Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vacuum kledingzakken

Omdat we de laatste keer zo slecht geslapen hebben in guesthouses op onze kussens dacht ik ik koop vacuümzakken. Ik kan dan mijn eigen kussens mee nemen. Nu zie ik dat je ze met een stofzuiger vacuüm moet trekken maare hoe doe ik dat in een guesthouse hahahaha???? Zijn er andere trucjes voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

12-07-2012 om 20:11

Oprollen. Ik heb ze ooit gekocht en laatst wilde ik het proberen met een slaapzak. Knap. Kapot. Maar het kan wel, met net wat meer tactiek waarschijnlijk.

merel

merel

12-07-2012 om 21:41

Gewoon in de koffer

Ik prop mijn kussen gewoon in de koffer, plet wel mee Doe ik sinds een paar jaar toen ik eens een week op flutkussentjes heb moeten slapen en de hele dag met pijn in mijn nek rondliep.

Je moet die andere soort hebben

Ik heb ervaring met 2 soorten vacuumzakken. De eerste die een ventiel hebben om ze met de stofzuiger vacuum te zuigen, en die met een soort harde plastic strip )of eigenlijk 2) worden afgesloten, en de tweede soort die nog het meest lijkt op een grote ziploczak, die je moet oprollen. Beide soorten verkrijgbaar bij Blokker. Die laatste soort is veruit het fijnste, want a) die stofzuigventielen gaan op enig moment kapot en b) die plastic strip kon je niet opvouwen.

Je kan ook gewoon een stevige plastic zak nemen en dan oprollen, daarna dichtplakken.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

13-07-2012 om 13:58

Ik zou een systeem nemen waarbij geen stofzuiger nodig is.

Lis@ noemt het zelf al: in een guesthouse hebben ze geen stofzuiger.

Ooit, in tijden dat dit soort vacuümzakken nog niet bestonden, had een toenmalige geliefde zijn truien verpakt met behulp van zo'n vacüumverpakmachine van een vriend met een cateringbedrijf. Op de luchthaven werd hij gemaand de plastic zakken open te knippen. Daarna kregen we ze onmogelijk meer in de koffer, hoe strak opgerold ook. Vacuüm verpakt neemt echt minder ruimte in.

Hier altijd

al onze eigen dekens en kussens. Ze liggen grotendeels tussen de kinderen in die dan erop slapen tijdens het rijden.

Merel

Merel

13-07-2012 om 15:58

Extra tas?

Als ze niet gewoon in de koffer passen, dan neem je toch een extra sporttasje mee waar je je kussens inpropt? In de koffer kon mijn kussen prima in de deksel (en ik heb zo'n kussen van Silvana, die is nog dikker en steviger dan een normaal kussen). En vorige vakantie had ik een sporttas als bagage gekocht, gewoon de grootste bij de V&D met wieltjes en een trekhengsel. Was helemaal niet duur en zo enorm groot dat bij wijze van spreke mijn 11 jarige zoon erin zou passen

Lis@

Lis@

14-07-2012 om 19:21 Topicstarter

Dank!

Ik ga het oprollen proberen chippie Merel, ik neem er geen extra tas voor mee.
Temet en Brunette, toen ik ze kocht heb ik er totaal niet over nagedacht, dit kwam pas een week later hahahaha. Ik neem ze mee en probeer de tip van Chippie, werkt het niet dan koop ik die zip gevallen.

Lis@

vandaag hoorde ik op de roeivereniging iemand vertellen over een soort reiskussentjes die je kunt krijgen bij Bever of andere bergsportwinkels. Dan zit je dus niet te klooien met oprollen of weet ik veel wat. Ze waren 31 euro per stuk begreep ik.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.