Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bikka

Bikka

10-10-2008 om 17:39

Voorgevormde bh's

Ik ben op zoek naar een nieuwe bh. Normaal heb ik "gewone" beugelbh's (niet vorgevormd, dus). Maar in de winkels is veel meer keus in voorgevormde bh's. Dus moet ik misschien maar eens wat moderner worden en overstappen )
Dus mijn vraag: waarom dragen jullie wel/niet voorgevormde bh's en hoe bevalt dat? En hoe ruim je die dingen op, want ze nemen vlgs mij veel meer ruimte in?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

10-10-2008 om 18:09

Nee

Hoe lastig zoeken ook,ik draag ze niet,want ik vind het net een soort harnas.Volgens mij leg je de bh's in elkaar en stapelen maar!)
Groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

10-10-2008 om 19:07

Ja!

Ja, echt wel! Sinds ik die heb ontdekt zie ik er véél sexier uit al zeg ik het zelf! Die niet voorgevormde drukken toch de hele boel vaak enigszins plat.
Hoe ruim je het op? Nou, ik smijt ze gewoon in de la...
Doen hoor! Als ik mezelf op foto's mét en zónder zie en ik vergelijk "ze", echt ongelooflijk.

Hier ook hoor

Wil sinds een paar maanden niet anders meer en het ziet er inderdaad beter uit. Wat ik ook een voordeel vind is dat je tepels niet meer door je shirt heen prikken als je het koud hebt
En verder, mik ik ze gewoon in de lingeriela met de rest.

reina

reina

10-10-2008 om 20:53

Maar dan wel een goede, dan heb je dat 'harnaseffect' niet. Ga maar eens voor een klas vol pubers staan (die echt 'overal op letten!) terwijl het koud is en je hebt een gewone bh over een dun t-shirt aan, dan snap je gelijk waarom voorgevormde bh's prettig zijn

Grappig

Grappig om te lezen dat er zoveel fans van 'voorgevormd' zijn! Moet ook wel als er zoveel te koop is. Ik vind die voorgevormde dingen juist vreselijk. Ze ondersteunen nooit lekker je borsten, die liggen er maar zo'n beetje los in. En het voelt ook zo stug aan. Ik heb er wel eentje uit het duurdere segment (?) van Chantelle. Nee, aan mij niet besteed.
Ik gooi mijn bh's ook altijd in de wasmachine (niet aan te raden, weet ik!) maar die voorgevormde kan je dat echt niet aandoen. Bleh, ik heb een hekel aan handwasjes.

Minnie

Minnie

10-10-2008 om 21:23

Ja die..

..tepels. Dat die zich niet meer kunnen laten zien is wel fijn! En het ziet er allemaal in z'n geheel wat strakker uit.

Ik heb BH's van Sapph (o.a. V&D). Die zitten echt super! Overigens draag ik wel voorgevormde BH's, maar niet van die gevulde/pushups.. (75D, bij maat 36.. die wil ik er echt niet nog groter uit laten zien!)

Ik ben ook pas 'over' hoor, de BH die ik hiervoor altijd droeg had ik al 10 jaar (ai!).

Minnie

Tihama

Tihama

10-10-2008 om 21:26

Wellus. De voorgevormde kunnen prima in de wasmachine. Ze zijn hartstikke snel weer droog.
Ik heb ze van Chantelle in diverse kleuren en ik vind ze perfect. Ik heb nog meer bh's, maar eigenlijk draag ik tegenwoordig alleen nog maar voorgevormd.
Ze ondersteunen je borsten juist uitstekend. Vroeger bestonden ze in mijn maat niet, maar ik ben er nu echt dolblij mee.

Reina

"Maar dan wel een goede, dan heb je dat \'harnaseffect\' niet. Ga maar eens voor een klas vol pubers staan (die echt \'overal op letten!) terwijl het koud is en je hebt een gewone bh over een dun t-shirt aan, dan snap je gelijk waarom voorgevormde bh\'s prettig zijn "

Ze zijn ook bedoeld om ONDER je shirt aan te trekken hoor! Kan me voorstellen dat je een erg populaire lerares bent

Merla

Merla

10-10-2008 om 21:40

Rofl

GT

reina

reina

10-10-2008 om 21:55

Esmee

Oh, is dat het Tja, ik ben een beetje moe, zal voortaan eerst lezen wat ik type

Hier ook!

Ik draag eigenlijk verschillende soorten maar ik heb er een aantal voorgevormde en ben daar heel tevreden over!
Ik ben wel iemand met een iets zwaardere borst (D105-E105) en geef liever wat meer geld uit aan Bh's dan dat ik meerdere moet kopen die toch niet 100% zitten.
Want dan krijg je dingen zoals slecht ondersteund, uitzakken, omhoogschieten achteraan en harnasgevoelens .
Ik heb een paar voorgevormde Marlies Dekkers bhs en die zijn super!
Enneuh hier gaan die gewoon de wasmachine in, op 30-40°C in een waszakje.
Opbergen : cups in elkaar vouwen en zwieren waar je wilt; netjes of minder netjes LOL.
En idd vooral onder een dun t-shirt of hemdje zijn ze veel mooier, mijn andere bh's hebben dan weer wat kant en dat is soms echt gruwelijk onder een dunner kledingsstuk...

Vreselijke dingen

Ik heb vorig jaar van ellende omdat er echt NIETS in mijn maat was en ik echt aan iets nieuws toe was 2 van die krengen gekocht.
Helemaal op maat laten aanmeten bij speciaalzaak. Ik schrok meteen al van de cup waar ik bij zo'n inflexibel ding inmoest, zat tegen F aan, terwijl ik juist zo blij was met m'n D(D). Ze zitten echt van geen meter, ze gaan binnenkort vrijwel ongedragen naar een arm land om een andere vrouw te martelen, ik erger me elke keer als ik in de kast kijk en die halve meloenen zie liggen.

Ik vraag me echt af hoe iemand zo'n stuk schuimplastic voor de gevel prettig kan vinden.

In de uitverkoop had Hunkemöller zowaar voedingsbh's o.a. met zwarte kant. Die zaten wel lekker. Gelukkig (en met de 5 euro die ze me gekost hebben een tiende van die martelmeloendragers).

Roos

Roos

11-10-2008 om 00:36

Grote maten?

Ik verbaas me er eigenlijk over dat deze bh's er dus kennelijk ook zijn in grotere maten? Heb zelf ook een grote cupmaat, en ben er nog nooit naar gaan kijken omdat ik er vanuit ging dit soort bh's borsten nog groter laten lijken? Of is dat ook gewoon jullie bedoeling, kan natuurlijk ook?
Roos

Mamba

Mamba

11-10-2008 om 00:42

Niet in elkaar vouwen!

Een mooi shirtje dat 60 euro of meer heeft gekost frommel je toch ook niet in de kast? Vraag het hangertje erbij en hang ze netjes op. Ze blijven langer netjes en heel. Ik doe zo ook gewoon in de wasmachine, in een netje. Als je goed bent geholpen passen ze perfect. Ooit ben ik in een minder goede winkel geweest en kwam thuis met een veel te grote bh. Niet naar een Livera of zo gaan, maar zo'n echte tuttewinkel. Persoonlijk vind ik het fijn als de verkoopsters 45+ zijn. Lekker veel ervaring en die dames hebben alles al gezien op het gebied van uitgeflubberde buiken en borsten .
En ja, ondanks mijn ruime D ben ik blij met die voorgevormde dingen.

Heidi

Heidi

11-10-2008 om 06:57

Ik wil wel over

stappen, maar ik wil niet dat mijn borsten groter lijken, heb nl ruim 10 jr geleden een borstverkleining gehad, maar na de bevalling van onze derde ben ik weer bijna terug bij af....Dus iemand een tip waar je een fijnzittende voorgevormde bh kunt kopen zonder schuimrubber ???

Rafelkap

Rafelkap

11-10-2008 om 07:26

Ervaringsdeskundig

Na de laatste borstvoeding ook 'overgestapt' naar de voorgevormde bh's. Werd mij geadviseerd in een kledingwinkel, ondanks mijn grote cup (D). Er zit ook geen schuimrubber in hoor Heidi, je borsten lijken niet groter. Het zit erg mooi dus ik ben erg tevreden.
Ik was alleen iets te snel met aanschaf (na borstvoeding)en ik slonk nog een beetje, heb dus pas nieuwe moeten kopen, een cupje kleiner.
Ik heb er maar 2, vind ik wel genoeg dus zo erg is het niet dat ze wat meer ruimte innemen. 2 is net een beetje weinig want ik ben lui in bh's wassen.

liora

liora

11-10-2008 om 08:53

Groot?

Hoi,

Met alle respect: D is geen grote cupmaat, dat is tegenwoordig gemiddeld in Nederland. Groot vind ik F en G, E vind ik aan de grote kant.

Ik vind die voorgevormde cups voor een grote cupmaat niet prettig.

Liora

Minnie

Minnie

11-10-2008 om 10:05

Liora

Met mijn petite-postuur is D echt wel een grote cupmaat. Ook gaan de 'mode' BH's (Hema, H&M, etc) maar tot cup C waardoor je met D bij de Hema in de minder-leuke-BH's valt of naar een speciaalzaak moet uitwijken. Ook moet ik topjes van niet-rekbare katoen een of twee maten groter nemen, om mijn borsten erin kwijt te kunnen...

Dus of het gemiddeld is weet ik niet, maar de modeindustrie vindt in elk geval van niet.

Minnie

Guinevere

Guinevere

11-10-2008 om 13:18

Lijkt juist niet groter!

Met die voorgevormde cups, ziet de voorgevel er juist bescheidener, maar mooier uit dan zonder. Niet voorgevormd duwt de borst vaak een beetje plat en naar opzij, dus dan zie je er eerder dikker mee uit...
En je decolleté wordt er ook een stuk mooier van!

Tihama

Tihama

11-10-2008 om 13:25

Cupmaten

Ik heb 80F. Dat is groot. De combinatie onderbustewijdte met cupmaat bepaalt namelijk of het groot oogt. Maar met de voorgevormde cups ziet het er juist kleiner uit. Ik heb dan ook 2 borsten in plaats van een vormeloos-rond-mijn-bovenlichaam-geplette massa.
Nee,ik koop geen push ups, dat vind ik een beetje weird

Overigens, Dirksmama: als jij met een voorgevormde BH een grotere cupmaat nodig hebt, dan heb je vermoedelijk ook gewoon die cup. De meerderheid van de vrouwen koopt namelijk een te kleine cupmaat. Vaak gecombineerd met een te grote onderbustewijdte.

Ik draag alleen beugelbh's, want dan voorkom ik (idd Guinevere) dat er ook nog stukken borst onder mijn oksels verdwijnen.

Tihama, die vanmiddag even gaat kijken of die aquamarijn bh's in de aanbieding bij Hunkemöller ook in haar maat te koop zijn

Biene M.

Biene M.

11-10-2008 om 13:33

Hmmmm

Wat kijk ik er na anderhalf jaar zwangerschaps- en voedingsbh's (70G/H, model vormloze massa) naar uit weer fijne voorgevormde beugelbh's (70DD) te kunnen dragen. Nog even wachten...

Bikka

Bikka

11-10-2008 om 17:39

Als ik hier zo alle, meestal enthousiaste, reacties lees, dan moet ik het ook maar eens proberen. Ik zit zelf vaak tussen c en d in. Ik heb niet echt de vorm nodig, ik heb, al zeg ik het zelf, een mooie (vorm) buste.
Toch nog een vraagje: voelt zo'n bh niet zweterig aan, lijkt me toch warmer dan een "gewone" beugelbh.

Tirza G.

Tirza G.

11-10-2008 om 17:45

Och meid

We gaan de winter tegemoet. Lekker hoor, een lekkere warme beha rond de borsten. Scheelt weer een borstrok, onderhemd en bovenhemd.

Tirza

Engelandvaarder

Engelandvaarder

11-10-2008 om 18:02

Niet zo enthousiast

Ik heb cup E/F, en heb wel een aantal goede voorgevormde bh's, maar ik heb altijd een beetje ruimte over aan de voorkant. Volgens de dame in de 'goede' lingeriewinkel hier kun je beter geen voorgevormde bh's dragen als je borsten van zichzelf rond en vol zijn. Een goede, gladde balconette die goed past geeft dan een mooiere vorm.
groeten,
Jose

Amarins

Amarins

11-10-2008 om 19:34

Al jaren

... draag ik voorgevormd, ik heb 85-B. Met zo'n bescheiden maatje ziet het er net wat echter uit, vind ik . Ik heb een paar Marliezen, en mijn lievlings-BH is een voorgevormde van Maidenform, met rug en schouderbandjes die absoluut niet tekenen. Een fijne BH, die ik zonder passen kan kopen. Push-up vind ik daarentegen niets, dat is pas een harnas.

Tihama

Tihama

11-10-2008 om 20:41

Leuk

Ik ben niet geslaagd bij Hunkemöller (what else is new;-(, maar wel bij Livera. Hier in de stad zitten Lindessa en Livera naast elkaar en er staan deskundige dames.
Ik sprak dit keer even met de eigenaar over het feit dat die vermaledijde Marliessen mij nooit passen. Ik schat dat ik er de afgelopen jaren minstens 20 gepast heb. Maat is dan goed, maar de bandjes die Marlies altijd zo leuk als tweede lijn drapeert snijden in mijn borsten, waardoor ik opeens 4 borsten lijk te krijgen.
Ze legde me uit dat de meeste vrouwen een borst hebben die wat meer peervormig is, waardoor die bandjes mooi aansluiten. Bij mij dus niet. Ik heb nu wel een heel leuk setje van Sapph, hartstikke aquamarijn.
Ze vertelde ook dat veel vrouwen met voorgevormd het probleem hebben dat Engelandvaarder beschrijft: die ruimte die dus overblijft. Bij mij blijft die ruimte niet over. Daarom ziet een balconette er bij mij ook geschift uit: alsof het op een dienblad geduwd is

Jaja, bh's is een vak apart. Het is ook de enige soort confectie die in 100 maten geleverd wordt (las ik vanmiddag in de Triv')

Tihama

Astrid

Astrid

11-10-2008 om 21:41

Altijd vormgevormd, dan lijkt het heel wat!

Ik draag niets anders dan voorgevormd (75 . Ik heb na 3 kinderen echt hangborsten. Met vormgevormde bh's heb ik echt een mooie volle boezem. Met zo'n bh lijkt het echt heel wat, zelfs een push up effect, terwijl het geen push up bh is. Nee, voor mij nooit meer wat anders. Ik heb ze overigens gewoon van de Hema.

Vanalles wat

Hmm 105D of E vind ik toch niet echt de gemiddelde standaard hoor. Alle normale lingeriemerken zoals Chantelle,Marie Jo ,Perele etc gaan meestal maar tot 95D. Tenzij de tent-modellen!
MD vind ikzelf echt heel erg goed, de voorgedrappeerde bandjes liggen bij mij er mooi op, wel bol maar niet snijdend, als dat bij mij is heb ik de verkeerde maat aan. En als het dan een MD is met gekruiste bandjes achteraan ben ik helemaal in mijn sas LOL.
Vind ook niet dat mijn borsten er nog groter uit zien ofzo, gewoon mooier afgelijnd.
En het is ook geen stuk schuimrubber zoals het hier in sommige berichten voorgesteld wordt , ik krijg helemaal een visioen van een halve matras tegen mijn borsten ...
Prima Donna is ook een heel kwalitatief merk voor grotere maten, vooral ook mooie lingerie. Prima Donna is eigenlijk Marie Jo maar dan voor grotere maten.

Efkes een vraagje in dezelfde lijn, kopen jullie slips bijhorend bij jullie bh's ? Ik vind de bijhorende slips wel mooi, en af en toe ( zo een keertje per jaar LOL) koop ik er eentje bijpassend , maar je kan die dan toch maar een dagje dragen...

En ja als mijn kinderen met mijn bh op hun hoofd gek aan het doen zijn dan denk ik 'miljaar wat een meloenen!'

Ballerina

Ballerina

12-10-2008 om 02:54

Hoeveel dagen

Hoeveel dagen dragen jullie eigenlijk een bh?
In de posting van Jennemen begrijp ik dat zij haar bh meerdere dagen draagt.
Maar ik was mijn bh´s eigenlijk ook altijd al na 1 x dragen hoor.
groetjes Ballerina

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

12-10-2008 om 04:12

Zijn er in kleine maten nog wel gewone bh´s?

Het push up effect, ja, daar ben ik wel blij mee. Maar soms wil ik geen grote borsten (heb cup . Soms wil ik een slank silhouet maar ik vind het ook niet zo erotisch, zo´n harnas, dat een man je uitkleedt en zo´n gevaarte tegenkomt. Of dat hij graag priemende tepels in een bh ziet en dat is er dan natuurlijk niet bij. Hoe zien jullie dat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.