Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

20-08-2009 om 13:22

Vervelende vliegjes: hoe raak ik ervan af?

Na mijn vakantie vind ik in huis heel veel kleine zwarte vliegjes, met "delta"vleugeltjes. Ze zitten vooral in de badkamer boven en in de inkomhal, bij de meterkast. Als je eraan komt, vallen ze letterlijk als vliegen en verpulveren ze als het ware. In de slaapkamers boven lag er bijna een tapijt aan dode vliegjes (nou ja, niet echt).
Het zijn geen fruitvliegjes. Google leert me dat het aalputmotjes zouden zijn.
De afvoeren spoelen met heet sodawater zou helpen. Dat heb ik - gezien pas terug uit vakantie - nog niet geprobeerd.
Misschien kent er iemand nog een andere aanpak?
Ik vind het erg vies (maar is dat wel zo?) en wil er graag vanaf.
Hilde

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

20-08-2009 om 16:04

Hier ook

En ik noemde ze 'vliegtuigvliegjes' omdat ze inderdaad van die delta-vormige vleugeltjes hebben. Ze zijn ook heel makkelijk dood te meppen, erg sloom. Hier zitten ze ook voornamelijk in de badkamer en soms in de keuken, blijkbaar houden ze van een vochtige omgeving.
Onze dochter vindt ze maar niks (ze is twee en vindt ineens alles 'eng'), dus als zij in bad gaat, moet ik meestal eerst drie of vier Vera het Vliegjes doodmeppen (alle vliegjes heten Vera hier).
Hoe je eraf komt, weet ik ook niet. Doodmeppen helpt niet voldoende, ik doe dat met enig enthousiasme en ik heb ze al maanden.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.