Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verkoop huis

Hallo allemaal,
komende woensdag komt een makelaar foto´s maken van ons huis omdat het in de verkoop gaat.
Heeft iemand nog tips om het er allemaal zo goed mogelijk uit te laten zien=
Ik had zelf al bedacht:
alle dieren&hun spullen weg. Vooral de kattebakken.
alle kleine frutsels en persoonlijke spullen weg
bedden strak opmaken
wc brillen dicht.
Nog meer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

26-12-2011 om 19:40

Heb weleens foto's gemaakt voor makelaars

Hand- en theedoeken en pannenlappen van hun haakjes halen en wegstoppen. Hoewel in een strakbetegelde badkamer een dubbelgevouwen handdoek over een brede handoekrail ook wel weer huiselijk kan staan.

Afwasborstels, vaatdoekjes, sponsjes e.d. uit het zicht leggen. Aanrecht zo leeg mogelijk, waterkoker, broodrooster e.d. wegstoppen.

Vaas met takken of bloemen op de eettafel.

Marie

Marie

26-12-2011 om 20:16

Folder

Hallo
Wij kregen destijds van de makelaar (Era) een folder met daarin tips om het huis "fotoklaar" en "kijkersklaar" te maken.
Heel belangrijk is dat mensen een gevoel van ruimte krijgen. Kijk of het toch niet beter is om een deel van de zithoek (ipv een 3- en een 2-zitsbank alleen de driezits in de kamer), wellicht kan er nog een kast uit, etc. En oppervlakken zo LEEG mogelijk.
Als het goed is heeft de makelaar ook tips voor je.
succes

Chippie

Chippie

26-12-2011 om 21:06

Alles weg...

Voor de mooiste foto's haal je zoveel mogelijk weg. Een leeg aanrecht, lege badkamer, geen speelgoed, geen tierelantijntjes, geen kinderknutsels, alles in badkamer/wc weg, geen wasmanden (met of zonder was), kleine meubeltjes weg, kapstok leeg. In kinderkamer alleen een bed en kast maar geen knuffels, speelgoed, etc. Zolder opgeruimd. Neutraal, gestreken (!) beddengoed. Gordijnen omhoog, naar de zijkant. Tuin opgeruimd en gesnoeid, wel tuinset plaatsen.

Strak, leeg en schoon is het motto. Alsof je een hotelkamer/suite binnenstapt.

En ik wens je alvast plezier, dat mag straks voor iedere bezichtiging. Mijn tip: twee wasmanden waar je alles in kiepert, die zet je in de auto en de auto zet je honderd meter verderop.

Enne, ik zou de kerstboom en andere kerstmeuk ook weghalen. Voor het ruimtelijk effect maar vooral voor het feit dat je in juli op Funda niet tegen een kerstboom aan wilt kijken.

Niet té strak en leeg

Mijn vriendin moet binnenkort nieuwe foto's van haar te koop staande huis laten maken. De foto's die nu op Funda staan zijn prachtig, lekker strak en leeg. En da's nou precies het probleem, want de eerste reactie van alle kijkers tot nu toe was dat het qua grootte toch erg tegenviel. Op de foto's leek het veel ruimer.

skik

Kies een vakfotograaf

Of kies een echte vakfotograaf die weet hoe hij een huis echt kan laten spreken in een foto.
Wij hebben dat destijds gedaan en ons huis binnen 2 1/2 week verkocht. Hij maakte gebruik van speciale filters waardoor de foto's een warme uitstraling kregen en heeft ze helemaal digitaal bewerkt zodat lelijke details weggewerkt werden. Sommige makelaars schakelen een vakfotograaf in.
Dus het is nuttig om even na te vragen of de makelaar zelf wat kiekjes komt maken, of dat hij een echte fotograaf stuurt.

Succes!

Dorry

Monique D*

Monique D*

27-12-2011 om 16:53

Alles strak en leeg voor de foto, maar wat dan als de kijkers ko

Voor het effect van de foto's is het goed om alles weg te halen. Maar wat dan als later de kijkers komen? Zeker als ze onverwacht komen dan is een lege keuken of wasmanden, volle kapstokken, dieren en kinderknutsels niet haalbaar.

Onverwachts?

Maar kijkers konen toch nooit onverwacht binnenvallen? De makelaar maakt echt wel een afspraak! Het is natuurlijk wel handig dat je je huis in een middag of avond bezichtiging-klaar kunt maken. Alle losse rommel in een paar grote (verhuis)dozen en hup in schuur of auto. Bedden opmaken, zwier door badkamer en stofzuigen. Klaar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

27-12-2011 om 20:11

Netjes

Ik vind het altijd enorm lastig om mijn huis opgeruimd te houden. Tijdens bezichtigingen heb ik dan ook de wasmandmethode toegepast. Alle losslingerende zooi in een (heel grote) wasmand en die in de kofferbak zetten. Overigens is mijn vorige vorige huis verkocht aan mensen die wel ineens onverwacht voor de deur stonden. Ze hadden een huis in de straat bekeken en besloten spontaan ook bij mij aan te bellen. Ik heb 5 minuten gevraagd om de ergste zooi op te ruimen, maar ze hebben alles bekeken terwijl er overal kranten lagen en in de slaapkamer een wasrek stond. Blijkbaar vonden ze het sfeervol, zo'n huis waarin geleefd wordt

Zusenzo

Zusenzo

27-12-2011 om 22:38

Schoon

Hier de kijker. We hebben de afgelopen maanden zo'n 10-15 huizen bekeken. Netjes opgeruimd en leeg hoeft van mij echt niet. Kinderspeelgoed of een stapel kranten daar kijk je zo langs af en vind ik ook gewoon gezellig. Bij bezichtigingen is schoon voor mij veel belangrijker. Een douche vol zwarte voegen of een gasstel dat nodig gepoetst moet worden daar wordt ik niet vrolijk van. Ik weet wel dat ik dat best zelf kan poetsen dus zal een huis er niet gauw op afkeuren maar wie weet wat er dan onbewust op 't stapeltje negatief terecht komt. Verder check vooral de website van je makelaar, kun je daar de gegevens/brochures makkelijk downloaden en zijn alle gegevens compleet. Inclusief plattegrond, perceeloppervlakte, evt. afmetingen tuin etc.

Izar

Ach, aan dat huis van je een-huis-verder-ex-buurvrouw is geen eer te behalen, of je die bejaardenmeuk nou verantwoord neerzet of er gewoon allemaal uithaalt.

Maar jij (voorzichtig onder voorbehoud) gefelicteerd met de verkoop van je huis! Da's vast een lekker gevoel om het nieuwe jaar mee in te gaan.

skik

Nancy

Nancy

28-12-2011 om 19:39

Pffff

Ons huis staat nu 6 weken te koop, vandaag zijn het 2e stel kijkers langsgeweest. Ik ben echt een dwangneuroot als het om opruimen en schoonmaken gaat. Mijn huis ziet er dan ook iedere keer uit alsof het zo uit een catalogus komt maaaarrrr.....ik ben dan wel iedere keer als een idioot aan het poetsen en schoonmaken. Ik ben dolblij dat er kijkers komen maar hoop toch echt dat het huis snel verkocht wordt. Niet alleen omdat we dat graag willen maar omdat ik steeds maar weer zo moet poetsen (van mezelf, ik kan er niets aan doen....pfff)

Smiley

Smiley

28-12-2011 om 22:06

Foto's zijn gemaakt

Vanmiddag is de makelaar geweest. Na de jaarwisseling krijg ik de resultaten te zien. Ben benieuwd.
Ik heb veel aan jullie tips gehad. Alle kasten en laden zitten nu volgepropt met alle losse spullen Wordt nog spannend de komende dagen om alles terug te vinden. Een paar dingen die we toch niet vaak gebruiken hebben we al in verhuisdozen gestopt. Is dat meteen weg. Naderhand zag ik nog dingen die ik niet had weggeruimd. Stom, ik dacht dat ik alles had gehad.
En dan nu de volgende nachtmerrie, de bezichtigingen. Ik heb dat bij het vorige huis meegemaakt en ik haat dat echt. Gelukkig hoef ik deze keer de bezichtigingen niet zelf te doen maar doet de makelaar die. Maar opruimen en poetsen moet toch En dat is een hele klus in een huis waar 5 mensen en 3 dieren leven. Maar goed, hopelijk hebben we snel een huurhuis en dan zijn we weg.

jessica

jessica

29-12-2011 om 16:02

Huis

ik heb onlangs mijn huis verkocht. dit binnen half jaar. mijn makelaar zette juist geen foto's van de binnenkant huis erop. volgens haar moet je eerst mensen binnenhalen. mensen kunnen een huis op internet al wegklikken, omdat het interieur ze niet aanstaat. mijn makelaar is een oude rot in het vak.
verder haalde ik bij de bezichtigingen foto's weg, maakte ik alles op en top schoon, tuin bijgehouden, vooral badkamer was spik en span. geen vieze geurtjes in huis.

als huizenkijkster vond ik het verschrikkelijk dat er geurtjes van bv kattenbak hingen of kook- of rooklucht.

succes met de verkoop!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.