Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maranmat

maranmat

14-01-2010 om 19:52

Vieze stank spoelbak keuken

Sinds een aantal maanden komt er een vieze lucht uit het gat van de overloop van de spoelbak in onze keuken. Het water wil prima weg, dus een verstopping is het niet. De lucht komt ook uit het afvoerputje zelf, mn die van het kleinere spoelbakje (we hebben een 1,5 spoelbak). Soms is de lucht even weg, en als je de kraan laat lopen is het er weer. Soms indringend, soms vaag.

Ik heb al van alles geprobeerd, chloor erin gespoten, door laten spoelen met heet water, de vaatwasser (die ook op hetzelfde buizensysteem uitkomt) laten spoelen met een machinereiniger, etc. Niets helpt. Het is echt een nare lucht, lijkt wel een beetje op de lucht van een gebruikt vaatdoekje dat per ongeluk te lang is blijven liggen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe je het op kunt lossen?

groetjes, Maranmat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-01-2010 om 20:19

Zwanehals?

Ik zou de zwanehals er eens af halen en kijken wat daar voor een smurrie in zit? Dat kan lekker gaan stinken, als daar iets in blijft steken.

maranmat

maranmat

14-01-2010 om 21:11

Zwanehals was schoon

dat hebben we al gedaan, maar behoudens wat restjes vuil aan de wanden van de zwanehals zat er niets in.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-01-2010 om 22:03

Waarschijnlijk

een rioolprobleem...wij hebben het ook en gaan binnenkort, als de vorst weer uit de grond is, de boel buiten opengooien

Marleen

Marleen

16-01-2010 om 14:41

Misschien

Hoi,
Ik ken het probleem. Er zijn twee dingen die hier helpen. Of een flinke schep soda met kokend water door de gootsteen spoelen. Of water in het overloopputje gieten. Ik weet niet hoe dat officieel heet, maar er zi bij ons bovenin de wasbak aan de achterkant een opening voor als het water te hoog komt (net als bij een bad), en als daar lang geen water doorheen komt gaat het stinken. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes, Marleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.