Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoortje

Spoortje

26-08-2017 om 09:24

Vieze onderbroeken

Er ontstond met een kleine discussie omdat ik een opmerking maakte over de vieze onderbroeken van mijn echtgenoot. Ik gaf aan dat je bruine vlekken kunt voorkomen. Remsporen, riep hij. Op de een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat die alleen in de wc zitten maar goed remsporen dus, waarvan ik vind dat je die gemiddeld genomen kunt voorkomen en mocht het toch eens gebeuren dan vervang je je onderbroek, omdat het vies of onhygiënisch is om aan te houden. Overdrijf ik?

angel3

angel3

26-08-2017 om 10:14

Ieuw

Iets voor kleine kinderen. Niet goed afgeveegd of natte scheten. Je overdrijft niet. Remspoor zit in toilet inderdaad. Dot is gewoon vieze poep in een onderbroek

Mup

Mup

26-08-2017 om 10:27

Vrouwen

Volgens mij is het normaal dat je als vrouw gedurende dag wel eens wat vocht verliest, geen urine maar afscheiding. Dat zie je ook zitten in je onderbroek. Doen jullie dan ook gelijk een schone aan?
Misschien hebben mannen eerder remsporen vanwege het haar tussen hun billen? Het hoeft in ieder geval niet. Anders zo'n pakje vochtig toiletpapier aanschaffen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-08-2017 om 12:24

Nee Mup

Maar dat is A moeilijk te voorkomen en heeft B waarschijnlijk een wat minder penetrant lucht bij zich dan de remsporen van Spoortjes man.

@Spoortje: en je man is voor de rest wel een beetje schoon op zichzelf?

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:34

in principe niet

nodig.
Wel is het zo dat mensen die last hebben gehad van aambeien, of dit nog hebben, een wat minder strakke sluitspier/anus hebben, er zitten dan meer plooien omheen van oude aambeien. Daardoor kan het soms moeilijk schoon te vegen zijn, je moet dan echt vanaf alle kanten goed ertussen komen om alles fris te krijgen.
(sorry werk in de zorg)

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:37

en...

inderdaad, met natte doekjes of oliedoekjes kun je het veel beter schoonkrijgen zonder de huid verder te irriteren. Die is bij zo'n velletje rond de anus ook gevoeliger denk ik.
En remsporen, ik snap niet dat een volwassen kerel zich daar niet een beetje voor geneert en dat even zelf regelt. En, ja heel normaal om als dat gebeurt zo snel mogelijk even een verschoning te regelen. Zo loop je toch niet graag erbij?

Spoortje

Spoortje

26-08-2017 om 14:06

Reactie

Hij is wel schoon op zichzelf. Hij doucht elke dag.

Jackie

Jackie

26-08-2017 om 14:47

Nou

Nou je overdrijft niet . Dat komt gewoon door niet goed afvegen, kleine kinderen hebben dat ook wel eens. Vochtig toiletpapier gebruiken is een oplossing. Nog beter is billen wassen na een grote boodschap. In menig cultuur juist de norm.

Spoortje 2

Spoortje 2

26-08-2017 om 16:39

Mannen

Ik hen het gevoel dat sommige mannen hierin gewoon wat minder precies zijn. Ik heb tegenwoordig te maken met wasgoed van verscheidene families en kom in mannenondergoed nu en dan hetzelfde tegen als Spoortje. In vrouwenondergoed niet.

Raar ja.

Alison

Alison

26-08-2017 om 22:24

En toch...

na 4 bevallingen, oneindig vaak obstipatie en een erfelijke aanleg heb ik aambeien. Die zijn ondertussen al 2x weggehaald maar op die plek zitten toch nog van die "flapjes" die het moeilijk maken om de boel schoon te houden. Die aambeien zijn een hardnekkig probleem waar ik waarschijnlijk nooit van af kom. Al heb ik nu wel eindelijk goede zalf waar de jeuk en de pijn redelijk mee te bestrijden zijn.
Hoe dan ook, de combinatie plakpoep en aambeien is een ramp. Ik blijf vegen. Eerst droog, heel voorzichtig en met het allerzachtste papier anders haal ik weer alles open en daarna nog een aantal keren met natte doekjes. Meestal krijg ik het uiteindelijk schoon maar soms, na 10 doekjes ofzo, geef ik het maar op. Zelfs douchen helpt niet want de eerste beste keer dat ik na het douchen naar de wc ga, zie ik bij het afvegen nog wat. Bijzonder irritant.
Een heel enkele keer kom ik zelfs nog wat tegen in mijn ondergoed. Dat verschoon ik dan uiteraard meteen en gelukkig doe ik mijn eigen was.
Wat ik maar wil zeggen, je kunt je best doen en dan toch niet helemaal schoon krijgen.
Mijn zonen daarentegen zijn nog nooit bevallen en hebben voor zover ik weet geen aambeien dus die verdenk ik wel van luiheid qua vegen. Dat kan natuurlijk ook gewoon.

Een goede toilethygiene

moet je leren.

Ik liep onlangs in een bekende winkelstraat hier (Veldstraat, Gent). Voor me liep een tiener met zo'n "baggy" afzakkende jeans (of hoe heet zoiets?). Op haar wit slipje was zo'n vieze, bruine, verticale streep zichtbaar... Ik zag alleen het bovenste deel. Het deed niet verlangen naar een zicht op de onderkant... Ik vond het maar niks.

Blijkbaar wordt vaak aangenomen dat dat automatisch gaat, maar dat is dus niet het geval. Het goede nieuws is, dat je het ook op latere leeftijd nog kan leren.

bidet

in ons huis in Spanje aanwezig ... heerlijk. Als ik in Nederland ben, mis ik echt het bidet. En echtgenoot ook!

Spoortje

Spoortje

28-08-2017 om 16:39

Bevalling

Iemand die ik ken is door een bevalling zo beschadigd dat nog steeds, zoon is 29, het moeilijk is om de boel op te houden. Ze moet dan meteen naar een wc kunnen. Zelfs een operatie van kortgeleden heeft het niet verholpen.

Als jij er veel last van hebt, zou je een inlegkruisje achterin kunnen leggen tot het weer over is.

Niet iedereen kan daar direct aandoen, het gebeurt ook gewoon ondanks dat wanneer je naar het toilet gaat en je veegt tot er niks meer op het pappier zit en de bolgend ekeer dat je gaat zit er toch een streep. Dat is enorm genant en stom, maar wat je direct ook doet je kan er niks aan doen. Dus ik zou zeggen niet te snel conclusies trekken en op onderzoek uit gaan denn ik dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.