Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos

Roos

03-11-2008 om 15:34

Vakantiedagen uitbetalen zonder overleg

Vandaag via een collega erachter gekomen dat onze vakantiedagen die we nog hadden staan, afgelopen salaris uitbetaald zijn. Wij wisten hier dus niets van. Een aantal collega's hebben nog vakantie gepland staan en iemand nu op dit moment op vakantie. Die dagen worden dus afgetrokken van de vakantiedagen van volgend jaar.
Hier zijn we het dus niet mee eens, en het lijkt me ook dat dit niet zomaar zonder overleg mag toch? Het is nog niet eens eind van het jaar, dus heeft nog niks te maken met vakantiedagen meenemen naar volgend jaar.
Iemand die hier meer van weet?
Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
trijntje71

trijntje71

03-11-2008 om 15:48

Zijn het de vakantiedagen van 2008?

of had de collega in kwestie nog vakantiedagen van 2007 staan? Dat zou ik eerst even nakijken en ook nakijken of jij meer loon hebt gekregen. En als dat zou is, en er inderdaad vakantiedagen 2008 zijn uitbetaald misschien even informeren of er niet toevallig sprake is van een collectieve fout.
Mocht het geen foutje zijn, het vakantiedagen 2008 zijn die zijn uitbetaald, kijk dan even in je CAO. Als er daar niets over instaat, dan had het bedrijf inderdaad niets mogen uitbetalen.

Jaymza

Jaymza

03-11-2008 om 18:12

Verbod

Volgens mij is het zelfs verboden vakantiedagen helemaal uit te betalen. De wetgever wil graag dat iedereen een bepaald minimum aan vakantie opneemt. Het is natuurlijk helemaal raar om dit te doen zonder dat het personeel er weet van heeft.

Jaymza

Nasha the first

Nasha the first

03-11-2008 om 19:41

Bovenwettelijk?

Dan kan het namelijk wel dat het uitbetaald wordt....Kijk even in de CAO als die er is....

Roos

Roos

04-11-2008 om 00:43

Leidinggevende

Ik heb mijn leidinggevende maar even gebeld. Inderdaad zijn de vd dagen die iedereen nog over had van dit jaar uitbetaald. Ze dacht dat we dat niet zo erg zouden vinden en was gunstiger om dit nu al te doen ?! Het kan in ieder geval wel teruggedraaid worden, waarbij je dus het geld weer terug moet betalen.
Vreemd verhaal hoor.
Roos

Was hier ook 1 keer

kreeg ik ineens 75 uur uitbetaald..die ik extra had gewerkt voor een langere vakantie. Heb t ook terug kunnen draaien. Stom he dat ze dat zo doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.