ik heb een pakket van Souvy gekocht. Tot op heden werkt alles naar behoren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.