Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

09-10-2008 om 14:14

Verbergen jullie je sleutel nog ergens in de tuin?

Ik sprak vandaag iemand die toegaf dat ze nog altijd haar sleutel op een geheim plekje in de tuin bewaard omdat ze hem nogal eens binnen laat liggen ofzo.

Is het niet zo dat je je sleutel JUIST vergeet OMDAT je een uitweg hebt? De enige keer dat wij buiten stonden en sleutel binnen lag was door een hele stomme combinatie van fouten waardoor de achterdeur op slot was met de sleutel IN het slot, de voordeur dichtgevallen was met de sleutel IN het slot (aan de binnenkant dus bij beide deuren) en we MET nog een sleutel buiten stonden maar daar ook niets aan hadden

Maar goed: doen jullie dat? Heb je een verborgen plek?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2008 om 14:20

Nee

Vroeger legden we de sleutel wel eens in de schuur op een afgesproken plek, maar buiten niet.

MM.

MM.

09-10-2008 om 14:30

Helaas nodig

Zoonlief moet weleens met de sleutel naar binnen als ik met dochterlief naar muziekles ben. En als ik dan vergeet hem een sleutel mee te geven (zoals vandaag bijvoorbeeld) weet hij dat hij op de Geheime Plek moet kijken als hij een dichte deur treft. Ik geef hem liever niet permanent een eigen sleutel want die raakt ie in no time kwijt.

MM

Nee

Er is wel een buuf die een sleutel van mij heeft. Maar ergens verstoppen in de buurt van het huis doen we niet. Volgens een vriend die slotengoeroe is, weet het dievengilde de meeste plaatsen waar sleutels verborgen worden zo te vinden. Denk vooral niet origineel te zijn

reina

reina

09-10-2008 om 15:01

Nee

Diverse buren hebben sleutels liggen.

ff ano

ff ano

09-10-2008 om 15:06

Wij doen bijna nooit de deur op slot

klinkt erg maar er is vaak hier iemand van het gezin in de buurt buiten aan het spelen of in de schuur aan het werk of even naar de buren en ik doe dan eigenlijk nooit de voordeur op slot.
als ik boodschappen of iets ga doen en er is niemand van het gezin in de buurt maar ze kunnen wel thuis komen en er in willen dan heb ik de schuifpui op een heel piepklein kiertje dat werkt super

Brianna F

Brianna F

09-10-2008 om 17:04

Ook ja

tenzij dievengilde de hele tuin wil doorspitten, ligt de sleutel veilig.

Sleutelchaoot

Van mijn vorige huis hebben we 2 keer een ruitje moeten inslaan om thuis te komen. Nu vaker de deur van het slot dan op slot. Toch nog regelmatig voor gesloten deur zonder sleutel. Daarom sleutel bij vriendin en ergens in de tuin.

Janitha

geheim

geheim

09-10-2008 om 19:00

Ja hallo, dat vertel ik hier niet

ik heb een uitstekende plek, maar die ga ik niet op internet zetten!

geheim

Buren en

Onze buren hebben een sleutel en onze ouders. De oudste twee hebben een huissleutel aan hun fietssleutel. De fietsen staan dan ook altijd op slot, ook als ze thuis in de schuur staan.

Ik begreep van een bevriende politieagent dat er kluisjes zijn die je ergens op kunt hangen met een code en waar je dan een reserve huissleutel in kunt bewaren. Is misschien wel handiger dan ergens in de tuin of schuur je sleutel neerleggen?

Emmalynn

May

May

09-10-2008 om 20:38

Wij hebben ook een plek...

Heb de sleutel bijna nooit nodig, maar ben toch wel blij dat 'ie er is....

Guinevere

Guinevere

09-10-2008 om 21:33

Pelle o.t.

En nu wil ik eindelijk wel eens weten wat "rotf" o.i.d. betekent! Ik kan er echt helemaal niks, nada van bakken.
Overigens heb ik een sleutelplek bedacht waar volgens mij de slimste dief niet eens op komt. Maar zelfs daar leg ik geen sleutel neer. Die ligt bij diverse buren. Bij één van die buren loop je zowat zo naar binnen als inbreker, dan hebben ze onze sleutel trouwens ook snel te pakken denk ik.

Guinevere

Guinevere

09-10-2008 om 21:45

Oef (o.t.)

Hehe, ben ik eindelijk geen nitwit meer. Volgens mij ben ik de laatste ter wereld die deze afkorting leert???

geheim

geheim

09-10-2008 om 21:56

Nou eh... (speciaal voor pelle)

... in een leeg doosje diepvriesspinazie in de diepvriezer.

Geheim

Guinevere

Guinevere

09-10-2008 om 22:06

Geheim

Geheim, dan kun je het beter in een vol doosje doen? Ingevroren in een deelblokje...Je moet dan wel even wachten tot het ontdooid is voor je het huis in kan!

Jvo

Jvo

10-10-2008 om 08:48

Neuh

Ik heb mijzelf ook aangeleerd om eerst mijn sleutel te checken en daarna pas de deur dicht te trekken. Is een keer verkeerd gegaan: toen voelde ik de sleutel in mijn broekzak (dacht ik), maar bleek het iets anders te zijn. Gelukkig een buuf met een sleutel en mijn ouders (die redelijk in de buurt wonen).

Ik ben hem dus nooit écht vergeten. Man ook niet trouwens.

Deur open laten staan is hier (centrum van een middelgrote stad in de Randstad) echt geen goed idee. Het gebeurt wel eens, per ongeluk, maar áls er dan iemand binnenkomt ben je niet alleen je spullen kwijt, maar keert de verzekering ook nog eens helemaal niks uit! Dat risico ga ik dus niet lopen.

Jvo

Wat geweldig goed helpt

Wij verlaten het huis vrijwel altijd via de achterdeur. Die moet ik zelf met sleutel en wel op slot draaien, dus heb ik 'm altijd bij me.

Puck2

Puck2

10-10-2008 om 09:53

Buren + tip autosleutel

Wij hebben erg goed contact met de buren en de buren aan beide kanten hebben allebei een sleutel. Over en weer. WOrdt ook incidenteel wel eens gebruikt door de kinderen als mamma nog net niet thuis is als ze uit school komen en ze zelf hun sleutel vergeten zijn.
En deze tip over autosleutels wil ik jullie niet onthouden. Als je een autosleutel hebt waarvan de afstandsbediening op radiogolven werkt dan kun je als je je sleutels in de auto hebt gelaten en de deur is op slot toch je deur open krijgen. Je hebt wel een mobiele telefoon nodig. Je belt dan naar degene met de reservesleutels en die houdt de sleutel bij de microfoon van de telefoon en drukt op de sleutel. De ontvanger bij de auto houd de telefoon zo'n 30 cm van de auto en dan gaat de auto open. Werkt echt al vroeg ik me wel af hoe ik de sleutels in het slot laat zitten en toch de auto afgesloten krijg met mij buiten.

Kari1

Kari1

10-10-2008 om 11:01

Nou genista

Wij gaan ook altijd via de achterdeur. Maar als er nog diverse mensen thuis zijn dan hoeft de deur niet op slot als ik even wegga. En dan kom je thuis en dan blijkt ineens iedereen die thuis was elders te vertoeven, waarbij de laatste (zeer terecht) de deur op slot heeft gedaan...als ik mijn sleutelcheck bij vertrek dan even heb gemist ben ik blij dat ik nog ergens een sleutel weet te liggen.
Kari

Ook weer zo kari1

Meestal ben ik degene die het laatst het huis verlaat. Maar ik heb echt ingebakken in mijn systeem dat ik niet zonder sleutel op pad ga. Nu zal ik nog eerlijk een blunder opbiechten (voordat iemand anders hier het doet...): Vorig jaar was ik op de motor elders in het land en was pas na middernacht terug. Vanzelfsprekend lag mijn hele gezin diep te ronken - en toen bleek dat ik net op dat ongelukkige tijdstip mijn sleutels NIET bij me had gestoken. En hoe licht Genistus normaal ook slaapt, nu heb ik 10 minuten lang moeten bellen om hem wakker te krijgen...
Sindsdien heb ik ze echt niet meer vergeten

Nou puck

even antwoord op je vraag hoe je de auto op slot krijgt met de sleutels erin.........
geef puberella (of puber) de met afstandsbediening afgesloten autosleutels en laat haar wat in de kofferbak doen (boodschappen, tassen e.d.) en die doet puberella open met de sleutel (van achteren af doet de afstandsbediening 't niet zo goed) en gooit het spul in de kofferbak terwijl ze de sleutels erin legt (om handen vrij te hebben)op de hoedenplank b.v., kofferbak weer dicht en klaar!!
kofferbakdeur valt in automatische portiervergrendeling (hij ontgrendelt met sleutel alleen dát slot) en jij staat dus buiten mét de autosleutel erin............
en zoals mij gebeurde met man (met reservesleutel)+huis (met reservesleutel) op 200 km afstand.
gered door de anwb. die het telefoontrucje niet kende maar wel een trucje om je autoraampje los te wrikken en die goed konden hengelen. geen schade dus.
groeten albana

Albana

Hoe gaat die truc met dat raampje?
Ik ben trouwens wel benieuwd of die telefoontruc echt werkt zeg... als ik eraan denk moeten we dat maar eens uitproberen

Puck2

Puck2

11-10-2008 om 11:04

Mickey, telefoontruc werkt

Mickey, wij hebben de telefoontruc gelijk uitgeprobeerd en het werkt echt. Mits je dus een afstandsbediening op radiogolven hebt en niet een infrarood. Ons volgende experiment is nu om op je mobiel in de spraakrecorder het onhoorbare geluid van de afstandsbediening op te nemen. Zo heb je altijd je reservesleutel in je eigen telefoon opgeslagen zitten als geluidsfragment.

Cool

Als manlief straks belt zal ik eens voorstellen om het te proberen, hij heeft de auto bij zich en zit een km of 20 van me vandaan

Jaymza

Jaymza

11-10-2008 om 17:03

Wat is het nut?

Die truc met de autosleutel lijkt me nogal zinloos. Het is bij mijn auto onmogelijk van buitenaf de deur op slot te doen zonder sleutel. Dus het zal nooit gebeuren dat de auto op slot is met de sleutel binnenin. Mocht ik de sleutel verliezen heb ik er ook niets aan, want ik heb een sleutel nodig om te kunnen starten. Of voor dat geval moet ik een extra reservesleutel aanschaffen en in de auto bewaren.

Jaymza

amk

amk

11-10-2008 om 18:10

Technisch gezien

heb je voor het starten van een auto geen sleutel nodig. Het is alleen wat meer werk om de juiste draadjes bij elkaar te zoeken. En het geeft zo'n rommelig gezicht in je dashbord.

groet,
Angela

Puck2

Puck2

11-10-2008 om 18:37

Jaymza

Niet zinloos. Er zijn ook auto's waar dat wel mogelijk is. Ik vroeg hetzelfde en kreeg daarop ook al een voorbeeld voorgeschoteld van een puberella die alleen de kofferklep opent, sleutels erin laat liggen, klep dichtgooit enwaarbij de auto vanzelf alles weer vergrendelt.

krin

krin

11-10-2008 om 20:39

Gaat prima, jaymza

Mij is het ooit alsvolgt gelukt om mezelf buiten mijn auto te sluiten: je stapt uit, doet je portier achter je dicht, doet het achterportier open omdat je nog iets van de achterbank moet halen, maar stelt wel alvast met je afstandsbediening de centrale vergrendeling in werking. Je blijkt te weinig handen te hebben, laat je autosleutel vast in een van de tassen vallen, raapt de tassen bij elkaar - en vergeet natuurlijk die ene met de sleutel - kruipt achterwaarts de achterbank af naar buiten, en slaat het portier dicht, dat keurig wordt meegenomen in de al ingestelde centrale vergrendeling. Dus ja, het kost wat stommiteit en moeite, maar bij mij (en met die auto) ging het.

Nasha the first

Nasha the first

11-10-2008 om 21:30

Echte auto

bij onze auto doet de centrale vergrendeling het niet zolang er een deur open is, dus een situatie als bij Krin zal hier niet snel gebeuren.....ik daarentegen laat de sleutel het liefst gewoon in de put vallen, vooral die van de centrale deurvergrendeling, in de hoop dat we hem wel weer kunnen opvissen )

Werkte niet

De truc met de sleutel deed het bij ons niet. Moet er wel bij zeggen dat wij er niet zo eentje hebben die met zo'n 'tsjiep' geluidje op slot gaat (onze maakt helemaal geen geluid).

Puck2

Puck2

13-10-2008 om 08:56

Mickey

Onze sleutel is volledig geluidloos en bij ons werkt het wel. Misschien werkt jouw afstandsbediening op infrarood en niet op geluisgolven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.