Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vogeltjesmarkt nog leuk?

Is de vogeltjesmarkt in Antwerpen nog leuk om heen te gaan met de kinderen? Ik herinner me dat ik het altijd wel leuk vond. Maar - eerlijk is eerlijk - ik herinner me vooral babyhondjes, -poezen en kuikentjes. En daar zie ik inmiddels vooral het dierenleed van in...

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2013 om 19:38

Serra

Ik geloof niet dat ik daar heen zou gaan. Ik vind het zeker dierenleed en kom waarschijnlijk ook nog met dieren thuis.....

Hombre

Hombre

25-08-2013 om 21:29

Nog even leuk

Maar ik heb me dan ook niet laten hersenspoelen zoals sommige mensen.

Weten jullie trouwens niet dat echte hardcore dierenliefhebbers het al dierenmishandeling vinden als je een huisdier hebt!

Nog even doorspoelen en jullie denken er ook zo over...

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2013 om 21:44

Hombre

Ja,hoor,dat weet ik, maar mijn katten zijn dat niet met je eens.

Serra

Serra

25-08-2013 om 22:06 Topicstarter

Nog met die dieren dus?

Het is dus nog steeds met al die dieren daar te koop? Het suffe is dat ik me niets anders herinner van vroeger, buiten die dieren dus.

Mijn herinneringen

Ik herinner me dat de dierenafdeling eigenlijk maar een heel klein stukje was van de markt. Verder was het vooral veel antiek of wat daarvoor door moet gaan. Als dat nog steeds zo is, lijkt het me juist heel leuk. Maar ik ben er al in geen 25 jaar meer geweest, dus zou niet weten hoe het er nu uitziet.
Oh en Hombre, mijn kat vindt het erg leuk dat hij huismensen heeft. Hij heeft er namelijk een enorme hekel aan om zelf zijn eten bij elkaar te scharrelen en besteedt dit graag uit.
n@nny

Tijgeroog

Tijgeroog

25-08-2013 om 22:21

Paar jaar geleden

Ik was er een paar jaar terug en toen was het dieren gedeelte maar een klein stukje van de markt, de markt als geheel was ook niet heel bijzonder. Wel groot, maar ik zou er niet speciaal voor naar Antwerpen gaan. Als je er toch bent is het wel leuk.

Hombre

Hombre

26-08-2013 om 09:06

@nanny

Je bedoelt dat het arme beest door genetische manipulatie van generaties nietsontziende fokkers zover van de natuur af is komen te staan dat hij niet eens meer voor zich zelf kan zorgen?

Ik zou 'm in laten slapen

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2013 om 09:17

Hombre

Je weet toch wel dat abessijnen gewoon hele kippepoten eten, rauw? Of sta je zover af van de kattenwereld dat je denkt dat alle katten blikvoer eten?

Hombre

Hombre

26-08-2013 om 10:03

Kattenwereld

Valt wel mee. Die Abessijnen van ons verorberden hele pasgeboren kuikentjes. Wel vermassamoord door een nietsontziende misandriene fokker, dat dan weer wel. Zelf kelen was de heer en dame te veel moeite. (zielig he, van die kuikentjes?)

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2013 om 13:40

Hombre

Als mijn kat het zelf had mogen doen, had hij dat wel gedaan, hij kwam ook met eksters thuis...en zielig,nee, ik eet immers ook vlees.

Niet veel aan

De laatste keer dat ik de Vogeltjesmarkt bezocht vond ik er niet veel aan. Geen beesten gezien overigens. Antwerpen zelf is wel de moeite van het bezoeken waard.

Hombre

Hombre:
"Je bedoelt dat het arme beest door genetische manipulatie van generaties nietsontziende fokkers zover van de natuur af is komen te staan dat hij niet eens meer voor zich zelf kan zorgen?"
Nee, dat bedoel ik niet. Ik gebruik niet voor niets het woord 'uitbesteden'. Dit houdt een keuze in.
n@nny

Hombre

Hombre

28-08-2013 om 10:57

@nanny

"Nee, dat bedoel ik niet. Ik gebruik niet voor niets het woord 'uitbesteden'. Dit houdt een keuze in."

Yep, een keuze voor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme

Hombre

Prima, wat jij wil. Zolang mijn kat en ik tevreden zijn over de situatie (hoewel dit uiteraard gekleurd is door mijn antropomorfische insteek), lijkt het mij een prima regeling. Wij hoeven ons huis immers niet met jou te delen.
n@nny

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.