Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlekken op kersenhouten tafel

Wij hebben een kersenhouten salontafel, niet gelakt, van ca. 12 jaar oud. De tafel voldoet nog prima, maar er zitten storende 'gebruikssporen' op: 3 uitgebeten kringen van te hete bekers en 2 plekken door lekkende batterijen. De lichte krasjes zijn niet hinderlijk. Ik denk dat de tafel geolied is, want het blad knapt enorm op als ik teakolie op doe.
Mijn vraag nu: zou het laten schuren van het blad mogelijk zijn? En zo ja, waar zou ik dat dan moeten laten doen? Of is er nog iets anders op te verzinnen?
De winkel waar ik de tafel ooit kocht bestaat niet meer. Ik denk dat het een fineerlaag is, gezien de aanschafprijs, maar hoe dik die laag is kan ik niet zien.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Onyx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

20-01-2011 om 14:30

Gewoon schuren

Supermakkelijk! Als het blad alleen maar geolied is kun je alles goed schuren en zijn de kringen ed weg. Daarna weer in de olie zetten. Ik gebruik voor kersenhout ook gewoon teakolie. In het begin even goed oliën, enkele malen na elkaar. Dan trekt het goed in.
Ik heb nu een teakhouten tafel in de olie. Om de zoveel tijd schuur ik even het blad wat bij, en voilà: ziet er prachtig uit! Ook handig voor als er per ongeluk op gekrast is met een stift of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.