Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sassie

Sassie

19-09-2009 om 15:57

Verschillen tussen pandora en tedora

Mijn schoonmoeder en schoonzusje hebben een ketting en armbandje met Tedora bedels. Ze hadden nog folders in huis met Tedora bedels en ook een foldertje met Pandora beldels.
Ik vraag mij af wat nu de verchillen zijn tussen Tedora en Pandora behalve dat de prijs van Pandora vele malen hoger ligt....

Een juwelier wist mij nog te vertellen dat Pandora echt door en door zilver is en dat het bij Tedora een laagje zilver is dat over RVS heen ligt. Ze wist mij ook te vertellen dat de schroefdraad bij Tedora van rubber is dat op den duur kan uitdrogen.....Zijn er nog meer verschillen want ik neig nu wel een beetje naar Pandora want ondanks dat de bedels van Tedora zo rond de 15euro liggen vind ik het toch zonde als de laag er op een geveven moment af gaat of het "rubbertje" uitdroogd.....dan kost het wel een hoop geld.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

19-09-2009 om 19:42

Ik heb een pandora

Maar hier heb ik allerlei bedels opzitten, o.a. tedora. Naar ik begreep, kan op een pandora armband allerlei bedels, maar passen de pandora bedels niet op een tedora armband.
Ik heb mijn armband nu 2 jaar en sinds 1,5 jaar de andere bedels erbij. Ze blijven tot nu even mooi.

Sassie

Sassie

20-09-2009 om 16:27

mmm, vreemd. Mijn schoonmoeder heeft een ketting van Tedora en daar zit dus o.a. ook een Pandora bedel op.
Ik kreeg een beetje de indruk van de juwelier dat Tedora toch "minder" van kwaliteit is, maar dat komt denk ik meer omdat ze Pandora verkopen en geen Tedora. Voor zover ik uit de info kan halen, is Tedora ook zwaar verzilverd; net als Pandora. De prijs van Tedora is wel vele malen lager....
zit nu erg te twijfelen of ik niet beter Tedora kan nemen.....

Ik heb een tedora-armband

en er laat wel een en ander los hoor. Ik heb bijvoorbeeld grote glazen kralen er aan zitten en daar zitten aan weerszijden zilveren dingetjes aan (daar waar de armband door gaat), die laten vrijwel aan alle kralen los. Ik heb hem wel altijd dag en nacht om, al zeker een jaar of 4, misschien scheelt dat ook.

Sassie

Sassie

21-09-2009 om 07:53

Savon

Heb jij ook de indruk dat de rubberen binnenkant een beetje verdroogd?
Ja, mijn schoonmoeder en schoonzusje hebben dus die Tedora's en die hebben dus echt het idee dat het precies hetzelfde is, maar dan een ander merk. Er zit dus wel degelijk verschil in kwaliteit tussen als ik het zo lees.....

Sassie

Die rubberen binnenkant zit alleen op de stoppers, die dingen die niet kunnen bewegen op de armband. Ik geloof niet dat die verdrogen, ze zitten in elk geval bij mij nog stevig.

Sandra

Sandra

22-09-2009 om 17:14

Pandora

is massief en Tedora is een laagje zilver. De Pandora bedels zijn ook veel zwaarder en mijn ervaring is dus dat ze ook mooier blijven. Zeker als je wel eens gebruik maakt van zo'n reingings badje. Ook de armband zelf van Pandora vind ik mooier blijven.De tedora verkleurd. Ervaring met uitgedroogde rubbertjes heb ik niet. Door het schroefdraat verlies je de Pandora bedels niet snel als je armband eens los gaat . Ik heb ze beide en draag dat ook tegelijk maar je ziet toch wel verschil hoor.
Zou geen 2e Tedora meer kopen maar wil wel een 2e Pandora. Die kan ik dan aan elkaar maken en dan als ketting dragen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.