Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verjaardagvisite: help, wat moet ik mijn bezoek nu weer voorzetten?.

Het is weer zover, as zondag vieren we het 'grote mensenfeest' van mijn dochter die 13 wordt.altijd erg gezellig natuurlijk.
En elke keer vind ik het weer zo lastig om te verzinnen wat voor lekkere dingen ik moet maken/ kopen. En hoeveel. Het
bezoek komt rond 3 uur en mee meesten blijven hangen tot een uur of 7 a 8. Ongeveer 20-25 gasten. Dat betekent ook een avondmaaltijd, of soep, of stokbrood met salade. Hoe pakken jullie dit soort feestjes aan? Ik hoor graag tips!

Groetjes, Emzie

Jan

Jan

25-06-2017 om 21:18

Chinees

Wij laten altijd de chinees de catering verzorgen. Voor ieder wat wils. Geen gedoe en nog niet eens zo duur.

soep en salades

Dat is het gemakkelijkste.

Ik maak dan meestal een salade aardappel, rijst, of pasta; twee groentesalades, en een fruitsalade.

Je kunt het vooraf klaarmaken.

Tsjor

Nou, wat je opnoemt.

Om 15.00 uur lust ik wel een bakje koffie met wat zoets. Wat later een frisdrankje/wijntje met een nootje en stukje kaas. En als ik blijf plakken wordt ik verwend met jou lekkere soepje en/of salade en stokbroodje.
Misschien nog een ijsje als dessert voor de liefhebbers?

Waarom moet het overal steeds meer en steeds grootser? Je kind wordt 13 jaar, gewoon gezellig een verjaardag en blijkbaar is het erg gezellig bij jou en was er niks mis met je soepje, de gasten blijven altijd plakken.

Lou

Lou

25-06-2017 om 21:57

Variatie

Eens met wil40. Hooguit kun je nog wat variatie aanbrengen, bijvoorbeeld vlees en vegetarisch. Wij maken meestal alles vegetarisch en dan nog een schaal met stukken kip ernaast, dan kun je je ook niet vergissen. Soep, Turks brood, leuk beleg zoals tapenade en kaasvarianten, salade, wat losse rauwkost. En kip dus

Idee

Toen de kinderen nog kleiner waren kwam mijn vader de avond tevoren om te helpen met schillen voor de appels voor de appeltaart, de soep, de salade.
Heel gezellig.
Dat heb ik later ook nog weleens met mijn kinderen gedaan.
Ik haalde 30 stenen soepkoppen bij de tweedehands winkel.
Maar inderdaad ook weleens heerlijk Italiaanse pasta besteld. Uiteraard naast koffie, thee, limonade.
Inmiddels is het allemaal een beetje over. Mijn ouders leven niet meer.
Zoon wilde onlangs liever geld om medestudenten en collega's te trakteren en dochter ziet toch maar af van haar slaapfeestje want er zijn op het moment al zoveel verjaardagen en de familie komt ook al zoveel bij elkaar, niet ook nog eens hier. We gaan een nieuwe bikini voor haar kopen en verder heeft ze geld nodig voor de vakantie.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-06-2017 om 22:08

Chinees

Voor zo'n grote groep bestellen we het liefst chinees. Gewoon een rijsttafel met veel verschillende dingen. Wordt thuisbezorgd, we zetten alle bakjes op het aanrecht en iedereen pakt zelf wat hij hebben wil. Ideaal.

BBQ

Ik doe meestal n BBQ met verjaardagen. Komen ook meestal zoveel mensen. Groentespiezen, worstjes, lamskoteletjes, kip. En dan aardappelsade, taboule, pastasalade met zalm en avocado en kappertjes met dilledressing, caprese, diverse stokbroden en turkse broden. Nog een groene salade, wat cherrytomaatjes, olijven en hoemoes. Kun je van tw voren klaarmaken en in de koelkast zetten tot opdienen. BBQ aansteken en grillen en eten maar!

Milcham

Milcham

25-06-2017 om 22:31

Pizza

Vorig jaar heb ik bij de pizzeria verschillende soorten pizza besteld. Beviel erg goed, waarschijnlijk herhaal ik deze truuk dit jaar.
Bij binnenkomst drinken en taart, dan borrelspul. Liefst dingen die dicht kunnen blijven als je te veel hebt gekocht. Ik leg altijd zoet en zout op tafel, dwz m&m's, olijven, nootjes. Bij het avondeten iets buffetachtigs, twee of drie soorten soep (vegetarisch en eentje niet), broodjes, crackers, franse kazen, tapenades, humus, eierpreu, kipkluifjes uit de oven (Lidl), komkommerschijfjes, cherrytomaatjes, groene bowl (met meloen, komkommer, gember en munt), piccolino's. Toe kleine ijsjes en koffie/thee met chocola. Zoiets. Dit is de makkelijke variant.
Ik heb voorheen ook wel Indonesische rijsttafels gemaakt, alles Indisch of Turks en meer van dat soort ongein. Dat doe ik niet meer, ik stond dagen in de keuken en je bent echt niet goedkoper uit dan wanneer je een berg pizza's haalt. En ook toetje ga ik niet meer maken voor zo'n grote groep. De taart twijfel ik nog over.
Qua drinken heb ik wel veel, maar beperkt in keus. Rode wijn, witte wijn, bier, water uit een limonadetap, iets sap, iets cola, koffie en thee.
Voor dit jaar met man afgesproken dat het wat gezonder moet. Geen schalen met m&m's maar meer groente met dipjes. Ik wil dat zelf graag en ik weet dat de volwassenen die komen dit ook graag zouden willen voor hun kinderen.

Annemijn

Annemijn

26-06-2017 om 08:34

ik hou het simpel

Bij de koffie roomsoesjes (taart vinden ze vaak veel te veel, en soesjes hoef ik niet uit te serveren, die liggen op een schaal) (bij mij presteren mijn vrienden het om in clubjes tegelijk te arriveren, per ongeluk) dan moet ik koffie regelen én taart en dan ben ik zelf het overzicht kwijt (ben niet echt een super snelle efficiënte gastvrouw) Dus opgelost met zoveel mogelijk dingen die al klaar kunnen staan.
Tijdens borreltijd wat borrelhapjes, kaas, worst nootjes (liggen al klaar in de koelkast met plasticfolie erover)
En dan als avondeten soep, meestal vegetarische soep die iedereen wel lust en dan stokbrood erbij en van die bakjes salade die je kant en klaar bij de super kunt kopen (kerriesalade, eiersalade, van alles uit die toonbank)
Ieder jaar doe ik dit wel zo ongeveer en ik hoor nooit klachten en het is supergezellig.
Eten laten halen/bezorgen doe ik niet, dat trekt mijn portomonnee niet

Mari39

Mari39

26-06-2017 om 10:07

Bbq

Doen wij vaak omdat onze kinderen in de zomer jarig zijn.
Maar soms ook niet. Dan maak ik hartige taart, broodje bal gehakt, geroosterde aardappelen, salades, wat kipsate, loempia's. Afhankelijk van de grootte van de groep kies ik hier uit.

Vesta

Vesta

26-06-2017 om 10:28

alijd hetzelfde

traditie is ook goed.
Ik serveer al zolang ik het huis uit ben tomatensoep met brood en salade.
Enige waar ik me druk over maak is hoeveel ik moet inkopen.

Tango

Tango

26-06-2017 om 22:28

Wraps

Wij doen vaak wraps met verjaardagen. Kunnen ze dan zelf beleggen met van alles, o.a. sla, ei, tomaat, komkommer, paprika, geitenkaas, zalm etc. Vaak voor de jonge kinderen nog wat broodjes knakworst erbij en saté voor de volwassenen, zodat er ook wat warms is.
En verder beginnen we altijd met koffie/thee met taart, daarna fris, bier of wijn met chips, stokbrood met dip en/of van die kleine kaas/worstenbroodjes, kant en klaar uit de winkel. Hoeft alleen maar de oven in.
Andere familieleden doen het nog makkelijker. Die kopen van die grote visschotels en dan brood erbij. Ben je helemaal snel klaar. Maar ik moet zeggen, als je dat een paar keer hebt gehad komt het je neus wel uit

carootje

carootje

27-06-2017 om 10:24

Fijn, dit draadje

Zit met precies hetzelfde probleem, en probeer elk jaar iets origineels te verzinnen, hoewel ik daar helemaal niet goed in ben. En hoe ingewikkelder ik het mezelf maak, hoe chaotischer het wordt (heb het ooit gepresteerd twee heerlijke salades van te voren te maken, helaas stonden die na het feestje nog even heerlijk in de koelkast: vergeten!)

Dit jaar hou ik het toch maar op soep (tomaat en groente) met broodjes hamburger of knakworst. Wat sla erbij, snoeptomaatjes/komkommer/paprika. Rond borreltijd wat chips en stokbrood met smeersels.
En bij binnenkomst thee/koffie en taart (dat is meer mijn ding: leuke marsepeintaarten maken)

Vesta

Vesta

27-06-2017 om 10:26

Tango

"Andere familieleden doen het nog makkelijker. Die kopen van die grote visschotels en dan brood erbij. Ben je helemaal snel klaar. Maar ik moet zeggen, als je dat een paar keer hebt gehad komt het je neus wel uit "

maar kom je voor de jarige of voor het eten?

Yaron

Yaron

27-06-2017 om 11:01

Soep

Ik maak bij herfst/winter verjaardagen altijd twee soorten soep klaar die zet ik op een tafel met een schaal stokbrood, kruidenboter en andere smeersels, zodat iedereen kan pakken wat ie wil. In de zomer doen we vaak de barbecue aan of we maken een grote salade met stokbrood en een pan kippenpoten. Verder eerst koffie/thee met zelfgemaakte taart, daarna fris/bier/wijn met nootjes, komkommer en worst op tafel en hapjes, zoals gevuld ei en wraps gemaakt door de kinderen. En soms nog bitterballen of een ander bittergarnituur uit de frituur.

zebra

zebra

27-06-2017 om 15:25

ik zou

kiezen voor soep (gazpacho bij warm weer) met broodjes, stokbrood, allerlei smeersels, salades. Als er jonge kinderen bij zijn: hotdogs of broodjes hamburger. Ook wat vegetarisch spul.
Ik vind het altijd fijn om zelf ook te kunnen zitten als er verjaarsvisite komt dus maak het mezelf erg makkelijk. Schalen op tafel met toastjes met salades, kazen ed bij de borrel. Ieder pakt waar hij zin in heeft. Eventueel wat rauwkost om te dippen.

Zon

Zon

27-06-2017 om 17:27

Tango

Smaken verschillen. Ik zou blij zijn met zo'n visschotel! Helaas wordt er in mijn omgeving toch vaak gekozen voor.. jawel, zie ook dit draadje: soep!! Ben geen soepmens, dus tja...

En die wraps heb ik nou ook wel gezien, maar toch kom ik in dit draadje weer leuke nieuwe dingen tegen die ik kan proberen.

En zoals Vesta schrijft: ik kom voor de jarige niet voor het eten.

Iets lichts

Hier gaat het naadloos over van taart (groot), nootjes en klein spul over naar het stokbrood en franse kaasjes tot aan de soep. Ik maak meestal een standaard vleesklassieker en een van het type verrassend vegetarisch . En bij de meesten die ik ken gata dat zo. Bij een gezin wordt altijd ook nog een echte maaltijd geserveerd, inclusief toetje. Daar blijft altijd best veel van over. Na snaaien hebben de meesten toch geen ruimte meer over voor een echte maaltijd. Gaan de gehaalde pizze en de chinees wel schoon op?

Wij keregen vd week

Een broodje hamburger van turks brood. Daar waren vierkantjes van gesneden en zag er erg grappig uit.

Milcham

Milcham

29-06-2017 om 22:02

Kenfan

Ja hoor, maar ik bestel geen pizza per persoon. Ik kies drie of vier smaken, koop daar meerdere van en reken op een halve tot driekwart pizza pp. Iedereen pakt steeds een stukje van wat hij lekker vindt. Soort pizzabuffet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.