Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellie

Ellie

12-05-2018 om 13:01

Vreemd gevoel na aankoop

Koop veel via Marktplaats en Facebookgroepen. Nooit problemen gehad. Maar mijn laatste aankoop.

Had tweedehands kleren en een zomerjas gekocht voor onze dochter via een facebook verkoopgroep. De verkoopster was heel aardig, betrouwbaar over en mijn gevoel zei dat het wel goed zit.

Krijg ik het pakket woensdag binnen, zoals afgesproken en netjes verpakt ook. Ik haal alles eruit en bekijk alles. Maar.. in de jas zie ik een meisjesnaam staan die een andere achternaam heeft dan de verkoopster. Tevens een telefoonnummer. Ook zitten er nog spulletjes in, haar elastiekje, rommeltjes en een armbandje. Zelfs een briefje van school met die naam. Ook in het vestje met die naam. Kleren zonder naam.

Mijm gevoel draaide om en het voelde niet goed. Verkoopster geprobeerd te bereiken via facebook maar tot nu geen contact.

Gisteren uit nieuwsgierigheid gebeld met het telefoonnummer. Blijken dat de jas en vest een week ervoor al kwijt te zijn. Kwijt geraakt tijdens een optreden van de muziekvereniging waar haar dochter zit. Verwisseling want er hing geen soort gelijke jas en vest.

Zo komt de moeder langs van het telefoonnummer. Ook kijken of ze de verkoopster kent.

Mari

Mari

12-05-2018 om 13:16

wow

Hoe is het afgelopen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-05-2018 om 14:25

Goh

Ik weet heel zeker dat dit verhaal al eens eerder op ool heeft gestaan.

Blijkbaar een aardig handeltje. Kleding stelen tijdens muziekles/zwemles of in een binnenspeeltuin ( schoenen) en het dan verkopen

Frédérique

Frédérique

12-05-2018 om 14:45

Dit heeft zeker hier al eerder gestaan

Maar ik kan niet zo goed zoeken.
Is het niet een broodje-aapverhaal?

Ellie

Ellie

12-05-2018 om 15:04

Reactie

Dit is zeker geen broodje aap verhaal!

De moeder is bij ons met haar dochter en het zeker haar dochters jas en vest. Ze hadden zelfs foto's dat de dochter de jas en vest aanhad. Dochter blij, armbandje heeft emotionele waarde.

We gaan nu kijken hoe we dit verder brengen want het is diefstal en ook verkoop van gestolen goederen.

Mijn neef die agent is komt zo langs voor advies.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

12-05-2018 om 16:29

Volgens mij zo niet

In mijn herinnering stonden er ooit wel verhalen over mp-kleding maar dan ging het volgens mij niet om diefstal waar het hier wel over lijkt te gaan. Ging het dan niet meer erover dat kleren soms een wonderlijke reis maakten.
Ik dacht nu even dat het met verhaal ook die kant op zou gaan, maar het had een andere wending.

Aafje

Zeetakje

Zeetakje

12-05-2018 om 17:10

V&D

Ging dat andere verhaal niet over een jas, die bij V&D of bij La Place was blijven hangen en steeds bij iemand anders in Duitsland terecht kwam? Daar zaten ook dingen in de jaszak volgens mij. Dat verhaal was vaag en was (oké, leek) een broodje aap-verhaal.

Het verhaal van Ellie vind ik echt erg. Kennelijk moet je, als je kind kleding kwijt is, ook Marktplaats al in de gaten gaan houden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-05-2018 om 17:54

En!

Je naam en telefoonnummer in de kleren zetten.

Frédérique

Frédérique

12-05-2018 om 18:07

Ellie

Toch begrijp ik je, naar later bleek terechte, wantrouwen niet. Als ik jou kleding van mijn kinderen verkoop en ik heb er hun naam in gezet, dan zie je ook een andere achternaam. Ik gebruik mijn mans naam niet en de kinderen hebben wel zijn naam (omdat dat toen nog moest).

Of werd je wantrouwen pas gewekt toen je de verkoper niet te pakken kreeg via Facebook?

Al met al wel schandalig! Ik weet nog dat ik eind jaren zeventig/begin jaren tachtig op de middelbare school in Amsterdam (!) mijn jas met sleutels, fietssleutel van de fiets die gewoon buiten in het rek op slot stond en beetje geld gewoon op school aan de kapstok beneden hing. Iedereen deed dat. Ik vertelde het laatst aan mijn kinderen en die keken me aan alsof ik de boel bij elkaar fantaseerde.
Maar nu is het blijkbaar al zo ver dat je niet eens ergens een jas aan de kapstok kunt hangen.

Ben benieuwd wat je neef zegt. Of het vaak gebeurt bijvoorbeeld.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-05-2018 om 19:25

Tja

Ik heb mijn dochter na een zwemles wel eens in een badlaken moeten wikkelen om zo naar huis te gaan, omdat iemand “ de verkeerde tas” mee naar huis heeft genomen. En in de tijd dat ik nog in binnenspeeltuinen kwam heb ik me altijd verbaast over het aantal kinderschoenen die zonder toezicht netjes in de schoenenvakjes bij de ingang stonden. Kon je zo meenemen en dat gebeurde ook wel eens. Leuke handel is dat, vooral als de lente of herfst net is begonnen. Allemaal nog als nieuw.

Ellie, ik geloof je verhaal meteen hoor. Ik wilde maar aangeven dat dit blijkbaar vaker gebeurd.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-05-2018 om 19:27

Overigens

Wel een stomme verkoper. Als ik iets verkoop kijk ik op zijn minst of de zakken leeg zijn en als het gejat spul zou zijn zou ik naam en telefoonnummer even doorstrepen.

Goh!

Wat een verhaal... Zoiets zou toch nooit uitkomen, maar ongelofelijk toevallig dat er een briefje met telefoonnummer en naam in een jaszak zit. De verkoopster valt nu wel ongelofelijk door de mand. Waarschijnlijk durft die moeder haar kind nu nooit meer naar die muziekschool te brengen!

Ik ken nog wel een verhaal over een moeder die in de 'gevonden voorwerpen' bak van de sportvereniging zat te graaien. Die kleding verkocht ze niet, maar liet het haar eigen kind dragen. Is ook nooit uitgekomen. Maar stel al herkent iemand z'n vestje, in geval van een gevonden voorwerp kun je nog de onschuld zelf spelen dat je 'm dus hebt gevonden.

Ellie

Ellie

13-05-2018 om 09:05

Reactie

We hebben aangifte gedaan bij de politie.

Ook aangegeven dat de verkoopster mogelijk een nep Facebook account gebruikt.

De moeder herkende de verkoopster niet, ook het bestuur van de muziekvereniging niet. Volgens hun is er nog een jas kwijt. Het was open toegang bij het optreden zo iedereen kan zo inlopen en spullen meenemen. Al zal het wel vreemd zijn en opvallen om met twee jassen en een vest weg te gaan zonder dat ze een kind bij zich zal hebben. Mischien is ze wel gebleven met de spullen in een tas....

Na aangifte heeft de moeder de jas en vest meegenomen. Helaas ben ik mijn geld kwijt

Triva

Triva

13-05-2018 om 09:18

nounou

Jij doet al die moeite en de echte eigenaar van de jas split de rekening niet eens met jou? Stank voor dank...

Ellie

Ellie

13-05-2018 om 09:32

Reactie

Het was mijn eigen besluit om de rekening niet bij de moeder te leggen.

Haar dochter is blij, vooral wegens het armbandje.

Ook houden we natuurlijk contact.

Wilma

Wilma

13-05-2018 om 09:33

Gestolen jassen

Ik heb eens meegemaakt dat we in de rij stonden om met onze entreekaarten een concert binnen te gaan. De rij schoot niet op, maar verderop zagen we dat mensen 50 euro aan de bewaking betaalden om door een zijdeurtje naar binnen te mogen. De sfeer werd grimmig en wij zijn (gelukkig achteraf) weggegaan.
Tijden het concert is de hele (betaalde) garderobe leeggeroofd, alle jassen weg, lazen we later in het nieuws.

marielle

marielle

13-05-2018 om 09:45

melden

En ik neem aan dat je het gemeld hebt bij marktplaats en je kunt het ook nog melden op de site opgeletopinternet.nl.
Dit doet me eraan denken dat toen de kinderen klein waren wij ook diverse keren een jas kwijt zijn geraakt die gewoon aan de kapstok hing zoals in het zwembad. Balen en vaak was dat op zo'n moment in het jaar dat je nauwelijks nog jassen van dat seizoen kon kopen. Internetaankopen waren toen een heel stuk minder gangbaar. Liep je kind aan het einde van de winter al in het zomerjasje.

marielle

marielle

13-05-2018 om 09:46

bestaat niet meer

Ik zie dat de site opgeletopinternet.nl niet meer bestaat.

Ellie

Ellie

13-05-2018 om 10:22

reactie

Heb het ook gemeld bij Facebook.

Onze kinderen dragen nu een mix van winter en zomerkleren door dit kwakkel weer.

Ook gehad bij een outdoorbedrijf

Waar t kinderfeest van vriendje was. Er waren een soort kleedkamers,alles bij elkaar gehangen....Zoons jas weg,nou ik baalde echt!

In B geldt in elk geval dat een koper de nieuwe eigenaar wordt

ook van gestolen waar, maar enkel als hij te goeder trouw kocht.
Diegene, die destijds op straat mijn gestolen camera, winkelwaarde zo'n € 2 500, gekocht heeft van wat jonge boefjes voor € 20, zal zich niet op "goede trouw" kunnen beroepen. Onze rechtbanken vonnissen steevast, dat een koper, in zo'n situatie, wist of had moeten weten dat er een reukje aan zat.
En wie waar koopt waar een reukje aan zit, maakt zich schuldig aan heling.

Mieke

Mieke

18-05-2018 om 17:08

Yvan

Dat is in Nederland ook zo.

TS heeft er zelf voorgekozen om de jas en het vest terug te geven.

Heb ik gelezen

Vind ik zeer eerbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.