Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Van baan veranderen

Het (grote) bedrijf waar ik, al 24 jaar, werk is aan het reorganiseren en bezuinigen. Daardoor is mijn huidige werk opgeheven en samengevoegd met een andere afdeling. Het is niet meer wat ik wil. Intern zijn er geen interessante vacatures meer. En de toekomst op deze afdeling blijft ook onzeker.

Dus ben ik zo eens gaan snuffelen naar andere banen. Ik schrik me een hoedje van de salarissen. Vaak staat er een bedrag bij de vacature van een bruto salaris bij full-time dienstverband, wat ik nu al part-time netto meer verdien. Ik kan het me niet permitteren minder te gaan verdienen, ben alleenstaande moeder met 2 kinderen. Meer werken kan ik ook niet, ik heb een zorgenkind en dat wordt dan te veel.

Houdt dit nu in dat ik maar gedoemd ben te blijven zitten? Vindt dit een vervelende gedachte...
Hoe doen mensen dat?

Double 4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

07-11-2008 om 18:05

Starters-salarissen (?)

Gedoemd te blijven zitten, nee denk het niet. Je hebt nu een behoorlijk salaris, zoals je schrijft, maar dat komt ook doordat je al 24 jaar ervaring hebt, en bij hetzelfde bedrijf werkt. Vaak zijn de salarissen die gegeven worden in advertenties niet gebaseerd op 24 jaar ervaring (en de bijbehorende leeftijd). Wat je kan doen is toch solliciteren naar interessante banen, en dan ontdekken wat je waard ben bij een ander bedrijf. Je kan altijd nee zeggen want je hoeft (voorlopig nog) niet weg bij je huidige baan. Op die manier kan je voor jezelf vaststellen of je nu inderdaad zo veel verdient, en dat je dat dus bij andere bedrijven niet zal gaan doen. Of je doet de ontdekking dat andere bedrijven ook best voor je willen betalen.
Tegelijkertijd moet je kijken hoeveel je terug kan in inkomen mocht je huidige werk echt niet meer leuk blijven. Waarmee ik wil zeggen dat een lager salaris soms beter is dan vervelend werk.
Tot slot zijn er diverse salaris-vergelijkings websites waarin je kan ontdekken wat je marktwaarde is.
Succes!

reina

reina

07-11-2008 om 18:29

Gewoon doen

Solliciteren! Vaak wordt naar je laatste salaris gevraagd en als ze vinden dat je het waard bent krijg je echt vaak meer dan het starterssalaris dat genoemd wordt. Mijn dochter verdient op het moment met haar serveerbaantje evenveel als ze verdiende in het onderwijs, terwijl anderen veel minder krijgen, maar ze heeft iets te bieden. Mijn zoon idem dito en zij zijn mensen met nog maar een aantal jaar ervaring. (Zelf zit ik in het onderwijs, daar staat in principe vast wat je gaat verdienen, vandaar dat ik mijn kinderen aanhaal als voorbeeld)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.