Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niet klusser

Niet klusser

19-07-2020 om 22:17

Vraag aan (partners van) handige klussers

Binnenkort komt iemand ons helpen om de oude onderbouw afzuigkap te demonteren en de nieuwe te monteren.

Ik vraag me even af ivm de planning: hoe lang zou iemand daar nou mee bezig zijn (ongeveer)? Ik kan het even niet aan diegene zelf vragen en ik zou het graag wel snel willen weten.

Iemand ervaring of een handige partner die daar wat over kan zeggen?

Flavia

Flavia

20-07-2020 om 06:30

vervangen?

Is het alleen het vervangen van de onderbouw of moet er ook nog iets aan de aansluitingen van de afvoerpijp en electra veranderd worden?

Ik zou er 1 tot 1,5 uur voor uittrekken. Vervelende bij dit soort klusjes is alleen dat het nogal eens anders loopt dan gedacht. Dingen zitten vaster dan je dacht, de aansluitingen blijken toch niet helemaal te kloppen. Snoer is korter dan gedacht en dat moet aangepast worden.

Past alles dan kan het met een half uurtje gepiept zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-07-2020 om 11:59

Idd

Hier pas gedaan en dat koste ons 1,5 uur. En dat was voor een groot deel, omdat er ook nodig wat schoongemaakt moest worden. Echt vieze dingen, die afzuigkappen.
Leg voor het gemak wat oude doeken klaar en een fles Dasty oid🤪

Kopzorg

Kopzorg

20-07-2020 om 18:55

Tja.... wie is handig.

Mijn man is handig en de buurman links ook en ook die van schuin achter zou het klusje wel kunnen klaren.
De buurman schuin achter kan dat binnen een half uur. Maar dan is het wel gedaan op de manier waarop hij de meeste klussen klaart. Het blijft er uit zien als zelf gedaan, net niet recht en de schroeven niet even voor geboord s en niet diep genoeg.
Buurman links heeft er een dag of 2 voor nodig. Zijn vrouw wil dan meteen alles goed schoon maken en dan moet ook het kastje was de afzuigkap onder hangt ook nog erven van de muur want pas dan kan ze er goed bij. En als het kastje van de muur is trekt ze ook de afvoerpijp nog even van de kastjes af want ja die is ook vet.
Mijn man heeft er denk ik een halve dag voor nodig. Eerst alles wat hij nodig kan hebben opzoeken, dan de instructies lezen dan alles zorgvuldig meten, oude afzuigkap weghalen, schoonmaken en de nieuwe kap ophangen.
Dus ja wie is handig en hoe precies wil je de kluis uitgevoerd hebben?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.