Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bijtje82

Bijtje82

01-12-2021 om 16:14

Verhuis stress

Pfft even van me af schrijven. 

Vandaag heeft ex sleutel gekregen van z'n nieuwe woning en zijn we dus eindelijk echt uit elkaar.

Hij is direct aan het sjouwen geweest met spullen, maar heb niet het idee dat er iets weg is.
Ja de tv is weg, de eettafel, een wasmachine en de droger.. En toch voelt het nog niet goed. 

Krijg ergens het gevoel dat hij me straks met alle overige zooi laat zitten. Zo van ik heb m'n spullen en de rest doe jij maar. 
Dat geeft best wel stress. Heb geen idee waar ik moet beginnen. Al ben ik toch wel redelijk rigoureus aan het weggooien en alvast voor mezelf aan het inpakken al heb ik nog geen uitzicht op een andere woning. 

Hebben jullie nog goede tips? 

Heb trouwens ook nog dozen vol met babykleding. Mocht er nog een geïnteresseerde zijn. (meisjes spul) 

Je verzamelt alles wat van hem persoonlijk is en wat jij niet meer hebben wilt en geeft hem 14 dagen de tijd om het op te halen,  anders gaat het naar de kringloop. Zoiets?

Bijtje82

Bijtje82

01-12-2021 om 17:03

MelaS schreef op 01-12-2021 om 16:45:

Je verzamelt alles wat van hem persoonlijk is en wat jij niet meer hebben wilt en geeft hem 14 dagen de tijd om het op te halen, anders gaat het naar de kringloop. Zoiets?

Zoiets doe ik nu idd al.

Denk ook niet te lang bij spullen na. Heb alleen uit de keuken een hele puinzak vol naar de stort gebracht. 

Heeft hij al gezegd dat hij al klaar is met verhuizen dan? Ik vind een dag namelijk best wel kort. Hebben jullie al dingen afgesproken of verdeeld over wie wat houdt? Willen de nieuwe bewoners misschien nog het één en ander hebben? 
En anders, op van die verkoophoeken op facebook of marktplaats, kringloop.

Tip 1: elke dag maar één kamer doorlopen, anders idd last van stress.
Tip 2: leen van iemand een tuintafel en regel als eerste een wasmachine. 
Hol jezelf niet voorbij, dan verlies je de scherpte en maak je keuzes waar je achteraf anders had gedaan. Geniet van de rust in huis nu je ex er niet meer woont.

Bijtje82

Bijtje82

01-12-2021 om 19:09

MamaE schreef op 01-12-2021 om 17:37:

Heeft hij al gezegd dat hij al klaar is met verhuizen dan? Ik vind een dag namelijk best wel kort. Hebben jullie al dingen afgesproken of verdeeld over wie wat houdt? Willen de nieuwe bewoners misschien nog het één en ander hebben?
En anders, op van die verkoophoeken op facebook of marktplaats, kringloop.

Nee dat niet perse, maar hij maakt ook geen aanstalten om dingen uit te zoeken om mee te nemen. Meer van.. Wat er aan het einde van de week blijft staan hoef ik waarschijnlijk niet. En dat is nog best wel wat.

De nieuwe bewoners wilden alleen één van de kasten, maar die neem ik zelf mee. 

Het is best een flink huis dat we hebben en nogal on georganiseerd :/ Dus ik zie er nogal tegenop om alles uit te zoeken.

Als je wat van mij tegenkomt hou je het maar apart zei ie. 

Bijtje82

Bijtje82

01-12-2021 om 19:13

Flanagan schreef op 01-12-2021 om 17:59:

Tip 1: elke dag maar één kamer doorlopen, anders idd last van stress.
Tip 2: leen van iemand een tuintafel en regel als eerste een wasmachine.
Hol jezelf niet voorbij, dan verlies je de scherpte en maak je keuzes waar je achteraf anders had gedaan. Geniet van de rust in huis nu je ex er niet meer woont.

Dat probeer ik ook zeker! Normaal zou m'n moeder komen helpen, maar die is de hele week bij m'n zus waarbij verbouwd wordt. Uiteindelijk zal het best lukken en ik zit niet op een schop stoel natuurlijk. Het komt ineens alleen nogal op me af. 

Het is puur verhuisstress hoor, terwijl ik tijd zat heb. En het idee dat ik het allemaal alleen moet doen. Wat meubels etc betredtred ik me wel. We hadden twee wasmachines, dus die heb ik nog. En als het nodig is kan ik de tuintafel binnen zetten. Maar die is nu natuurlijk zeik nat met dit weer 🤣

Heel herkenbaar. Hier weigerde ex om de restanten me te helpen uitzoeken, omdat ik nu eenmaal de laatste was die het huis verliet. Ik heb er gelukkig wat mensen van mijn kerk gevonden die mij geholpen hebben om het huis leeg op te leveren.

Ik zou voor nu proberen om het even los te laten. Ga desnoods zo veel mogelijk het huis uit, zodat je niet met hem geconfronteerd wordt. 
Spreek af hoeveel tijd hij nog nodig heeft om zijn spullen uit het huis te halen. En week? Dan hoef jij er tot die tijd niets mee te doen. 
Na die tijd zou ik dozen in huis halen en de persoonlijke spullen van hem die je nog tegen komt daarin stoppen, dan kan hij dat op komen halen. Van andere spullen kun je zelf bekijken wat je er mee doet. 
Ik denk dat dat voor jullie allebei overzichtelijker is dan wanneer je door elkaar heen gaat werken. De spullen die jij nu weggooit had misschien wel mee willen nemen? En je hebt nog genoeg tijd. Verhuizen is altijd stressvol, maar probeer het nu even los te laten. 

ik zie een aantal mensen zeggen: verzamel zijn persoonlijke dingen in een doos en geef hem x dagen de tijd om het te komen ophalen. Maar waarom zou TS dit moeten gaan verzamelen? Het zijn toch ZIJN spullen. Ik zou denken, laat hij zelf maar door alle spullen gaan om te kijken wat van hem is. Als hij klaar is, mag zij met de resten doen naar haar goed dunkt. Lijkt me veel minder belastend om te doen.
Andere optie, als TS  geen zin heeft alles wat hij achterlaat naar de stort te moeten brengen: snel enkele kamers uitzoeken en alles wat je niet wilt in dozen/zakken doen en zodra hij op bezoek is, zeggen dat die dozen/zakken voor hem zijn en bij hem achter in de auto zetten. Kan HIJ ze naar de stort rijden...? Want ik weet wel dat er HEEL VEEL zooi (sorry, spullen) in een huis kunnen staan. 

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2021 om 10:29

TineWinkel schreef op 02-12-2021 om 09:08:

ik zie een aantal mensen zeggen: verzamel zijn persoonlijke dingen in een doos en geef hem x dagen de tijd om het te komen ophalen. Maar waarom zou TS dit moeten gaan verzamelen? Het zijn toch ZIJN spullen. Ik zou denken, laat hij zelf maar door alle spullen gaan om te kijken wat van hem is. Als hij klaar is, mag zij met de resten doen naar haar goed dunkt. Lijkt me veel minder belastend om te doen.
Andere optie, als TS geen zin heeft alles wat hij achterlaat naar de stort te moeten brengen: snel enkele kamers uitzoeken en alles wat je niet wilt in dozen/zakken doen en zodra hij op bezoek is, zeggen dat die dozen/zakken voor hem zijn en bij hem achter in de auto zetten. Kan HIJ ze naar de stort rijden...? Want ik weet wel dat er HEEL VEEL zooi (sorry, spullen) in een huis kunnen staan.

Dit zal idd de manier gaan worden denk ik. 

Weer een andere kijk hierop...
Omdat ik die spullen niet meer zou willen tegenkomen, zou ik ze in zakken/dozen doen en in de schuur zetten zodat je een start maakt zonder herinneringen in je huis.
Ik zou er zelfs een autoritje  of twee voor over hebben om die bij hem voor zijn deur neer te zetten zodat je schuur geen opslag wordt.
Zo ben je niet afhankelijk wanneer het hem zint om de spullen op te halen, terwijl dat wel weken of maanden kan duren.

ps Wat een luxe; wel twee wasmachines in huis!

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2021 om 15:06

Flanagan schreef op 02-12-2021 om 10:37:

Weer een andere kijk hierop...
Omdat ik die spullen niet meer zou willen tegenkomen, zou ik ze in zakken/dozen doen en in de schuur zetten zodat je een start maakt zonder herinneringen in je huis.
Ik zou er zelfs een autoritje of twee voor over hebben om die bij hem voor zijn deur neer te zetten zodat je schuur geen opslag wordt.
Zo ben je niet afhankelijk wanneer het hem zint om de spullen op te halen, terwijl dat wel weken of maanden kan duren.

ps Wat een luxe; wel twee wasmachines in huis!

Nou luxe.. Was echt hoognodig 😜

Misschien had ik er ook beter een smiley achter kunnen plaatsen. Het was meer dat als hier de wasmachine stuk gaat, ik best in de stress kan schieten; wat nu...

Voel je je vandaag al wat beter, na die eerste dag van grote veranderingen?
Mocht je een grappig filmpje willen zien om even te kunnen lachen en te relativeren. Google dan op Mark Gungor; The tale of two brains.
Lachen geeft je kracht om niet bij de pakken neer te zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.