Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vloerverwarming

We wonen nu zo'n 2 jaar in dit huis. Het huis heeft centrale verwarming met radiatoren in alle kamers + vloerverwarming erbij in de woonkamer. Nu heb ik nooit begrepen hoe dat zit met de knoppen van de vloerverwarming. Op het vloerverwarmingssysteem zitten 2 temperatuurknoppen en nu zie ik ook nog een schakelknop met stand 1, 2, of 3. Ik heb echt geen idee hoe ik al die knoppen het beste in kan stellen. En kan ik dan in de huiskamer de radiatoren het beste dicht zetten, of gedeeltelijk open, of geheel open??
Wie o wie helpt me mijn huis zo optimaal, zuinig en comforabel mogelijk te verwarmen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pollewop

Pollewop

05-11-2008 om 16:24

De 123-knop

regelt de basistemperatuur, bij 1 moet je de CV hoog zetten om het warm te krijgen bij 3 hoeft de CV niet zo hoog te staan, is mijn ervaring. Voor de rest zul je denk ik zelf moeten gaan experimenteren met het open zetten of dichtknijpen van de vloerverwarming. Zorg eerst dat je weet welke knoppen bij welke ruimte horen en begin per ruimte alles in te regelen.

tonny

tonny

05-11-2008 om 22:23

Vloerverwarming als hoofdverwarming

in het huis waar wij nu ruim een jaar wonen, heeft de woonkamer annex keuken alléén vloerverwarming - geen radiatoren dus. De slaapkamers hebben wel radiatoren.

Ik vind het een waardeloos systeem.
Als je de thermostaat iets hoger zet om het boven warmer te krijgen (huiswerk...) wordt het (logisch!) te warm naar mijn zin in de woonkamer. En het werkt (logisch!) natuurlijk trager dan radiatoren. Ik vind het een vervelend systeem en had liever géén vloerverwarming en gewoon radiatoren overal, zoals ik ooit jarenlang gewend was.

Heeft iemand ervaring met deze situatie?

tonny

Pollewop

Pollewop

05-11-2008 om 22:46

Tonny

Wij hebben alleen boven kachels, beneden is alleen vloerverwarming. Nou schijnt het dat er thermostaat knoppen zijn die je op je vloerverwarming kunt monteren en de ruimtes op die manier afzonderlijk kunt regelen. Onze nieuwe buurman weet daar meer van en zoekt het op dit moment uit voor ons. Als ik wat weet zal ik het je laten weten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.