Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

25-06-2018 om 09:35

vraag over deurspion

Ik heb een rare vraag:
Kan je door een deurspion ook binnen wat zien?
Het is bedoeld dat je met een deurspion van binnen kan zien wie er buiten voor je deur staat.
Maar kan je dus ook van buiten naar binnen kijken, enigszins?

(ik heb het nodig voor een verhaal, geen rare dingen)

Weet iemand dit?

Triva

Triva

25-06-2018 om 09:55

deurspion

Een spionnetje met een fish-eye lens

In de deurspion zit een fish-eye lens. Die zorgt voor breed zicht, ondanks dat je maar door een klein gaatje kijkt. Daarmee creëer je een groot zichtbereik en blijft niemand voor jou verborgen! Bovendien heeft de persoon aan de buitenkant van de voordeur niet in de gaten dat hij of zij bekeken wordt. Het is namelijk alleen mogelijk om van binnen naar buiten te kijken en niet andersom.

Inanna

Inanna

25-06-2018 om 10:02

kan wel

Misschien niet bij alle spionnetjes, maar ik weet zeker dat ik er als kind wel eens door naar binnen heb gekeken, maar je hebt maar op een beperkt stukje scherp beeld.

Op mijn googletocht kwam ik zojuist ook nog een omgekeerde deurspion tegen, een apparaatje dat gemaakt is om door een spionnetje naar binnen te kunnen kijken.

Ken je niemand die een spionnetje heeft in de deur? Dan kun je het gewoon even proberen. Dat kan natuurlijk ook bij iemand die je niet kent, maar dat komt misschien wel een beetje verdacht over.

Triva

Triva

25-06-2018 om 10:25

Inanna

Dan was het waarschijnlijk niet een echte fisheye maar meer een klein gaatje met een stukje glas.

Mijntje

Mijntje

25-06-2018 om 11:00

uitproberen

Ja ik moet het eigenlijk even uitproberen
Als je maar iets ziet binnen is het voor mij ook voldoende om dit te weten.

Is er iemand die het even voor me kan uitproberen?

Mijntje

Mijntje

25-06-2018 om 11:05

dan bedoel ik een ouderwetse deurspion.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-06-2018 om 11:07

Bij die van mijn oma

Bij die van m’n oma kon je naar binnen kijken maar zag je de gang erachter heel langgerekt en heel smal. Als een omgekeerde verrekijker. Wat wel logisch is, want vanaf de binnenkant heeft ie juist een verrekijker-effect.
Maargoed, toen was ik een kind in de jaren 80, dus zowel aan mijn herinneringen als de technieken kan iets veranderd zijn.

Mijntje

Mijntje

25-06-2018 om 11:11

Tijgeroog

Bedankt.
Ja zoiets herinner ik me ook vaag. Je kan wel wat zien maar niet goed.

Inanna

Inanna

25-06-2018 om 11:12

dat is wat ik bedoelde Tijgeroog

Jij legt precies uit hoe ik het me herinner en dan in het midden scherp, maar vreemd gerekt beeld en aan de zijkanten al snel heel vaag.

Mijntje

Mijntje

25-06-2018 om 11:14

Mooi!

Leuk! Dat heb ik nodig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.