Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-05-2025 om 19:51
Hallo allemaal,
Hier een vraag:
Wij willen graag gaan verhuizen naar een grotere woning en betere buurt.
De zoon van mijn vriend (mijn stiefzoon dus) is ingeschreven bij zijn moeder en de omgangsregeling is 50/50. Ene week hier andere week daar. Gezien hij dus niet bij ons ingeschreven staat. Hoe zit dat met inschrijven bij de woningbouw?Moeten we aangeven dat we voor 3 personen een woning zoeken? Mij lijkt dat wel het meest logische, want als stiefzoon hier is, moet hij toch ook een eigen slaapkamer hebben? Alleen mijn vriend is er wat pessimistisch in en denkt dat we dan voor 2 personen moeten ingeschreven staan.
Het plan is om te gaan huren en kind is minderjarig.
Kan iemand mij meer informatie geven?
Alvast bedankt
19-05-2025 om 20:02
Ik zou deze vraag bij de betreffende woningbouwvereniging stellen. Die zullen niet allemaal dezelfde werkwijze/spelregels hebben denk ik, dus dan heb je niet veel aan onze antwoorden...
19-05-2025 om 21:00
Ik weet een woningbouw waar een kind mee telt als het co ouderschap is. Dan willen ze dan wel zien in een ouderschapsplan.