Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

veel slagroom

Oeps....Iets teveel slagroom ingekocht.
Nu doe ik voor de familie t toetjes buffet maar dan nog heb ik best heel veel

Wie weet er nog lekkere toetjes voor me met slagroom ? Ik heb al panna cotta,bavaroise en tiramisu gevonden.

Ruth

Ruth

22-12-2019 om 14:20

Soep

Je kunt opgeklopte room ook gebruiken om romige soep te krijgen.

Mijntje

Mijntje

22-12-2019 om 14:20

slagroomtaart

Eh.. slagroomtaart? Of Tompouce?
Succes!

Flavia

Flavia

22-12-2019 om 14:27

of hartig verwerken

zalm of hammouse.
of in de zoete kant: chocolademouse, yoghurtschnit

Emmawee

Emmawee

22-12-2019 om 17:13

Een favoriet gerecht in onze familie

Bloemkoolsalade met banaan.

Mijn moeder had het uit een alternatief kookboekje uit begin jaren '80. Mijn vader maakt het nog steeds weleens voor me.

Ik zal het opzoeken.

Emmawee

Emmawee

22-12-2019 om 17:32

meteen maar even gedaan

Uit 'Een kruid-ig en eigen-wijs boekje' van Joanne Bylsma-Vriens (uit 1974!):
200 gram bloemkool, 1 banaan, sap van 1 citroen, 1 eetlepel krenten, 4 eetlepels room, wat kruidenzout.

De bloemkool en de banaan in kleine stukjes snijden en mengen met het citroensap; de gewassen krenten door de stijfgeslagen room doen en voorzichtig door de groente mengen; op het laatst zout erover.

Bij ons worden de roosjes bloemkool vrij groot gehouden en geblancheerd. We gebruiken gewoon een hele bloemkool en zo’n klein bekertje (1/8 liter) bloemkool. Iets minder citroen en wat meer krenten, volgens mij. En gewoon zout. Ik maak het zelf nooit, want mijn oudste houdt niet van banaan. Zelf vind ik het wel echt heel lekker.

Marinade

Marinade

22-12-2019 om 18:09

Wicked but nice

Meringue-brokken, frambozen, veel opgeklopte slagroom. Mengen, chocoladekrullen erover. Klaar. Soort Eton-mess.

Brianna F

Brianna F

26-12-2019 om 09:55

invriezen

Ik heb 10 bakken opgeklopte slagroom ingevroren. (Iets met surprise en een reuzetruffel bomvol slagroom) Net de eerste doos ontdooit, even doorroeren en is weer gebruiksklaar.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-12-2019 om 15:16

Mijn tip

Maak er roomijs van! Met citroengras, tijm, kaneel, vanille, frambozenjam of hazelnootpasta; of een of andere combinatie hiervan.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

26-12-2019 om 18:35

Vergeet ik nog ...

Gemberijs! Gewoon wat gekonfijte gemberbolletjes fijnmalen met een staafmixer of hakmolentje, mengen met de slagroom die je eerst tot halverwege hebt opgeklopt, laten invriezen en klaar is Kees! Nou ja; niet zozeer Kees, maar jij.

Supersimpel en onweerstaanbaar lekker voor de liefhebber(s) van gember en ijs.

Rode krullenbol

Knutselkei

Knutselkei

26-12-2019 om 22:01 Topicstarter

Een soort Ijs heb er inderdaad ook van grmaakt

En een extra toetje wat ook ingevroren kan worden.

mijk

mijk

28-12-2019 om 21:18

ijs

slagroomtruffels of gewoon voor de leuk je eigen boter karnen (extreem lang mixen en dan goed wassen

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.