Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stelle

Stelle

15-07-2009 om 21:03

Vieze vraag: welk insect?

Een vraag in 2 categorieen (respectievelijk: welk dier is dit? en De Behoorlijk Vieze Vraag):
Op de muur van mijn wc zitten piepkleine beestjes. Speldenprik klein. Bruin-oranje'ig. Makkelijk vermorzelbaar en hooguit twee te zien per bezoek (dus niet in kolonnes tegelijk over de muur paraderend), maar toch: driewerf BAH. Ze zitten alleen op de muur van de wc, die verder echt niet buitensporig smerig is (noch muur, noch wc zelf). Het hele wc-hok schoonmaken met agressieve meuk helpt niet. Help, wat is dit? Hoe komen ze er? En vooral: hoe kom ik ervan af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

15-07-2009 om 21:20

He, die heb ik ook.

Ik vraag het me ook al tijden af. Waar komen ze vandaan? Wat zijn het voor beesten? En hoe kom ik er vanaf? Wel de belangrijkste vraag natuurlijk) Ze zitten bij mij alleen in het toilet beneden. Als je ze niet ziet bewegen dan weet je niet eens dat ze zijn.
Ik lees met je mee.
Gr. Salie

Stelle

Stelle

15-07-2009 om 21:35

Salie

Ja, hier ook alleen beneden. Oef, opluchting, was al even bang dat ik de Enige Vieze was. Moet ook bekennen dat ze hier al de 'pisbeesten' gedoopt zijn, omdat ze, stilzittend tegen de witte muur, wel wat lijken op ehm... spetters.

Vogels in de buurt?

Zelf heb ik ooit eens minuscule kriebelbeestjes in huis gehad die door het kozijn naar binnen waren gekropen vanuit het duivennest dat aan de buitenkant zat.
Een collega van mij had jaren later op haar werkkamer hetzelfde probleem. Toen het nest was verwijderd verdwenen ook de beestjes.

Ze waren bruinig, of ze bruin-oranjig waren weet ik niet meer. Maar viezig vond ik ze wel.

Geen idee hoe die beestjes heten overigens. Lidwientje, weet jij het????

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

16-07-2009 om 08:28

Pandia

Dat kunnen gewoon heel jonge spinnetjes zijn,heb ik ook!
Groetjes,Bastet

Salie

Salie

16-07-2009 om 09:09

Volgens mij

zijn het geen bladluizen hoor. Tenminste bij mij niet. Het lijkt meer op een ieniemini pluisje dat kan bewegen. Beetje bruin/oranje. Ze doen verder niks. Hoop ik.) Als je met je vinger erop gaat dan lijkt het of er niks van over bleef. Net als zeg maar die zilvervisjes (zeg ik het goed). Zou het familie kunnen zijn?

Gr. Salie

Salie

Salie

16-07-2009 om 09:28

Ben lekker bezig

Tijd voor vakantie.)
Met bladluis bedoel ik natuurlijk bloedluizen.

Lidwientje

Bloedluizen, zou kunnen, maar dan kennelijk wel de hongerige variant want ze waren niet rood. Ik vond ze vooral vies. Het is niet plezierig om met je halfslapende oogjes in de spiegel te kijken en te zien dat er achter je op de muur e.e.a. beweegt. Op een gegeven moment zie je ook dingen bewegen die helemaal niet bewegen. Kortom: juk!

Groeten,

Temet (dol op de natuur, maar dan wel graag buiten )

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2009 om 16:49

Ik heb ze ook

En inderdaad alleen op het toilet beneden. Op de witte muur. Als ze stil zouden zitten, zou je ze niet zien. Ik wijt het maar aan de vochtigheidsgraad, temperatuur en donkerte van de WC (helemaal inpandig met mechanische ventilatie).
Ik denk eigenlijk gewoon dat ze overal zitten. Alleen daar zie je ze niet Geruststellend idee, vind je niet?

Tirza

Stelle

Stelle

17-07-2009 om 20:38

Spinnetjes? tirza/ salie?

Denken jullie bij nadere inspectie (ik hang nu dagelijks met hoofd tegen de wc-muur geplakt, voorzie een obsessie) dat het pas uit het ei gekropen spinnetjes zouden kunnen zijn? Als in: er zit een nest ergens tussen een plnit verstopt? (Quelle horreur!)

Stelle

Stelle

18-07-2009 om 09:11

Lidwientje

Thx! Je ziet, ik ben erg in touch met de natuur, haha. Het lijkt idd wat stug dat er een tiental jonge moederspinnen in mijn wc zit dat estafettegewijs haar ei-inhoud over de muren loslaat.
Blijft het mysterie wat het dan wel is...

Bastet

Bastet

18-07-2009 om 13:22

Stelle

Je weet niet half hoeveel spinnen er standaard wonen in huis..
Bastet

Bastet

Bastet

18-07-2009 om 18:10

Pandia

Maar die doet helemaal niks!
Ik heb vogelspinnen gehouden,dus ik ben nogal koelbloedig wat betreft spinnen...misschien een idee?
Bastet

Mmm... bastet

"Ik heb vogelspinnen gehouden,dus ik ben nogal koelbloedig wat betreft spinnen"

Volgens mij draai jij oorzaak en gevolg om
Als Pandia vogelspinnen zou kunnen houden zou ze ook niet van Sebastiaan geschrokken zijn, vermoed ik zo.

Groeten,

Temet (geen spinnenfan)

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 21:55

Zucht bastet

Het gaat er niet om of ze wel of niet "iets" doen. Het feit dat ze bestáán is genoeg. Nou is de wereld zó groot, moeten ze nou werkelijk p e r s e boven mijn hoofd gaan zitten?

Heh heh heh. Ik voel me net de eigenaar van een blaffende hond die aan komt rennen. Hij dóet niks hoor mevrouw.......Jaja, tuurlijk.

Tirza

Bastet

Bastet

19-07-2009 om 09:52

Pandia (ot)

Ja,dat was heel dapper van je!
Temet,je hoeft die vogelspinnen niet vast te houden hoor,gewoon bewonderen achter glas,en er elke week een krekel in mikken....
Groetjes,Bastet

Vera*

Vera*

19-07-2009 om 11:14

Niet alles gelezen

Op telegraaf.nl staat dat er een invasie is van wandluis.

Tirza G.

Tirza G.

19-07-2009 om 11:44

Vera*

O, nou dames, dan is het in elk geval geen wandluis. Het staat namelijk in de Telegraaf. Ik hou het op iets wat mijn moeder "stofluis" noemde. Ik heb ze al 20 jr, dus áls die invasie van de Telegraaf er echt is, dan istie hier begonnen.
Heeeeeel sporadisch heb ik wel eens een feloranje spinnetje in het toilet, echt een mooi rond spinnetje, alle pootjes even lang lijkt wel. Is vast ook een beest wat in het donker dient te vertoeven en zich de blubber schrikt als het licht ineens aangaat.

Tirza (vanuit insectenparadijs)

Iris

Iris

19-07-2009 om 23:16

Mijten

Oranje piepkleine ronde beestjes zijn mijten. Mijten hebben evanals spinnen ook 8 poten. Alle andere insekten hebben 6 poten. Het kunnen ook inderdaad, zoals iemand al zei jonge spinnetjes zijn. Die zijn vaak wat doorzichtiger.
Oranje mijten zitten vaak op buitenmuren, vensterbanken. Ze leven van plantensappen. Dus misschien heb je toch jonge spinnen? Kijk even hoeveel poten ze hebben?

Stelle

Stelle

22-07-2009 om 11:05

Poten

Ze zijn zo klein, dat er van pootjes -hoewel ongetwijfeld aanwezig- zien geen sprake is. Mssch kan ik een gevangen exemplaar eens onder microscoop zoon leggen. Ik blijf me overigens verbzaen over de hoeveelheid en continue toestroom van de beestjes (nu een paar dagen weggeweest en dat helpt natuurlijk ook niet), het houdt maar niet op!
Ik verdenk ze by the way toch van spinschap, dat zijn de enige mormels die ik zo'n bovennatuurlijke expansiedrift toeschrijf. (Maar ik verdenk spinnen sowieso van bovennatuurlijke krachten, want inderdaad, hoe weten ze anders dat ze met die harige poten precies op míj moeten afrennen/ boven míjn bed moeten gaan hangen, etc.?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.