Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juul

Juul

14-06-2018 om 18:24

vloerverwarming slaapkamers

Voor mijn nieuwe huis kan ik als optie kiezen voor vloerverwarming op de slaapkamers. Deze verwarming is per kamer regelbaar. Ik blijf maar dubben. Het lijkt me sws mooier om helemaal geen radiatoren meer te hebben. Maar hoe zit het met het opwarmen? Laat je de vloerverwarming op de slaapkamers op een bepaalde temperatuur staan? Wat is handig met pubers die op verschillende tijden thuiskomen en huiswerk maken op hun kamer. Hopelijk zijn hier mensen die ervaring hebben met vloerverwarming op de slaapkamer. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

bicyclette

bicyclette

14-06-2018 om 18:41

ik zou het niet doen

Op slaapkamers is het (vind ik in ieder geval) belangrijk dat je snel de temperatuur kan regelen. Dus als een kind er wil spelen of huiswerk wil gaan maken, dan moet het snel warm te maken zijn. En als er niemand is (of als je in bed ligt), dan wil je lekker de ramen open kunnen zetten. Het duurt lang voordat een ruimte op temperatuur is, daarom kun je een ruimte met vloerverwarming beter niet teveel laten afkoelen.
Het zou mijn keuze daarom absoluut niet zijn.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

14-06-2018 om 18:44

Eens met bicyclette

...radiatoren in de slaapkamer - nou en of !

Guppie

Guppie

14-06-2018 om 20:44

Aarden.

Vloerverwarmingselementen in de vloer zorgen ervoor dat je minder goed kan aarden. Nu zal ik wel boze reactie krijgen dat het niet bewezen is.

hier is ie

Guppie, ik ben je graag van dienst: je kletst .

Trouwens, slaapkamers liggen vaak op de bovenverdieping. Lijkt me nog lastiger aarden.

Maar ik ben niet boos hoor, ik ben al blij dat je geen rare "genees"middelen aanprijst.

Groeten,

Temet (alleen mijn stopcontacten zijn geaard)

Tine Winkel

Tine Winkel

14-06-2018 om 22:33

slaapkamer

daar lig ik in bed - kun je dan wel aarden, met een matras ertussen?

ik zou ook kiezen voor radiatoren, redenen zie bij bicyclette. Daarbij vind ik aanwezigheid van radiatoren niet zo storend, zeker niet in een ruimte waar ik vooral mijn ogen dicht heb.

Vogel

Vogel

15-06-2018 om 09:06

Nee

Geen vloerverwarming, omdat je -zoals al gezegd werd- juist in slaap/studeerkamers snel van temperatuur wilt kunnen wisselen. Ik heb op mijn werk vloerverwarming (gekoppeld aan een warmtepomp) en daar sukkelt de temperatuur altijd een dag of twee achter hevige temperatuurswisselingen buiten aan.

(M.b.t ‘aarden’: ik heb ook wel eens gelezen dat ik het autisme van mijn kind aan mezelf te danken heb omdat hij in een bed met metalen spijlen slaapt. Ai....)

Lente

Lente

15-06-2018 om 09:16

Komen er ook zonnepanelen?

Dan kun je overwegen om boven airco te hebben. In de winter om bij te verwarmen, wat maar soms nodig is. Dat werkt lekker snel. En in de zomer om te koelen, zodat iedereen lekker slaapt en kan studeren.

Zonder zonnepanelen kan het natuurlijk ook maar dat is een stuk duurder qua stroom.

Juul

Juul

15-06-2018 om 14:04

Ja, ook zonnepanelen

Airco nog helemaal niet overwogen. Voorlopig dus nog geen voorstanders van vloerverwarming op de slaapkamers. Ik neig zelf ook naar radiatoren. Ik kan nu ook nog "gewoon" een cv ketel laten plaatsen en dat laat ik ook doen omdat ik alle aangeboden alternatieven niet zie zitten. Ik begreep dat het met vloerverwarming overal het makkelijker zou zijn tzt om op bijvoorbeeld een warmtepomp over te schakelen. Ik ga er maar van uit dat ze over tien jaar wel weer wat nieuws hebben bedacht

Hier wel

Wij hebben vloerverwarming in de slaapkamers. Er is een gietvloer overheen gestort en het ziet er echt prachtig uit. Veel mooier dan overal cv’s. Maar inderdaad. Vooral voor de kinderen is het niet ideaal. De temperatuur is redelijk contstant en niet zo snel te regelen. Dus óf je zit in de kou huiswerk te maken of je slaapt in een ietwat warme kamer. Ze kiezen meestal voor het laatste trouwens. En vinden die warme vloer vooral in de winter de hemel. Ook in de badkamer (zelfde etage als de slaapkamers) is het zalig.

Maar voor slaapkamers? Niet echt een aanrader.

Hier alleen badkamer

Maar dr loopt een leiding langd mijn kant v h bed....das in de winter wel lekker haha. Maar ik ben te gehecht aan mn koude slaapkamer en wil echt geen warme slaapkamer

Ad Hombre

Ad Hombre

15-06-2018 om 22:41

Airco

Airco warmt inderdaad heel snel op en in de zomer kun je lekker koelen en - misschien wel net zo belangrijk - de herrie van tuinfeestjes overstemmen...

Isella

Isella

18-06-2018 om 23:19

Aarden,, Guppie

Ik snap dat aarden niet, Guppie. Ik weet niet precies wat je ermee bedoelt.
Moet je elke dag aarden of eens in je leven en ben je dan voor de rest van je leven geaard?
En als je meermaals moet aarden, waardoor raak je dan ontaard?
Hoe zit dat dan met de verwarming? Verstoort die het proces?
Je bent toch niet alleen op je slaapkamr? Je zou t dan toch ook ergens anders kunnen doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.