Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

16-04-2014 om 18:42

Wéér reclamedrukwerk, hoe kom ik er af?!?

Voor de derde week een dik pakket foldertjes die ik niet lees of wil. Ik heb al een ja-nee sticker, maar de bezorger komt als ik werk dus die kan ik niet aanspreken op de reclame.
Waar kan ik een klacht doorgeven?


Angela67

Angela67

16-04-2014 om 18:53

nee nee

nee nee is het enige wat echt werkt denk ik. dan slijt het er wel in. misschien eens bij je buren vragen of het bij hen beter gaat en of zij voor deze hardnekkige bezorger een oplossing hebben? misschien dat je aan deze link wat hebt: http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/pdf-algemeen-2009/Minigids_ongewenste_reclame.pdf?
gr Angela
ps ik gooide nog wel eens iets in de brievenbus, extra zwaar, geadresseerd zonder postzegels aan de winkel/keten die het liet bezorgen . . .

wizzer

wizzer

16-04-2014 om 18:57

dik geseald pakket?

Dan zijn het waarschijnlijk de folders die bezorgd worden door 'Spotta'.

Klagen bij hun klantenservice zou dan moeten helpen: http://www.spotta.nl/klantenservice

Een andere redelijk grote is Axender volgens mij (maar dat zijn hier in elk geval niet gesealde pakketten):

http://www.axender.nl/consumenten/klachtmelding/

Juno

Juno

16-04-2014 om 19:10

Invouwdrukwerk

Het is drukwerk bij het sufferdje, bij elkaar gehouden in een papieren omslag. Soort leesmap-idee. Het sufferdje kijk ik altijd door, er staat regelmatig iets in wat ik wil weten. Het is jarenlang goed gegaan, ik denk dat er een nieuwe bezorger is..

nien

nien

16-04-2014 om 19:38

een briefje op de deur

beste bezorger van het suffertje,
Ik wil geen reclame bij het suffertje.

Misschien dat het helpt

Bezorgers zijn niet allemaal even bijdehand

Ik had een "Loesje sticker" op de deur.
"Geen reclame s.v.p. wij hebben alles al"

Steevast kreeg ik elke keer reclame op de mat.
De bezorgster maar eens even aangesproken.

Waarom doe je dat? Er staat toch duidelijk GEEN RECLAME!

Haar antwoord:"Het is de officiële sticker niet, met nee/nee of nee/ja!

Wel, om haar tegemoet te komen in haar onbenulligheid, hangt er nu een officiële op de deur

Juno

Ik denk dat het probleem m zit in het feit dat dat spul wordt ingevouwen in het sufferdje. Krijg je het sufferdje, dan krijg je ook de reclame. Anders moet die arme bezorger eerst zelf die reclame er weer uit gaan pulken en die dan apart weer mee terugnemen of in de bak gooien. Ik denk niet dat je een dergelijke service van een sufferdjesbezorger kan verwachten.

Dus van die reclame kom je vermoedelijk alleen met de nee-neesticker af.

Groeten,

Temet

amk

amk

17-04-2014 om 07:31

temet

die reclame moet de bezorger er zelf invouwen. Een slimme bezorger heeft ook een stapeltje zonder ingevouwen reclame.

Zelf haal ik het suffertje altijd bij het zwembad of de supermarkt waar ook een stapel neer gelegd wordt.

Rafelkap

Rafelkap

17-04-2014 om 09:15

ja/nee

Wij hebben een ja-nee bordje van emaille. Ja: wel huis aan huis bladen (plaatselijke sufferdje), nee: geen reclamedrukwerk.

Een nieuwe postbode heb ik onlangs toch moeten uitleggen wat het bordje betekende, dat wij dus geen reclamedrukwerk wilden.
Hij moest het huis aan huis bezorgen, was hem gezegd dus hij raakte in de war van ons ja/nee bordje

Verder nooit uitleg nodig gehad en weinig vergissingen. Scheelt een hoop oud papier.

wizzer

wizzer

17-04-2014 om 09:47

ja maar

Als de reclame ingevouwen zit bij het sufferdje kun je daar gewoon klagen. Ik mag toch aannemen dat ze daar weten wie hun krantje bezorgd?

Rafelkap

Rafelkap

17-04-2014 om 13:21

wizzer

klopt, maar dat was al een aantal keren niet het geval. We kregen echt een stapel rotzooi (zonder plaatselijk sufferdje)
De arme postbode snapte niet het verschil tussen een reclame en het stadsblad. Dat heb ik hem echt moeten uitleggen

Nu heeft hij het door! Op zich wil ik ook wel een nee-nee, maar soms staat er iets nuttigs in het stadsblad.

Bijlage bij het nieuws.

Hier stond pas een advertentie in het huis aan huis blad met de tekst: Ook uw reclame drukwerk laten bezorgen als bijlage van het huis aan huis blad?
Een bijlage bij een huis aan huis blad wordt niet gezien als reclamefolder maar als bijlage en wordt er voor de mensen met nee ja sticker niet uitgehaald. Het is namelijk een bijlage bij het krantje.
Soms gaat het hier om een of twee flyers maar af en toe ook om een dik pakket.
Ik vind het een flauwe actie van de verspreider van het huis aan huis blad. Zorgen dat ook mensen met de nee ja sticker toch reclamedrukwerk krijgen.

Postbode met huisaanhuis

Postbode met huisaanhuis

17-04-2014 om 18:41

Al die verschillende stickers

Het probleem is dat het echt lastig is geworden met al die verschillende stickers. Ik heb geen vaste wijk en ik ken nu al 6 verschillende soorten ja/nee stickers (inclusief hele vage gele met de tekst: nee geen reclame ja wel heerlijke bagels) en het werkt gewoon niet zo attentieverhogend.

Daarnaast heb je hier ook nog ja/nee stickers van ziggo en je hebt NEE stickers dat men niet wil dat je aanbelt en die worden om een voor mij onbegrijpelijke reden ook op de brievenbus geplakt.

Ik kijk naar mijn post als ik het tuinpad in loop ipv naar stickers, die moeten wel op de brievenbus zitten en het liefst niet allerlei verschillende exemplaren.

Inanna

Inanna

17-04-2014 om 19:01

en hier

Hier gaat het pas redelijk goed sinds we een nee-nee sticker hebben, daarvoor iedere keer weer een pak reclame in het huis-aan-huisblad gevouwen. Nu krijgen we alleen nog reclame van schoorsteenvegers e.d. in de bus.
Laatst wel een keer één of ander stom krantje, niet één van de normale wekelijkse hah bladen (die ik tegenwoordig online lees trouwens), toen ik er iets van zei vertelde de mevrouw die bezorgde dat ze opdracht had gekregen om overal te bezorgen, ook bij nee-nee stickers, want er stond voorop het krantje 'aan de bewoners van dit pand' dus het was geadresseerd. Tja...
Ik wilde nog gaan klagen bij het krantje, maar helaas stond er helemaal geen contact informatie in het ding.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-04-2014 om 19:22

Hoe het zit volgens mij...

Oudste kreeg het als volgt uitgelegd toen ie met zijn folderwijkje begon: alleen de officiële ja/nee en nee/nee stickers zijn rechtsgeldig. Op al die alternatieve stickers hoef je niet te letten.
Hij moest zelf de folders invouwen en kreeg als advies mee om voor al die ja/nee adressen een apart stapeltje kranten mee te nemen, zonder folders.

Ik zou klagen bij de verzender. Folders zijn geen bijlage en mogen bij een officiele sticker dus niet bezorgd worden. Wij hebben trouwens ook zo'n sticker en onze bezorger hield zich daar ook niet aan. Nu was ik te lam om te bellen, maar iemand anders blijkbaar niet want we hebben al een tijdje geen folders meer gezien....

Postbode met huisaanhuis

Postbode met huisaanhuis

19-04-2014 om 20:27

Ginny

Nee, zo werkt het niet, je moet ALLE aanduidingen meenemen, ook al hebben ze zelf een briefje geschreven. Dit omdat de 'officiële' sticker helemaal geen rechtsgeldigheid heeft. Nergens in de wet staat namelijk dat je MOET doen wat er op die sticker staat.

Sufferdje - ot

Ik weet dat het een gangbare benaming is, maar jullie doen de redactiemedewerkers wel tekort

Monique D*

Monique D*

20-04-2014 om 14:37

Kan nog lastiger (gemeenschappelijke brievenbussen)!

In het oudere gedeelte van de stad (in ons geval Amsterdam) zijn er ook panden die gedeelde brievenbussen hebben. Dus er is één brievenbus voor één, twee en drie hoog. Ik woon zelf in zo'n pand.

Ik wilde een sticker Nee, nee op de brievenbus plaatsen en overlegde met mijn benedenbuurvrouw. Zij wilde juist wel die reclamefolders ontvangen voor de aanbiedingen.
Ik kan natuurlijk wel bij mijn bel van drie hoog die nee, nee sticker plaatsen, maar dat ziet de bezorger niet. Op de brievenbus zelf was er geen plaats. Dus hoe moest dit dan?

Dit was opgelost toen die benedenbuurvrouw ging verhuizen. De andere buren wilden ook , net zoals ik geen reclamedrukwerk èn krantjes ontvangen.. en wij hebben nu een nee, nee sticker op de brievenbus geplakt.

Maar er zijn toch bezorgers die zich daar niets van aantrekken.. er komen wel een paar foldertjes binnen, maar dat was niet zo'n grote stapel als daarvoor.

bromvlieg

Dat verschilt per blad. Wat er bij ons in de wijk bezorgd wordt is zo beroerd geschreven en geredigeerd dat het die naam echt wel waard is, vrees ik.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2014 om 12:27

Ik ben hier nogal makkelijk in merk ik

Omdat wij een blauwe papiercontainer hebben, maakt het mij echt totaal niet uit hoeveel papier wij door de brievenbus krijgen. Voorheen maakte het mij ook al niet zoveel uit, ik wil die folders gewoon even doorspitten, maar ja dan moest je er dus nog wel mee naar de papierbak, of het op laten halen.

Het is werkverschaffing, denk ik ook maar. Folderbezorgers verdienen ermee en het papier wordt gerecycled.

Als wij geen papiercontainer hadden, zou ik denk ik wel een nee/ja sticker op de deur plakken. Je kunt de folders tenslotte ook via internet bekijken als je wilt. En plaatselijke krantjes lezen wij in de praktijk zelden.

ik beken

Gelukkig ben ik anoniem hier, dus durf ik nu wel te bekennen dat wij altijd blij opspringen als de klap van de brievenbus op zondagavond ons vertelt dat de folderbezorger is langsgeweest. Wij krijgen altijd zo'n dik pak in plastic. Dat wordt gretig opengescheurd waarna wij ons over het aanbod van de komende week buigen: is het - bijvoorbeeld - de moeite waard om Kruidvat en Aldi te trotseren of kunnen wij die zaken deze week met een gerust hart links laten liggen?

Ik stem mijn inkopen er ook echt op af trouwens. Bepaalde dingen slaan we in als er weer eens een aanbieding langskomt (toen ik nog kinderen in de luiers had heb ik geloof ik 1 keer babydoekjes tegen het 'normale' tarief gekocht).

En ja ik weet wel dat je die folders ook op internet kunt bekijken maar papier leest lekkerder.

Wel sjouw ik mij een breuk naar de papierbak. Gelukkig hoef ik daarvoor niet ver.

Groeten,

Temet

Juno

Juno

21-04-2014 om 23:13

Temet

Ik heb daar een heerlijke app voor: druk op de knop en ik heb de nieuwste folders, of de populairste of alleen die van de drogisterij of wat ik dan ook maar wil weten. Heerlijk. En geen loopje naar de voetbal. Want ik ben niet in het gelukkige bezit van een papierbak dus ik moet het halve dorp doorcrossen om mijn papier kwijt te kunnen.

Postzegel

Postzegel

01-05-2014 om 14:58

Temet

Ik herinner me van een hele tijd geleden dat jij wel een andere sticker zou willen. Dat je wel de folders kon krijgen en niet de krantjes. Klopt dat? Hier in de wijk is iemand die gewoon zijn ja-nee-sticker verknipt heeft. En voor de duidelijkheid staat er nog onder op dezelfde brievenbus, dus WEL folders en geen krantjes!!!
Dat werkt, zegt hij.

Kaaskopje, verspilling

Vind je het geen ontzettende verspilling van grondstoffen, energie en geld om geen nee-sticker te hebben en hele stapels folders ongezien in de papierbak te mikken? Omdat de folderdrukker, de bezorger en de papierbakophaler dan een baan hebben? Ik vind het gebruik van drukinkt, bomen voor het papier, benzine voor het transport voor zaken die je niet gebruikt nou niet zo duurzaam. Bovendien kost het je (ons) toch geld. Beetje zonde toch?

skik

Jasmijn

Jasmijn

01-05-2014 om 18:56

ook niet meer

Ik vond het eerst wel leuk al die folders, maar het werkt (voor mij dan) ook wel een beetje het kopen in de hand, iets kopen omdat het in de aanbieding is, of omdat het er zo leuk uitziet (kan vanalles zijn) En dat iedere week weer. Soms had ik de ene stapel nog niet doorgenomen of de volgende lag er al weer. Ik vond het eigenlijk te veel zooi worden. Nu heb ik zo'n sticker (gratis afgehaald bij het gemeentehuis) en scheelt dit enorm. (ik kijk trouwens ook geen folders op internet, zou wel kunnen maar ik denk er nooit aan)

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2014 om 23:27

Skik

... ze gaan bij ons niet ongezien de bak in. Net als Temet is het een blij moment in huize Kaaskopje als de folderpakketten op de mat vallen. De zondagskrantjes gaan ongezien de krantenbak in, tenzij ik ze gebruik voor de katteneetplekopdewasmachine.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2014 om 23:35

Aanbiedingen

Ik heb ook een Spotta-app op mijn telefoon, dus ik ziou het zonder echte folders kunnen doen, maar ik vind het fijn om die folders vast te houden en door te bladeren. De app gebruik ik daardoor nooit. Als wij geen papierkliko hadden zou ik misschien eerder een sticker op de deur geplakt hebben, maar dus niet.

Wat ik me wel eens afgevraagd heb bij de stickermensen: als je de aanbiedingen niet weet, vind je dat dan niet zonde voor de besparing die het op kan leveren? De aanbiedingen kennen, wil niet automatisch zeggen dat je ze als een kip zonder kop gaat halen. Het drukt de kosten wel van spullen die je toch wel zou kopen. Doucheschuim of shampoo in de aanbieding bij Kruidvat? Dan haal ik het daar in plaats van bij de C1000. Ik vind druiven vaak best duur, dus koop ik ze niet, maar als ik weet dat ze in de aanbieding zijn wel. Aangezien ik een man heb die die aanbiedingen laat liggen, kan ik hem wel vragen ze te kopen als ik niet mee ben. En dan een keer geen appels bijvoorbeeld.

Skik

Volgens mij maakt het voor de hoeveelheid papierafval niet zoveel uit hoor, of Kaaskopje de boel ongelezen in de blauwe bak knikkert.
De hoeveelheid folders is gewoon afgestemd op het aantal adressen in de wijk. Alle folders die niet in een neenee-gestickerde brievenbus belanden, belanden in de papierbak van de bezorger (lees: zijn/haar ouders) zelf. Ik heb nog nooit zoveel oud papier gehad als in de tijd dat mijn oudste dochter folderde...

n@nny

Dat was anders wel de bedoeling van die stickers: dat als duidelijk zou worden dat veel mensen die folders niet willen, er ook minder zouden worden gedrukt. En dat is beter voor het milieu. En ook beter voor de winkels die die folders laten drukken trouwens, want waarom zou je laten drukken voor de papierbak, dat kost alleen maar en je krijgt er niks voor terug.

Maar kennelijk werkt het toch niet, en worden er nog altijd veel te veel folders gedrukt.

Groeten,

Temet

amk

amk

02-05-2014 om 13:51

Kaaskopje

Ik kijk de folders gewoon digitaal door voor ik mijn boodschappenbriefje maak. Dat doe ik met de tablet in de hand.
Ik koop niets omdat het in de aanbieding is, ik koop wel dingen die ik toch gebruik dan net groter in. Maar de meeste supermarkt aanbiedingen komen elke 6 tot 8 weken terug, en sommige 1x per half jaar. Dat weet ik dan weer wel en daar stem ik mijn voorraden op af.
Bv Dirk heeft 1x per jaar een heel goede aanbieding voor wasmiddel. Die is dan zo groot dat ik met die hoeveelheid 2 jaar doe. En dan hoef ik alleen maar de aanbiedingshoeveelheid te kopen. Met slechts 50 euro huishoudgeld per week (waar ik voor alleen supermarktaankopen geld van overhoud) vallen de aanbiedingen nog al tegen. BV wat moet ik met 2x 1kilo runder gehakt? Dat is genoeg voor ruim 6 maanden. Het zijn 16 gezinsporties voor ons. Daar eten wij 32x pasta van. De meeste aanbiedingen zijn van producten die ik niet gebruik of in hoeveelheden die veel te groot zijn voor mijn huishouden.

En als ik iets groots nodig heb ga ik niet over 1 nacht ijs maar houd een tijdje prijzen in de gaten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-05-2014 om 14:07

Die afstemming is er wel

Alleen niet een op een. Oudste kreeg altijd meer weekkranten dan folders aangeleverd. Het was altijd meer dan hij aan adressen had, maar tot een bepaalde hoogte werd dus wel rekening gehouden met het aantal ja/nee stickers in zijn wijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.