Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

14-03-2010 om 20:00

Verkoopstyling huis... doen?

Hallo,

Nou, we gaan verhuizen... althans dat is het plan . Maar eerst natuurlijk onze huidige huis verkopen. Op zich een prima huis in een gewilde wijk, maar er staat vrij veel te koop hier en ik wil op korte termijn weg (bij voorkeur in de zomervakantie).
Wie heeft er ervaring met een verkoopstyling? Werkt dat nou echt, of kan ik net zo goed zelf flink poetsen, muren opnieuw sauzen en veel van de losse dingen cq kinderspeeltjes ergens opslaan?

Ik hoor het heel graag!
groeten,
Peetje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

15-03-2010 om 07:16

Ik denk

Als je er een beetje kijk op hebt,kun je het zelf.
veel succes!
bastet

Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-03-2010 om 09:38

Opruimen en zo

Ik denk dat veel mensen het zelf kunnen, maar niet iedereen.

Het is deels een kwestie van leeghalen denk ik, dus opruimen en poetsen, en de muren een fris verfje geven.
En deels ook het creeren van ruimte, 'zichtlijnen' en dat soort dingen, goede verlichting, en daar ben ik zelf niet handig in. Ik zie goed bij anderen wat ze verkeerd doen, maar ik kan het niet goed in mijn eigen huis.

Misschien kun je het zelf, of heb je vrienden met kijk op die dingen, en anders kun je inderdaad een styliste inschakelen.

Tja

heb je zelf het idee dat je het nodig hebt ? Wij kunnen toch niet zien hoe jouw huis eruit ziet ?

Peetje

Peetje

15-03-2010 om 14:28

Tja... er zicht op hebben...

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reakties. Tja, ik heb er dus geen zich op... Ben er wel een ster in om veel te bedenken (maar dan ook gelijk 5 mooie vloerkleden en niet kunne kiezen) maar ik heb gewoon geen vaste stijl. Hebben een een héél antieke kast, naast een hoge witte Kewlox.
En ik weet heel wel wat ik mooi vind, maar ik weet echt niet hoe ik mijn huis aantrekkelijk maak (naast de bos verse bloemen (maar welke dan weer ).

En ik begrijp dat jullie niet weten hoe mijn huis eruit ziet (van harte welkom hoor, om te kijken , maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die gebruik gemaakt hebben van een verkoopstylist(e) en hoe ze dat bevallen is. Ik kan wel de muren gaan sausen, maar misschien kan dat beter in een andere kleur ofzo (en om het nou 2x te doen...), of de tafel op een andere plek, fris kleed (kleur/morief etc).

groeten,
Peetje

Vic

Vic

15-03-2010 om 14:31

Dus

Zet je foto's ergens neer waar wij ze kunnen zien, en de goede adviezen komen vanzelf...

Yta Chalne

Yta Chalne

15-03-2010 om 14:34

Ha peetje

Misschien moeten rodebeuk en ik even op de thee komen, dan bepalen we meteen gedrieën de vraagprijs, de kleur van de muren en alle andere stylingdingen (even aangenomen dat je dezelfde Peetje bent die vorige week nog aarzelde over verhuizen...

Simpel

Mijn zoontje voetbalt in dat knalkobaltblauwe tenuetje dus ik ben nogal op de hoogte van de verkoopbewegingen in de veronderstelde wijk.... Peetje, ik zou niet te veel moeite doen. Vooral daar waar ik denk dat jij woont gaan mensen zo enorm voor de locatie dat je kunt volstaan met leeghalen, schoonmaken en hooguit wat decoratieve verbeteringen. En dan bedoel ik dat dingen die wit zouden moeten zijn ook idd wit zijn.

Verkoop gaat nog steeds snel daar. Vaak zijn het ook gezinnen, die ook in de zomer willen verhuizen, die nu gehuurd zitten, die geen tijd hebben voor eindeloos klussen. De laatste huizen die ik aan de rand van het voetbalveld verkocht heb gehoord geworden gezijn, nou ja, je snapt wat ik bedoel, die waren ook niet eens piekfijn. Alleen een beetje deco opgeknapt, dus niet alles superdegelijk. En toch in een paar dagen weg.

Puur door de locatie.

Ik heb ook in mijn werk met deze zaken te maken gehad en wat je hoort in de markt is dat op de goede plekken nog steeds goede verkopen mogelijk zijn. Het is de perfecte tijd om uit een gewilde buurt naar een minder gewilde buurt te verhuizen omdat de verschillen in verkoopsnelheid en -prijs nu uitvergroot zijn door de crisis.

Peetje

Peetje

16-03-2010 om 14:44

Vic

Hoi,

Nou, dat zou ik wel willen doen, maar eeh, op wat voor site doe ik dat dan?

groeten,
Peetje

Peetje

Peetje

16-03-2010 om 14:59

Yta en rode beuk

Hallo,

Nou, jullie zijn van harte welkom voor een kop koffie of thee hoor (zolang je kruidenthee lust tenminste, heb wel heel veel soorten ) en dan een stuk -glutenvrije?-appeltaart (gaat je huis ook zo welkom-verkoopbaar van ruiken toch?).

Kan Rode Beuk ook dat aquarium van Peetjezoon zien, waar ik nog steeds niets van weet en waar het koolstoffilter toch wel verrekte vaak van vervangen moet worden, maar goed.

Wij wonen vlakbij Gastmaal en de Tafel, en er staat hier toch aardig wat al langere tijd te koop (ook in de straat..). En aangezien ik er vaart achter wil zetten, in combinatie met onze huidige inrichting, blijf ik twijfelen.
groeten,
Peetje

Vic

Vic

17-03-2010 om 13:31

Peetje

Er wordt hier wel eens verwezen naar mijnalbum.nl. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar misschien wijst het wel voor zich.

Peetje

Peetje

18-03-2010 om 13:26

Vic

hoi,

Bedankt voor de link, zal dit weekend eens wat foto's erop zetten en dan ben ik benieuwd..
Volgens week komen in ieder geval de schilders: muren sausen, een paar deuren opknappen... hadsikidee; als het nou maar niet te mooi wordt dat ik niet meer weg wil .

groeten,
Peetje

Peetje

Peetje

24-03-2010 om 21:42

Pufpuf, schilders zijn klaar

hoiho,

Nou, voor wie wil even een korte update: de schilders zijn klaar en tis hardstikke mooi geworden. Natuurlijk kan er nog véél meer geverfd worden, maar wat een fris huis is het zo. Scheelt natuurlijk ook dat er nu vrijwel niets in de huiskamer staat (in de slaapkamers maar even niet kijken, pfoei.
Maar ik merk dat ik helemaal aan het herinrichten sla; wil nog graag een piankruk (wilde ik al jaren, alsof dat nu direkt nodig is, maar toch), wat leuks aan de muur van de kunstuitleen (duhh, ook lekker belangrijk om nú lid te worden), frisse kleden op de kinderkamers (want die kunnen natuurlijk gewoon meeverhuizen).
Nog geen foto's want 'het dagelijks leven' vliegt voorbij, met schoolvoetbaltoernooi, werk, vastgelopen Iphone, man in buitenland, zoon met kiespijn en owowow wat een troep in huis).
Maar goed, wie weet dit weekend (en nu maar hopen op jullie opbouwende kritiek ).

groeten,
Peetje (die nu een glas wijn gaat inschenken en Pachelbel onderuit een doos gaat vissen.. oh ja en de was en de strijk....)

Niet doen

geen kleden, geen kunst en krukken etc. Veel te smaakbepalend.

Gewoon leeg, helder en fris houden. Veel persoonlijke troepjes zoals fotolijstjes op schouwen, kinderfrutsels, K3 dekbedhoezen etc weghalen.

jippa

jippa

26-03-2010 om 17:30

Tv makelaar

Paar keer tv-makelaar kijken je weet de truukjes.

Helpt dat nu echt?

Hoewel ik het altijd erg leuk vindt om naar de tv-makelaar te kijken en de resultaten meestal ook leuk vind, vraag ik me ook altijd af of dat nu allemaal wel helpt.

Toen wij ons huis kochten, was de inrichting ABSOLUUT niet wat wij mooi vonden. De kleuren, de inrichting, de tuin; voor geen goud zou ik dat allemaal in mijn huis willen hebben. Maar wij konden hier gewoon heel goed doorheen kijken. We keken naar het huis zélf, naar de indeling, de grootte, de ligging en gingen voor de bijl. Onlangs heeft mijn zusje een ander huis gekregen en het was werkelijk om te huilen. Maar nu is het een paleisje (met alleen schilderwerk, dus geen verbouwingen of i.d.).

Als ik ergens ben, stel ik me altijd meteen voor: hoe zou ik dit inrichten met mijn eigen spulletjes? Het interesseert me echt geen ene lor wat er voor meubels in een huis staan. Toevallig reed ik vanavond langs een prachtig huis dat al heel lang leeg staat (kan het zelf helaas niet betalen ), maar omdat er morgen open huis-dag is, hangen er nu ineens gordijnen voor de ramen en staan er vast wat leuke, hippe dingen.... dûh. Ik heb toch wel heel erg het gevoel dat je genept wordt, hoor. Daar ga ik mooi niet intrappen.

Ben ik nou de enige die er zo over denkt?

Emmalynn

Ellen Wouters

Ellen Wouters

26-03-2010 om 21:03

Ja, voor mij wel

"Maar wij konden hier gewoon heel goed doorheen kijken."

Niet iedereen kan dat. Ik niet. Mijn verstand weet wel dat je de meubels en troepjes moet wegdenken en het frisgeschilderd voor je moet zien, maar ik kan het niet visualiseren.

Een huis vol met ouwe bruine meuk geeft mij een naar gevoel, ook al weet ik een miljoen keer dat die meuk er uit gaat.

jippa

jippa

26-03-2010 om 21:08

Tv-makelaar

Als fervente kijker van huizenprgrammas (liefst engelse) valt mij juist op dat zoveel mensen dat niet kunnen. Beginnen ze over de kleuren, de stijl, de deuren. Als je daar wel doorheen kunt kijken heb je dus voordeel.

Peetje

Peetje

27-03-2010 om 13:46

Nounounou

Hallo,

Nou, dat was even balen: makelaar schatte de verkoopwaarde meer dan 50.000 lager dan wij hadden verwacht. Ik kreeg er gewoon klamme handjes van. Redenen? tja, eenvoudige badkamer én die is beneden. en "de markt". Het enige goede aan ons huis (volgens hem) was de degelijke dakconstruktie.
Heb die middag gelijk een andere makelaar gebeld en die komt as maandag. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen. Maar als het inderdaad zoveel minder zou zijn, gaan wij dus helemaal niet verhuizen. En aan dat idee moet ik toch wel flink wennen...

Bah, ik baal er eigenlijk behoorlijk van. Niet van die man, maar van de realisatie dat deze verhuiswens niet uit gaat komen. Ik weet dat er veel ergere dingen zijn, maar nu vind ik het even erg vervelend.

groeten,
peetje

Yta Chalne

Yta Chalne

27-03-2010 om 14:21

Heel benieuwd

Ik ben nu hartstikke nieuwsgierig natuurlijk. Welke makelaar had je, en tot welke prijs kwam hij? En hoe was je zelf aan je prijs gekomen? Want dat ligt wel heel ver uit elkaar! (Uiteraard snap ik het als je geen antwoord wil geven hoor
Zullen Rode beuk en ik dan toch maar met ons nieuwe adviesbureau even langskomen voor een gratis op-de-thee consultje ?

Kari1

Kari1

27-03-2010 om 16:43

Wat een verschil!

Dat kan toch niet aan die eenvoudige badkamer liggen. Een andere, luxere badkamer kost lang geen 50.000 euro. Kan die badkamer ook boven, is er een kleine slaapkamer die daarvoor gebruikt kan worden? Goed, dan is er een slaapkamer minder maar een kantoortje/werkkamertje/extra berging oid beneden erbij.
Misschien had je de prijzen van een jaar of 2 geleden nog in je hoofd. De huizenprijzen zijn sindsdien aardig gezakt. Maar dat betekent dat wat jij er voor terug wilt gaan kopen óók een stuk minder kost. Die verhuisplannen kunnen dan best nog doorgaan.
Kari

Jaymza

Jaymza

27-03-2010 om 20:04

Opletten

Ik heb wel vaker gehoord dat een makelaar een lage verkoopprijs noemde, dan verkoopt hij het nl. ook gemakkelijker! Ik weet natuurlijk niet of dat in jouw geval ook zo is. Wat is de WOZ waarde en zijn er gelijksoortige huizen recent verkocht?

Jaymza

Peetje

Peetje

27-03-2010 om 20:42

Makelaar, thee, huizenprijzen en zo meer

Hallo allemaal,

Ja, tis me wat hoor... Ik probeer ook erachter te komen waar het nou in zit. Ik kreeg een beetje Aldi -gevoel: hoge verkoopsnelheid, lage winst, maar alles bij elkaar toch een leuke omzet (vanuit de makelaar gezien). Zoals Jaymza ook schrijft. Man heeft ook dat idee (toch leuk dat je tegenwoordig vanuit verre buitenlanden makkelijk even kunt bijpraten ).

Natuurlijk zijn de prijzen niet meer als 2 jaar geleden of daarvoor. Maar een huis hier uit de straat (wel met leukere keuken en badkamer maar bv zonder dakkapellen) ging 2 jaar geleden (bij dezelfde makelaar) binnen een half uur weg, voor een bedrag dat 75.000 euro hoger ligt dan wat makelaar nu maximaal verwacht. En dat vind ik wel een groot verschil.
Wij gingen uit van een opbrengst tegen de 350.000 aan, nu zou dat dus bijgesteld moeten worden naar 295.000 tot 305.000.

En Yta: Rode Beuk en jij zijn meer dan welkom om jullie ongezouten mening te geven Zorg ik voor thee, koffie en een lekkere (glutenvrije) taart oid.

Ik ga morgen toch nog wat dozen naar schoonma brenge, t ruimt sowieso erg lekker op. En hoe meer ik hier kijk, hoe meer ik kan bedenken wat er allemaal aan gedaan zou moeten/kunnen worden, maar ik ben iha al zo kritisch en probeer nu juist mijn perfectionisme enigzins te beheersen.
Ooit in een grijs verleden, toen ik nog studeerde, schreef ik bij tentamens met open vragen vaak niets op als ik niet het complete en correcte antwoord wist (vond ik zo vervelend voor de docent als h/zij tijd moest besteden aan van die "ik-klets-een-eind-heen-en-misschien-krijg-ik-wat-punten"-antwoorden), maar dat terzijde.

Op staan funda staan huizen die vergelijkbaar zijn (mag een link eigenlijk van de redaktie?) Bijv.: http://www.funda.nl/koop/utrecht/3572/275000-400000/woonhuis/100+woonopp/cv-ketel/tuin/

En er zou inderdaad boven prima een badkamer kunnen worden gerealiseerd. Er is een overloop, kleine en grote slaapkamer. Net zoals een nieuwe keuken beneden toch ook de potentiele koper niet de kop zal kosten. Ik bedoel: wij dachten in onze verwachte opbrengst daar rekening mee te hebben gehouden. Naarmate je in ons huis hoger komt, wordt het steeds nieuwer en strakker en natuurlijk alles legaal gedaan, als één van de weinigen hier in de wijk . Toen ik destijd bij Bouw- en Woningtoezicht ging kijken naar eerder gecreëerde dakkapelen bleek er een duidelijk verschil tussen papieren realiteit en mijn uitzicht .

Enfin, het komt vast allemaal goed. Ik zou er wel goud geld voor geven om te weten wat de verschillen zijn tussen de (driebergse) vraagprijzen en werkelijke opbrengsten aldaar...

Excuses voor het lange verhaal (maar wat fijn dat ik het hier kwijt kan) enneh, voor wie wil: koffie/thee en appeltaart of aardbeiden/kwarksoufflee staan klaar (da's hett enige zoete dat ik fatsoenlijk kan bakken).

groeten,
Peetje

Yta Chalne

Yta Chalne

27-03-2010 om 21:14

Peetje

Ik zal Rote Buche even mailen morgen dat we aan de slag moeten, want straks is ze weer druk aan het werk en missen we de taart
Ik heb een boel leuke inside info over makelaars. Vooral over hoe goed de zaken gaan (meestal niet erg geweldig), dus jouw scenario zou zomaar heel erg kunnen kloppen. Aan de andere kant, een ieder waant zijn uil een valk... Het is lastig objectief te kijken naar een huis waar je met plezier in woont.

Ach ja makelaars

ik heb er nogal wat gesproken en gezien haha !

Ach als het aan die ene 1e makelaar had gelegen die we toendertijd naar ons huis lieten kijken dan hadden we het voor 15.000 (geloof ik) minder verkocht dan het toen geworden is. Meerdere makelaars alngs laten komen en ook zeker vragen hoe zij zich inzetten bij verkoop, wat doen ze en voor welk bedrag. Over alles valt te onderhandelen, wij hebben 1% bij verkoop en ook 1% over de aankoop betaald. Verder staat de makelaar die wij uiteindelijk hebben gekozen bekend als betrouwbaar en degelijk, dat hij echt werd aanbevolen vond ik al heel wat.

Vic

Vic

28-03-2010 om 12:33

Realistische prijs

De woningmarkt is echt veranderd de afgelopen twee jaar. Ik betaal voor mijn nieuwe huis minder dan wat een vergelijkbaar huis ca. 2 jaar geleden heeft opgebracht. Mijn aankoopprijs ligt zelfs 10% onder de WOZ-waarde. Als je je huis op korte termijn wilt verkopen kun je denk ik het best een scherpe vraagprijs hanteren, en dan wat minder onderhandelingsruimte geven. Als het je niet uitmaakt hoe lang je huis te koop staat, kun je meer vragen en dan net zo lang wachten tot iemand dat biedt. Via de website van het kadaster kun je kijken wat de prijsontwikkeling is in jouw regio over de afgelopen jaren, en via de kadasterlijn kun je verkoopprijzen uit het verleden opvragen. Om zelf je verkoopprijs te berekenen moet je dan de meest recente verkoop (van een gelijk object) nemen en daar het prijsontwikkelingspercentage op los laten.
Overigens vind ik een badkamer beneden een belangrijk nadeel. Het verplaatsen van een badkamer is een ingrijpende (en kostbare) verbouwing, die je ook nog eens een kamer kost (maar wel een bijkeuken oplevert).

Kari1

Kari1

28-03-2010 om 14:39

Zelfs als

er nog een zolder is, is de badkamer naar boven brengen nadelig omdat je dan maar twee slaapkamers overhoudt (1 op eerste verdieping en 1 op zolder). Dat ligt ook niet zo goed in de verkoop. Het blijft dan kiezen uit twee mindere dingen, badkamer beneden en 3 slaapkamers of badkamer boven en nog maar 2 slaapkamers.
Kari

Yta Chalne

Yta Chalne

28-03-2010 om 17:56

Peetje

Laat me even weten wanneer je thuis bent! Dan spreken we gedrieën wat af. [email protected]

Peetje

Peetje

29-03-2010 om 11:24

Indeling...

Hallo allemaal,

Even een kleine aanvulling op de indeling van het huis (die foto's ga ik ook nog maken, maar de combinatie werk, kinderen, huis "verkoopklaar maken" etc neemt nogal wat tijd in beslag).
Op de eerste verdieping is een overloop, kinderslaapkamer (ong. 3x5 m) en ouderslaapkamer (5x5 m). En op de tweede verdieping zijn er ook twee slaapkamers, maar met aan de zijkanten schuine delen doordat het hele grote dakkapellen zijn. Die maten weet ik niet precies, maar zeg maar een werkkamer en een kinderslaapkamer.
Het boven realiseren van een badkamer is natuurlijk een flink project, om het maar voorzichtig te stellen, maar gebeurt hier in de straat regelmatig.
De aanbouw (= keuken, huidige badkamer en 'schuurtje) worden dan vaak een lange keuken of de huidige maat keuken aanhouden en het schuurgedeelte (1x2 m) wordt bij de badkamer getrokken, waardoor je daar prima een bad/wc/wasmachineruimte creeert).

Maar goed, vanmiddag een andere makelaar (uit de wijk) en hopelijk ziet hij ook de leuke dingen. Want heb ik het gevoel dat ik in een bouwvallige plaggenhut woon, en dat betekent vooral dat er geen "klik" is met die eerste makelaar.
To be continued...
groeten,
peetje

Ach

als in een wijk de badkamer vaak beneden zit dan is er toch niets minder aan ?

In ons vorige huis hadden we ook de badkamer beneden (achter de keuken in een aanbouw) en dat had de helft van de buurt zo dus dat weet je dan dat het bij dat dat in die wijk veel is. Ik heb het trouwens zelf nooit vervelend gevonden die badkamer beneden. We hadden de wc beneden in de gang en boven ook een wc.

Grr

nou ja zeg, mijn zin is vast met wat inleving wel te begrijpen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.