Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda

Linda

17-09-2014 om 16:21

Veel (dode) wespen op zolder

Ik heb de laatste weken zoveel dode wespen op zolder.

Ik snap hoe ze dood gaan: ze proberen uit het grote velux dakraam te vliegen, lukt ze niet, worden doodmoe en storten ter op de vloer. Er liggen dus onwijs veel onder dat raam.

Maar ik snap niet hoe er zoveel op zolder komen?

Een ander raam staat wel regelmatig op een kier open. Zouden ze allemaal daardoorheen naar binnen vliegen? Waarom? En waarom nu de laatste weken zoveel?

Herkent iemand dit? Weet iemand of het inderdaad aan dat raampje ligt?

NB Ik kan het raampje natuurlijk dichtdoen en zien of het dan minder wordt. Maar vraag het me sowieso af, waarom ze nou allemaal - nu opeens - door dat raampje dan naar binnen vliegen.

Katniss

Katniss

17-09-2014 om 16:25

Nest?

Zit er een nest in de dakgoot? Of is er ergens ruimte vanuit een spouwmuur de zolder op?
Je kunt overigens niet zomaar gaten dicht gaan purren, want ik heb wel eens gehoord over wespen die zich een weg naar buiten vraten door de isolatie heen.

Mikke

Mikke

17-09-2014 om 16:25

Nest

Heb je al eens gekeken of er niet ergens een nest zit? Dat kan binnen zijn, maar ook buiten in het dak of de dakgoot. Ik zou anders niet weten waarom ze allemaal bij jou op zolder verzamelen. Wij hebben hier juist heel weinig wespen (dit jaar).

Niny

Niny

17-09-2014 om 16:27

Nest?

Zou het kunnen dat er ergens een nest zit? Ik heb ooit in mijn ouderlijk huis een wespennest(je) gehad in een zolderberging onder het dak. Wespen die zomaar naar binnen vliegen lijkt me minder waarschijnlijk.
Succes ermee!

Niny

Katniss

Katniss

17-09-2014 om 16:29

Drie keer

Op zoek naar dat nest dus

Tuurlijk

Zit er ergens een nest. Onder je dakpannen, in de isolatie, of bij een dakraam of zo. Beter laten opruimen! Vervelend, en als ze idd onder je dak zitten kunnen ze ook nog eens aardig wat kapot eten bij het bouwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.