Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Berna

Berna

14-02-2010 om 13:52

Vloerverwarming

Wij hebben een ander huis op het oog en ik wil jullie wat vragen over vloerverwarming. Het huis is ruim 20 jaar oud en de vloerverwarming ook. Ik heb wel eens gehoord dat je voor de levensduur van vloerverwarming 20 jaar moet rekenen, die is dus afgeschreven.
En nu, wat kunnen we verwachten. Wat moet er gebeuren als die vloerverwarming afnokt, dan moeten we de hele vloer open hakken ben ik bang. Of op de koude stenen blijven zitten. Daar zit ik allebei niet op te wachten.
De verkopende makelaar zei toen ik er naar vroeg, nou maarik ken ook best vloerverwarmingen die er al bijna 30 jaar liggen hoor! Ja, wat heb ik daar aan, dat de wasmachine van de buren het al 14 jaar doet als de gemiddelde levensduur van die dingen 10-12 jaar is?
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kost weghakken van een stenen vloer en een nieuwe plus nieuwe vloerverwarming leggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-02-2010 om 14:08

Tijd en energie

het weghakken kun je zelf doen, slopen hoeft meestal niet al te subtiel te gebeuren. Daar kun je dus op besparen door het zelf te doen.

De aanlegkosten voor nieuwe verwarming is helemaal afhankelijk van het systeem en de oppervlakte die het moet bestrijken.

marie

marie

14-02-2010 om 14:20

Buizen gaan langer mee?

Hallo
Wat zou er stuk kunnen gaan aan de buizen dan? Daar zitten geen bewegende delen aan kunnen dus niet slijten.
Dit vond ik ergens op een website over vloerverwarming:
De unit en leidingen zijn te repareren. De levensduur van de unit kan gesteld worden op 20 jaar en de levensduur van de leidingen op 115 jaar.
Dus ik denk dat het met hakken wel mee gaat vallen.
Ik neem aan dat de unit net zoiets is als een cv-ketel en die gaan ook 15-20 jaar mee.
groetjes

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 14:29

Lijkt mij ook

dat de unit zelf na 20 jaar wel op is, maar de buizen, wat zou daar mee kunnen gebeuren? De CV-platen in de kamers gaan toch ook heel veel jaren mee (in dit huis al meer dan 30 jaar)

Berna

Berna

14-02-2010 om 22:10

Buizen

Als de unit vevangen moet worden, dat zal wel gaan. Maar mijn vriend heeft van een collega gehoord dat er een verschil is in kwaliteit van de buizen, je hebt groene en zwarte, en de ene soort is sterker dan de andere, die slechtere soort kan gaan brokkelen enzo? Ik zal vragen of hij morgen op zijn werk nog eens vraagt waar die collega dat vandaan heeft.

Tia

Tia

16-02-2010 om 10:10

Zwarte zijn oud

De zwarte buizen kunnen inderdaad vergaan. Er komt dan rommel in je verwarmingsketel waardoor hij kapot kan gaan.
Als er een speciaal filter op zit heb je dat niet, maar is behoorlijk prijzig.

Wij hebben hier alles laten vervangen na 23 jaar, omdat er een lek in het buizensysteem van de verwarming zat (onder de grond). Gezien de leeftijd van de hele boel, plus het feit dat we de tegelvloer niet mooi vonden hebben we besloten om alles te vervangen en nu de vloerverwarming als hoofdverwarming aan te laten leggen.

Tia

Berna

Berna

16-02-2010 om 15:31

Ai tia

Dan klopt er toch wel wat van die klok en klepel helaas. Wat er zo mooi op de vloerverwarmingsites staat van de levensduur van de buizen is 115 jaar, nou niet alle buizen dus. Het kan wel degelijk lek en kapot gaan.
Ik ben bang dat die ruim 20 jaar geleden aangelegde vloerverwarming wel van het zwarte type zal zijn.
Wat kostte het bij jullie om de boel eruit te slopen, en nieuwe buizen en een nieuwe vloer te leggen?

Tia

Tia

16-02-2010 om 19:51

80 m2

Het was een hele oppervlakte, dus de prijs is ook behoorlijk ; 2175 euro. Let op! Het gaat hier om hoofdverwarming, niet als bijverwarming.

Bouwstaalmatten, vloer en randisolatie en aanbrengen van deze materialen : ruim 700 euro.

Het slopen en afvoeren van het puin was ong. 1500 euro. Wij hadden wel echt al het voorwerk gedaan, dus de radiatoren waren verwijderd, en alles maar dan ook alles was al afgeplakt met borden(lage ramen) en stucloper rondom de deurposten (alleen onderaan) en de open trap in de hal.

Je kunt goed zien welke kleur de buizen zijn als je kijkt bij de verdeler. Daar komen de buizen uit de grond omhoog.

De vloer is moeilijk te zeggen. Het ligt natuurlijk aan het soort tegels wat je kiest, en wie je het laat leggen. Die prijs kan ik je niet geven omdat we ook het toilet beneden hebben laten betegelen.

Groetjes,
Tia

Berna

Berna

17-02-2010 om 08:17

Wow

Da's een flinke prijs inderdaad. Nou zullen wij geen 80 m2 nodig hebben maar toch wel 50, en daar komen de plavuizen dan nog bij dus.
Goeie tip van dat die buizen te zien zijn bij de verdeler! We gaan nog maar eens kijken en dit meenemen bij de onderhandelingen als het zover komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.