Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aline

Aline

13-06-2018 om 09:11

Vraag over jurken

Ik heb niet veel tijd om te shoppen. En beleef daar verder ook weinig lol aan.

Maar ik wil wel graag nieuwe jurken kopen.

Wie kan/wil mij helpen?

Ik ben rond de 50, slank (maat 38), maar heb wel een buikje (als ik hem ontspan in flodderjurk best wel een buik, als ik hem inhoud een klein buikje).

Flodderstofjurkjes staan me dus niet geweldig. Dus ik ben op zoek naar jurken zonder of met korte mouw) van steviger stof, die wat beter afkleden. Die zitten beter en zijn denk ik ook wat geschikter voor op mijn werk. Liefst niet te duur, dus zeg maar niet duurder dan ca 100 euro. Liefst niet duurder dan 50-60 euro maar misschien zijn die er voor de betere jurken (steviger stof) niet zo veel?

Liefst koop ik in echte winkels, dus winkelketens waar ik goed terecht kan hoor ik graag, of winkels in Utrecht (niet winkelketens) zijn ook geschikt. Maar als iemand goede tips heeft via internet of geschikte merken hoor ik het ook graag.

Omdat ik weet dat enthousiastelingen hier soms met leuke linkjes komen van jurken die misschien geschikt zijn: over het algemeen staan fellere kleuren mij goed en juist niet grijs, wit, zwart, donkerblauw (effen donkerblauw). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zou er erg blij mee zijn. Alvast bedankt.

Kaori

Kaori

13-06-2018 om 10:46

zelf draag ik

ik draag zelf jurken van very Cherry, die zitten in Rotterdam, vaak wel wat duurder dan € 100 maar zo tijdloos dat ze prima een jaar of 8 mee gaan. www.verycherry.nl

Ander merk: ART Fashion www.art-fashion.nl juist door het model dat bij hun de basis is van de jurken verhullen ze heel veel.

Ik kom weg op mijn werk met deze jurken omdat ze echt niet anders kennen bij mij. Ik draag hier ook kniehoge drMartens onder en grote pettycoats dus het is niet heel klassiek. Ik weet niet hoe jouw werkomgeving hier bij past.

Angela67

Angela67

13-06-2018 om 11:27

utrecht

Vanilia zit in Utrecht (Oud Kejkhof) en via de website kun je alvast kijken of er wat bij zit. Het verschilt enorm elk jaar of ik wat leuks zie, maar de kwaliteit vind ik altijd goed.

Laatst geslaagd bij Expresso (Oude Gracht) voor diverse kledingstukken.

Claudia Sträter (vlakbij Expresso) klinkt misschien te zakelijke/mevrouwig, maar qua basic stukken en kwaliteit zit het meestal wel goed.

groet,
Angela

Lou

Lou

13-06-2018 om 11:37

Zeist en Nieuwegein

In Zeist en Nieuwegein zit Jippiejurk, daar ben ik een paar keer zeer goed geslaagd voor best weinig geld. Zie jippiejurk.nl.

Marinade

Marinade

13-06-2018 om 11:44

Utrecht

Ik zou zeker bij Cocon gaan kijken, die hebben zoveel jurken. Ook veel kleurigs. Zelfde geldt voor Lien en Giel op de Lijnmarkt.
Met de kwaliteit daar zit het wel snor.

Agatha

Agatha

13-06-2018 om 19:24

online

Esprit online heeft heel veel en ook King Louie.

Merken

Wel wat duurder, maar nu uitverkoop.
Kyra & Ko
La Fee Maraboutee
Anna van Toor
Expresso
Samsoe &Samsoe

Webwinkels met veel keus: Anna van Toor, Jeroen Beekman, Tilburgonline, OrangeBag

Teuntje

Teuntje

14-06-2018 om 11:37

Model

Ook het model van jou en de jurk is van belang. Zelf ben ik net als jij niet dik, maat 38, maar wel met dat middelbare buikje. En met smalle heupen en een brede taille. Jurken met een taille-accent (taillenaad met riem of strik) staan mij niet, daar wordt ik veel te fors van. Ik zoek jurken van steviger stof (ivm buikje) en een A-lijn (vanwege de taille).
Als jij juist een slanke taille hebt kan een strakker lijfje met een wijdere rok eraan je buikje wel prima verdoezelen, ook met dunnere stof.
Jippiejurk ken ik, zijn vaak wel dunnere flodderjurken.

Dora

Dora

14-06-2018 om 11:40

inderdaad

strak van boven en flodderig van onderen. De beroemde A-lijn. En liefst een wat verhoogde taille, desnoods mag het fladderen vlak onder de borsten beginnen.

Aline

Aline

14-06-2018 om 23:01

Bedankt

voor alle reacties zover. Ik ben zo druk geweest, dat ik eerder niet kon reageren, maar heb jullie reacties wel gezien.

Ik heb dus ook nog geen tijd gehad e.e.a. te checken, maar hoop dit weekend daar tijd voor te hebben.

Jippiejurken zijn inderdaad flodderige stof, die ik dus juist niet wil hebben. Wel heel betaalbaar, maar echt niet stevig genoeg om mijn buikje te verdoezelen. Maar met jullie tips vind ik hopelijk iets geschikts. Ben erg benieuwd. En een A-lijn lijkt wel geschikt te zijn .

Guppie

Guppie

15-06-2018 om 21:28

Jurkjeswinkel

Voor jurkjes moet je eigenlijk zijn in een jurkjeswinkel. die is er wel in Nootdorp. Weet niet of er in de buurt van Utrecht zoiets zit.

Guppie

Guppie

15-06-2018 om 21:32

Linkje

Kwam hier nog een paar adresjes tegen.
http://www.shopperella.net/shopadresjes-in-utrecht/

Bo

Bo

17-06-2018 om 20:14

tuniek model

Ik heb zelf ook een soortgelijk figuur en vind losvallende jurken prettig, zeg maar tuniek model. A lijn wordt al snel tuttig bij mij. Ik vind ze van LaDress erg mooi, maar wel boven je budget. Goede kwaliteit en een stof die niet kreukt. Ook slaag ik bij Maison Scotch.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-06-2018 om 20:28

LaDress

LaDress is prachtig maar ik heb er nog nooit iets gekocht, die zijn wel heel erg duur. Ik kijk wel heel vaak, misschien moet ik het toch maar eens doen.

40er

40er

17-06-2018 om 20:30

Kijk hier eens.

https://www.lidathiry.nl/bodytypes/wat-is-jouw-bodytype/

Hier kun je je bodytype bepalen, waarna je kunt kijken welk soort jurkje je staat. Ik vind het vaak verhelderend hoe ze tips geeft qua kleding ed.

Bo

Bo

20-06-2018 om 21:51

Phryne

Kijk je ook bij de outlet van LaDress gekeken: https://www.ladress.com/en/t/outlet?utm_source=LaDress+Newsletter&utm_campaign=0e2715cc5e-wk24_ma_sub&utm_medium=email&utm_term=0_1bc59b170c-0e2715cc5e-281161881&ct=t(wk24_ma_sub2)&mc_cid=0e2715cc5e&mc_eid=779ca40910

Hier heb ik toevallig net een jurkje vandaan. En als je je aanmeldt voor de newsletter krijg je 15% korting op de reguliere prijzen. Scheelt toch weer. Het is echt de investering waard hoor!

LaDress

Ik ben zelf niet zo'n fan van LaDress (omdat ik de dessins wat saai vind), maar het oogt allemaal vrij tijdloos. Wat dat betreft kun je rustig 150 euro uitgeven voor een jurkje omdat je er waarschijnlijk rustig tien jaar mee kunt doen.

Kaori

Kaori

21-06-2018 om 10:01

Duits / Frans

Ik heb in het verleden ook wel bij Promod gekocht.
www.promod.de Goede pasvorm, goede kwaliteit / prijs verhouding.

Was ooit een tip van hier. Ze hebben ook winkels in Frankrijk en Duitsland. De maten zijn de duitse maten die goed overeenkomen met de nederlandse, je hoeft dus niet een maatje of 2 groter te kopen zoals bij Italiaanse merken.

Bo

Bo

21-06-2018 om 11:03

Alkes

Ik kan me voorstellen dat je ze saai vind. Dat zijn ze ook wel, maar inderdaad daardoor ook tijdloos en ze vervelen niet snel. Ik ben nogal kieskeurig met printjes, dus effen is voor mij altijd goed. Maar Kyra & Co vind ik ook mooi. Ze hebben veel losvallende tuniek-achtige modellen en daar hou ik wel van.

Limi

Limi

21-06-2018 om 17:14

Heavy jersey

Ik heb er twee van heavy jersey van esprit of edc. Beide komen tot net over/op de knie en de taille zit wat hoger. Ze zijn wel meer voor de herfst dan voor nu vanwege de dikke stof.

Tijdloos en makkelijk

Deze jurkjes (en shirts en broeken) zijn ook redelijk tijdloos en makkelijk qua dragen https://nl.trvldrss.com/shop?gclid=EAIaIQobChMIoIvO2Ozl2wIViIjVCh3ueQ3OEAAYASAAEgLMyvD_BwE

Bo

Bo

22-06-2018 om 11:08

trvldrss

Dat is ook superspul! Ik heb er een top van waar ik heel blij mee ben. Maar kijk uit als je een top en broek in dezelfde kleur bestelt, die blijken in de praktijk enorm van elkaar af te wijken waardoor je het niet samen kan dragen. Echt stom. Dat had ik met de easy pant en easy top. Met jurkjes zal je er geen last van hebben.

Pennestreek

Pennestreek

22-06-2018 om 12:36

Polyamide

Ik durf dat nooit, bang dat het zweterig wordt. Ik draag eigenlijk altijd katoen of viscose, maar ja, dat moet gestreken, en als ik ergens een hekel aan heb... Dus wat dat betreft, en omdat het mooi valt, is polyamide natuurlijk wel heel fijn. Maar het is wel kunststof...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-07-2018 om 15:19

Jippiejurk

... inderdaad veelal geen topkwaliteit die jaren meegaat, daar is de prijs naar, maar voor dit weertype zijn het wel heerlijke jurkjes! En gestreken hoeven ze nauwelijks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.