Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vouwbedden

Heeft iemand hier ervaring met vouwbedden met een lattenbodem? Dus die logeerbedden die je na gebruik dubbelklapt en dan in de schuur zet oid. Vaak zie je ze aangeboden met een spiraal, maar je hebt ze ook met een lattenbodem, weet ik sinds kort. Ziet er alweer beter uit. Maar liggen ze ook goed? En zijn die matrasjes niet te slap?
Ik wil graag een logeermogelijkheid waar ook mijn moeder zonder problemen gebruik van kan maken. Die heeft rugklachten en als ze geen stevig bed heeft wordt ze gebroken wakker, vandaar de vraag.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

Die van ons is toch wel vrij slap hoor....... voor mensen met rugproblemen vind ik het niet echt een optie.
Kun je dan niet beter gewoon een opklapbed nemen....
Staat natuurlijk wel altijd in een kamer, maar opgeklapt neemt dat echt niet zo heel erg veel ruimte in.

Pollewop

Pollewop

15-10-2008 om 13:58

Ligt een rot matras op

Wij hebben er een met lattenbodem maar die matras is met veren. Als je er een wilt kopen ga er dan eerst zelf op liggen om hem te testen.

Mamvantwee

Mamvantwee

15-10-2008 om 14:13

Ik zou

...toch kiezen voor een bedbank, als je de ruimte hebt. Die van ons ligt heel comfortabel, is absoluut geen 'straf' vor je gasten en als je hem niet gebruikt, heb je een bank. Maar dan moet je wel de ruimte hebben, en ja, kost ook wat meer.

Ik doe het zo

Als oma komt logeren slaapt zij in het stevige bed van jongste dochter,jongste dochter gaat dan op het vouwbed.
Oma krijgt namelijk rugklachten van het vouwbed en jongste dochter slaapt er heerlijk op.

Temet

Temet

15-10-2008 om 14:41 Topicstarter

Dank

Ik was er al bang voor...

Mamvantwee legt de vinger op de zere plek: een bedbank neemt ruimte in. Die zou dan komen op een plaats waar we helemaal geen bank hoeven te hebben. Een vouwbed is dan handiger, dat kan na gedane arbeid in de schuur. Waar bijkomt dat de plaats die mij het handigste lijkt erg smal is, dus moet het een (2-persoons)bedbank worden die met het hoofdeind naar de muur staat (ipv met de zijkant) dat beperkt de keuze. Maar goed, het wordt waarschijnlijk toch dat, of inderdaad een opklapbed.
Het idee is dat opa & oma eens kunnen logeren. Mijn ouders zijn nog relatief jong, maar mijn moeder heeft dus rugklachten, mijn schoonouders naderen de tachtig. Een beetje fatsoenlijke bedden zijn dus wel vereist (anders zou een goede matras op de grond ook nog een optie zijn, maar dat wil ik ouderen niet aandoen).

Hartelijk dank voor de reacties.

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

15-10-2008 om 14:46

Opa en oma

Precies, dat was ook de reden waarom wij een deugdelijk bed wilden, want mijn ouders hebben ook niet meer de veerkracht van vroeger... Bij ons staat de bedbank op zolder, is dat bij jullie geen optie? Er zijn bedbanken met een normale bedhoogte, maar wij hebben er één die in de bed-stand eigenlijk plat op de grond ligt - daar staan nu dus permanent stevige kratten onder. Zou ik jullie niet aanraden, maar wij hebben er wel voldoende ruimte voor, vandaar. Succes met de keuze.

Vera*

Vera*

15-10-2008 om 16:24

een soort luchtbed op pootjes. Je kunt zelf de hardheid instellen en nadien is het vrij fatsoenlijk weer op te ruimen.
http://www.defa.nl/defa2008/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=35&Itemid=30.

Of...

flexa bedden nemen voor de kinderen, met een onderschuifbed eronder. ideaal, zowel voor logerende oma's als voor logerende kinderen. Wij hebben onder alle kinderbedden zo'n extra bed, en kunnen dus als er logees zijn willekeurig schuiven met wie waar slaapt.

(we hebben beneden op een studeerkamer ook nog een slaapbank, maar daar wil nooit iemand slapen...)

Ingrid

Temet

Temet

15-10-2008 om 17:02 Topicstarter

Indeling huis

Dit alles is voor de indeling van ons nieuwe huis (nog lang niet opgeleverd, maar ach, het is zo leuk om alvast over de indeling na te denken). En dat huis is wat merkwaardig: een redelijkewerkkamer op de begane grond, keuken en woonkamer op de eerste verdieping en slaapkamers (alle in gebruik) op de tweede verdieping. Nu 1 peuterzoon van 3 en een tweede kind op komst.

De werkkamer zal in voorkomend geval als logeerkamer moeten fungeren. Kind in logeerkamer is niet handig, want kind is nog klein en dat slaapt dan twee verdiepingen lager dan pa&ma. Onderschuifbed (op zich geen gek idee)is handig voor logerende vriendjes maar niet voor opa&oma. En omdat het logeerbed dus maar voor af en toe is, en in de werkkamer staat, moet het inklapbaar zijn anders neemt het teveel plaats in.

Dus ja, die vouwbedden leken wel handig, eigenlijk... Maar niet als je er vreselijke pijn in de rug van krijgt natuurlijk.

Groeten,

Temet

Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-10-2008 om 17:31

In jullie bed?

Hier gaan logees op een redelijk goede bedbank, maar ouderen en mensen met rugklachten gaan altijd in ons bed. Dan slapen wij in het logeerbed.
Is dat geen optie? Neem je toch het vouwbed, en kunnen opa en oma ook goed slapen.

Groet, Ellen

Ternet

waarom is een onderschuifbed wel handig voor vriendjes, en niet voor opa en oma? Wij hebben er goede matrassen inliggen, en uitgeklapt (op pootjes) is het samen met het 'gewone' bed een perfecte lits jumeaux. Je 'haakt' ze zelfs aan elkaar bij fklexa waardoor het een prima geheel is. Zie niet in waarom opa en oma daar niet zouden kunnen slapen.... maar misschien mis ik een cruciaal detail????

Ingrid

Margriet*

Margriet*

15-10-2008 om 23:10

Opa en oma

en andere gasten logeren hier vol tevredenheid op een luxere versie van een bedbank van de Ikea, volgens mij uit de PS serie. Iedereen, dus ook oma's (opa's hoor je hier nooit over) slaapt er prima op en dat menen ze echt. Hij is ook lekker breed en gewoon mooi van model.

Temet

Temet

16-10-2008 om 09:22 Topicstarter

Margriet

Ik heb in de catalogus meen ik een PS-bank gezien met wielen aan het voeteneind. Inderdaad redelijk breed voor een bedbank (1,60). Witte bekleding. Is dat 'm? Ik vond die in uitgeklapte toestand zo ontzettend laag, toen ik die in de winkel zag. Dat is dus geen probleem, volgens jou?

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

16-10-2008 om 11:46

Vouwen in de matras

Mijn ervaring is dat doordat de matras (bijna) continu opgevouwen staat er op die plekken vouwen in komen die er niet uit gaan als je het bed weer uitklapt.

Zou het niet aanraden (optie: toch een matras op de grond, en daar zelf gaan liggen als er bezoek komt?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.