Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

teuntje

teuntje

13-03-2016 om 17:37

V&D dicht, waar nu kleren kopen?


Schylger Famke

Schylger Famke

18-03-2016 om 16:34

Dank

Maar ik zou bij ons geen Bruna weten. De enig overgebleven kantoorboekhandel is wel bij ons in de buurt, dus die zal het dan wel worden. Het is pas voor volgend jaar, misschien is er dan wel iemand in het gat in de markt gesprongen. Ik heb niet zo veel ervaring met de school campus, maar het assortiment rugzakken en agenda's was vorig jaar indrukwekkend. Verder nog niets nodig gehad, behalve een multomap en bekers en broodtrommels.

Triva

Triva

18-03-2016 om 19:54

online

Rugzakken koop ik online. Je kijkt welk model je kind wil en vervolgens heb je op internet veel meer keus. Daar kun je ook kaftpapier etc vinden als je wil.

Grappig dat je in de buurt geen Bruna hebt en wel een V&D had. Ik had zo zes Bruna's binnen de afstand van 1 V&D.

Mug

Mug

18-03-2016 om 23:08

V&d nog 1 keer open

In de loop van komende week.
Gaan jullie daarheen ?

Misschien

Ik weet het nog niet. Enerzijds zou ik heel graag nog wat kinderkleding van Frendz kopen, vind dat zo'n geweldig merk met voor onze kids een superpasvorm. Anderzijds voelt het niet helemaal oke. Kan niet echt uitleggen waarom, een beetje alsof je gaat lijkenpikken... Kijk nog wel even wat ik doe.

kaftpapier

oudste dochter en ik gingen de laatste jaren in juni een dagje naar een stad in de buurt om te winkelen voor nieuwe schoolspullen. Hema vond/vindt ze niet leuk, action kwaliteit niet bijzonder, en bij de V&D lag alles bij elkaar: de leuke kaftpapier van diverse merken, mooie etuis die er bij passen of juist weer een heel andere bijzondere, heel veel multomappen. En het mooie, hele goede fijne betaalbare schriften met gewoon effen kaft zodat ze daar tijdens de les op kan kliederen. Het moeilijkste voor haar om te kopen: de agenda: veel aanbod, moeilijk om te kiezen maar zo leuk om te kunnen kiezen. we konden daar zo twee uur rondlopen en flink inkopen, bijna alles in een keer. echt tienermeiden, twijfelen tussen alle verschillende spulletjes en zo uiteindelijk alles bij elkaar puzzelen.

De schriften zullen wel hema worden nu, kaftpapier dan maar bij de bruna of boekwinkel, de rest moeten we even zien. maar alles mooi bij elkaar en lekker rondneuzen zoals bij de schoolcampus zit er niet in. en dat vind ik jammer, dit jaar gaat mijn jongste ook naar de middelbare en zij keek er echt naar uit. natuurlijk gaan we ook een dagje naar de stad maar het wordt aanzienlijk anders.
ik hoop echt dat bijvoorbeeld bruna of de boekenzaken dit van de v&d overnemen.

Tassen kopen we in het dorp bij een goede boekwinkel waar ze veel aanbod hebben, of de schoenen/tassenzaak er tegenover.

Imogen

Imogen

19-03-2016 om 09:11

Mug

'Gaan jullie daarheen ?'

Alleen als ze ook mijn (inmiddels waardeloze) V&D giftcards accepteren ...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2016 om 13:13

Nog een keer daarheen

Hoe hypocriet enzovoorts ook, heb ik mij wel voorgenomen om naar de verkoop te gaan. Op de een of andere manier mis ik dit soort zaken altijd, dus ik ga er nu maar eens heen. Het is uiteraard heel dubbel.

Ik lees of Facebook wel negatieve meningen hierover. Dat ze er uiteraard ander personeel voor inhuren dan de ex-V&D'ers en dat je uit solidariteit niet moet gaan en zo. Maar wat hadden ze dan gedacht? Bovendien ben ik wel zo eerlijk dat ik toegeef dat ik nu aan mijzelf denk. Het leed is al geleden, dus alles wat ik nu onder de prijs betaal, heeft geen invloed meer op het faillissement.

Schuldeisers.

Plus dat er veel leveranciers zijn die nooit hun facturen betaald krijgen als er geen verkoop meer is. Daar gaat, hoop ik, de opbrengst naar toe.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2016 om 14:15

Ja precies

...

Christel

Christel

19-03-2016 om 14:47

Yura

Mijn zoon heeft ook jeansmaat 30/38 nodig (ruim 2 meter) en dat is vrijwel niet te krijgen. Zijn ervaring is dat Cars wel lang en smal valt. Misschien is dat een optie?

Imogen

Imogen

19-03-2016 om 16:09

er gaat niets naar de leveranciers

'Plus dat er veel leveranciers zijn die nooit hun facturen betaald krijgen als er geen verkoop meer is. Daar gaat, hoop ik, de opbrengst naar toe.'

Euh, nee dus. Sommige leveranciers hebben eigendomsrecht bedongen op de spullen die nog in de winkels liggen. Zij mogen kiezen of ze wel of niet meedoen aan de uitverkoop. De meeste leveranciers hebben zo'n bepaling niet. In de leveringsvoorwaarden van V&D staat namelijk dat spullen in eigendom zijn van het warenhuis zodra ze geleverd zijn – terwijl het bedrijf ze dan nog niet betaald heeft.
De opbrengst van deze verkoopronde gaat naar de grote schuldeisers zoals de banken. De kleine leveranciers hebben gewoon pech.

Naar de banken.

Altijd vervelend als je als "kleine jongen" met de ellende achterblijft. Maar goed, ook de banken hebben recht op het terug vangen van crediten.

Dus met "lijkenpikken" heeft het niets te maken als je nog koopjes wilt.

Ely

Ely

20-03-2016 om 09:52

Nou Wil

Het zal de kleine ondernemer in mij wel zijn maar ik vind het schrijnend dat degenen die de spullen geproduceerd hebben hun spullen niet terug kunnen krijgen én geen cent krijgen uit de (uit)verkoop.

Ely

Zeker, daarom vind ik het ook vervelend dat de kleine jongen met de ellende achterblijft.
De verdeling van het geld dat loskomt na een faillissement gaat in een bepaalde volgorde terug naar schuldeisers. Er komt nooit genoeg geld om juist de kleine ondernemer tegemoet te komen.
Dat heeft vaak ook nog tot gevolg dat zij ook in de financiële problemen komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2016 om 14:35

Ely

Dat is ook waardeloos. Ik had het de kleine ondernemer ook graag gegund dat het geld uit de verkoop naar de leveranciers/producenten terug had gegaan, maar zo werkt dat niet. Zo'n groot faillissement heeft een sneeuwbaleffect, waardoor ook iedereen die afhankelijk was van V&D om kan vallen of omvalt als ze alleen afhankelijk waren van V&D en dat is tragisch. Maar het is voor mij dus geen reden om niet naar de verkoop te gaan. Alles wat ze nu nog binnenkrijgen is meegenomen ihkv de schuld. Ik hoop er dan ook leuke dingen te kunnen vinden.

Imogen

Imogen

20-03-2016 om 18:20

schuldeisers

Alle mensen die nog een V&D cadeaukaart hadden, zijn feitelijk ook schuldeisers.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2016 om 19:14

Klopt

Maar dan moet je wel officieel aangeven dat je schuldeiser bent volgens mij.

Yura

Yura

20-03-2016 om 19:34

Christel

Oh Cars, dat droeg hij als kind veel. Dat kocht ik altijd bij het prijzencircus van de V&D. Komen we toch weer terug op het onderwerp . Eens kijken waar je dat nog meer kunt krijgen dan bij de V&D.

Yura

Online zo'n beetje overal en in het eggie dacht ik bij Jeans Centre.

teuntje

teuntje

20-03-2016 om 19:56

Weer even blij

Ik ben weer even blij. Komende week gaat V&D hier weer even open. Ik reken er niet op dat ik er veel zal kunnen kopen, maar ik ga er toch naar toe. Wie weet kan ik toch nog iets vinden. En anders loop ik lekker een rondje en dan is het ook goed. Ik begreep dat in het pand een nieuw warenhuis komt. Daar ben ik ook blij mee, want andere warenhuizen behalve Hema zijn hier niet. Ik ben heel benieuwd naar de laatste V&D weken.

Puck

Puck

24-03-2016 om 12:56

New Yorker

Hier ook een gespierde spijker die veel broeken haalt bij de New Yorker. Van het merk Fishbone (whats in a name haha)

Moniek

Moniek

05-04-2016 om 15:38

OTTO

Ik koop de kleren voor mijn oudste al jaren bij Otto. Niet duur en ze geven vaak ook nog korting. Broeken online kopen vind ik wel lastig, maar het is een kwestie van proberen en zoeken naar een goed merk met een fijne pasvorm. Bij Otto kun je trouwens gratis ruilen als het niet past, dat gaat best redelijk snel.

Voor korting:
https://www.otto.nl/special/kortingscode/
http://www.acties.nl/otto?id=22711#offer-22711

Waardeloze heropening

Ik vond de heropening van de V&D erg tegenvallen en kan niet begrijpen dat mensen daar massaal voor in de rij staan. Van de week was er alleen nog cadeaupapier te koop. (En meubilair en paspoppen)

In topic: bij de Hema en de zeeman slaag ik altijd gied voor kinderkleertjes. Action en primark vind ik afraders, erg slechte kwaliteit en kinderen klagen over dat het niet lekker zit.
C&a heeft ook weleens wat moois hangen. Ketens als coolcaf vind ik wat te vulgair, al hoor ik soms dat er in de aanbieding wel gewoon leuke nette kinderkleding te vinden is,

laura

laura

08-08-2016 om 13:13

Hema

Mijn ervaring met de site kan ik zeggen dat dit een zeer goede online winkel die producten van hoge kwaliteit biedt met een redelijke prijs, en ook deze winkel biedt korting codes en kortingscodes hema, op dit moment is er tot 80% korting.
(link verwijderd door forumbeheer)

Specht

Specht

10-08-2016 om 19:57

Peek en Cloppenburg

Vandaag voor zowel mijn ,man als mij in de opruiming kleding bij Peek en Cloppenburg gekocht.
De prijs viel ons mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.