Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-10-2022 om 14:15

Vreemde kat uit mijn huis houden

Sinds een tijdje heeft onze poes een maatje waar ze graag mee speelt, betreft een kat hier uit de buurt. 
Helaas zit die kat hier nu steeds vaker in de achtertuin en zodra je de deur of een raam openzet komt ie ook in ons huis, hij is totaal niet bang voor de hond, durfde hem zelfs een mep te geven en springt gewoon op de tafel en op de bank, beest is echt heel brutaal. 
Iemand ideeën hoe ik hem uit mn tuin kan weren zodat ie ook niet in ons huis komt?

Geen idee waar die woont trouwens maar ik zie hem hier vaak op straat rondlopen.

Je eigen kat aanspreken dat ie niet van de rare vrienden moet maken

Even serieus:
Meestal lukt het me wel om ze zelf weg te jagen. Beetje dat beest aan het schrikken maken. Roepen, hard klappen in je handen, vaak rende ik er een beetje zwaaiend achteraan en hup ze waren de tuin weer uit (de buren kunnen mij niet zien, wel horen misschien 🤣) Maar ja, of het helpt bij zo'n brutale kat? Anders zou ik een waterpistool of tuinslang klaarleggen, echt even de tijd nemen om hem ieder keer opnieuw aan het schrikken maken en weg te jagen.
Maar het wordt nu kouder dus ik denk dat de deur niet zomaar meer open staat? En ik heb hier het raam op een kiepstand+hor dus daar kan geen kat doorheen. En mijn kattenluikje heeft een magneetslot.

Ik heb hetzelfde probleem, met als bijkomend probleem dat mijn kat de nieuwe "buurvrouw" helemaal niet aardig vindt, ze gromt en blaast naar haar en ze heeft er stress van.

Ik heb de aloude plantenspuit er maar bij gehaald. En ik word ook heel onaardig als de buurkat richting mijn achterdeur loopt: Potverdrie wat denk jij wel niet, wegwezen!! Dan schrikt ze wel.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-10-2022 om 15:13

_Anoniem_ schreef op 10-10-2022 om 14:37:

Je eigen kat aanspreken dat ie niet van de rare vrienden moet maken

Even serieus:
Meestal lukt het me wel om ze zelf weg te jagen. Beetje dat beest aan het schrikken maken. Roepen, hard klappen in je handen, vaak rende ik er een beetje zwaaiend achteraan en hup ze waren de tuin weer uit (de buren kunnen mij niet zien, wel horen misschien 🤣) Maar ja, of het helpt bij zo'n brutale kat? Anders zou ik een waterpistool of tuinslang klaarleggen, echt even de tijd nemen om hem ieder keer opnieuw aan het schrikken maken en weg te jagen.
Maar het wordt nu kouder dus ik denk dat de deur niet zomaar meer open staat? En ik heb hier het raam op een kiepstand+hor dus daar kan geen kat doorheen. En mijn kattenluikje heeft een magneetslot.

Ja geen idee of ze echt vriendjes zijn, ze krijgt geen dikke staart maar ze blaast en ze gromt wel naar hem. Hij reageert maar matig op kssst geluiden. Op het moment ben ik slecht ter been en veel langzamer dan gewoon en ik denk dat ie dat weet

Battle-Royale schreef op 10-10-2022 om 15:13:

[..]

Ja geen idee of ze echt vriendjes zijn, ze krijgt geen dikke staart maar ze blaast en ze gromt wel naar hem. Hij reageert maar matig op kssst geluiden. Op het moment ben ik slecht ter been en veel langzamer dan gewoon en ik denk dat ie dat weet

Supersoaker (als je buiten ben) of een mandje met tennisballen klaar zetten. Goed mikken natuurlijk

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-10-2022 om 15:25

_Anoniem_ schreef op 10-10-2022 om 15:18:

[..]

Supersoaker (als je buiten ben) of een mandje met tennisballen klaar zetten. Goed mikken natuurlijk

Ja we hebben nog wel nerf liggen, hopelijk werkt dat

Geen idee, hier is het niet gelukt dus hadden we een kat erbij

Maar als je dat ene mormel pertinent niet in jouw huis wilt, dan is het misschien een lumineus idee om bij het asiel een exemplaar op de kop tikken die jou wél bevalt en tegelijk over die eigenschappen beschikt die het dier in kwestie bij uitnemendheid in staat stellen om die kat waar het hier om gaat stelselmatig te ontmoedigen jouw huis ook maar te benaderen, laat staan binnen te treden!

Plantenspuit en flink sprayen.

Larry, de huiskat van Downingstreet!
https://cdn.jwplayer.com/previews/t7yuuw3F

Een weekje logeren zal vermoedelijk wel volstaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.