Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Imi

Imi

27-06-2021 om 15:09

Viscose kleding wassen?

Ik heb best veel kleding van viscose. Weet iemand hoe ik dat het beste was? Koel wassen en weinig centrifugeren is natuurlijk goed voor alle kleding, maar ik doe liever niet moeilijk. Kan ik het ook bij de gewone 40°-was gooien, die standaard gecentrifugeert op 1600 toeren? Mag het in de droger? De wasvoorschrift lopen uiteen van niet wassen tot 40°. Zelfs op 100% katoenen kleding staat tegenwoordig dat het niet in de droger kan...

Wassen op 40 kan prima,  centrifugeren zou ik niet op 1600 doen dan kreukt het zo en niet alle viscose kan je goed heet strijken. 

Inderdaad centrifugeren op 1200 toeren (doe ik eigenlijk altijd). Scheelt zoveel kreukels. En dan natuurlijk de trommel niet te vol. 

Mijn wasmachine heeft daar ook een speciaal programma voor.

Kijk eend in de gebruiksaanwijzing of jouw machine ook een speciaal Kreuk programma heeft. 

Bij mij gaat viscose mee met de gewone was. Inc centrifugeren. Daarna drogen op een hanger.

Wat ik nog wel eens doe met een viscose blouse is die de avond voor het dragen op een hanger doen, kletsnat spuiten met de douche, en in de douche laten drogen. Dezelfde truc doe ik ook met linnen trouwens. Door het water trekken de kreukels eruit- ik haat strijken.

Groeten,

Temet

Imi

Imi

27-06-2021 om 20:06 Topicstarter

Bedankt allemaal.

Dus gewoon  wassen, maar niet in de droger, als ik het goed begrijp. 

Strijken is het probleem niet, ik heb een strijkijzer op lage temperatuur ("in een beweging door van je spijkerbroek naar je zijden bloes") en dat werkt prima.

Ik doe viscose kleding altijd in een waszak, dat gaat dan met de gewone was mee.

Geen idee wat ik allemaal heb. Ik heb bonte was, die 's nachts op de super eco stand gaat,  zal 30 graden zijn. Dat gaat allemaal op het droogrek, en 60 graden was met sokken, ondergoed, beddengoed en handdoeken en dat gaat de droger in. 

Strijken, ik heb de strijkbout en -plank niet mee verhuisd en sinds die tijd ook niet gemist.

Ysenda schreef op 27-06-2021 om 23:17:

Geen idee wat ik allemaal heb. Ik heb bonte was, die 's nachts op de super eco stand gaat, zal 30 graden zijn. Dat gaat allemaal op het droogrek, en 60 graden was met sokken, ondergoed, beddengoed en handdoeken en dat gaat de droger in.

Strijken, ik heb de strijkbout en -plank niet mee verhuisd en sinds die tijd ook niet gemist.

Ik vind strijken vreselijk maar met viscose moet het wel. Tenminste bij mij is het een viscose jurkje na het wassen twee maten kleiner. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.