Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

26-10-2010 om 19:57

V&d ganzendons dekbed of cinderella?

Ik wil graag een ganzendons dekbed, schijnt voor een enorme koukleum als ik ben toch het beste te zijn (mijn zware wollen dekbed is te koud....).

Ik twijfel tussen het ganzendons dekbed van V&D of die van Cinderella. Laatstgenoemde is duurder, maar wel als beste getest door de consumentenbond.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is of die van V&D zodanig gestikt is dat het dons op zijn plek blijft? Of schuift alles in 1x naar onder?

Andere ervaringen hoor ik natuurlijk ook graag.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandyck

Ik heb vorige maand een donzen dekbed gekocht: Vandyck Excellent Duo 95, met 95% oost europese ganzendons en 5% veertjes. Fantastisch dekbed, véél warmer dan mijn oude ikea donzen dekbed maar absoluut niet zweterig. Echt een heerlijk nest heb ik nu.

Dekbedden waarbij het dons naar onder en zijkanten schuift zijn volgens mij in Nederland nauwelijks te koop. Dat is meer het type dat in Oostenrijk/Zwitserland enzo gangbaar is. Bij het stikken van de vierkanten waar het dons inzit zijn wel verschillen. Bij de duurdere dekbedden zitten er tussenschotjes tussen de vierkanten en bij de goedkopere varianten zijn de boven en onderlaag van het dekbed gewoon op elkaar genaaid. Die wat goedkopere dekbedden zijn dus platter en isoleren minder goed. Verder zijn er grote kwaliteitsverschillen in dons. Hoe groter het donspluisje hoe beter de kwaliteit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.