Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stenna

Stenna

15-08-2013 om 01:41

Waar heb ik mijn pasjes gelaten?

Voor we op vakantie gingen heb ik, beetje op het laatste moment, de grote stapel pasjes uit mijn portemonnee gehaald. De niet zo belangrijke, die ik daar toch niet nodig had, denk AH bonuspas, Da spaarpunten pas, biebpasje, etc. Maar ik weet niet meer waar ik ze neergelegd heb?! Heb op alle logische plaatsen gekeken (bureauladen, dressoir, nachtkastje, naaimandje, sieradendoos reserveportemonnee, andere tas, etcetc) en ook al op minder logische plekken (koelkast, droger, bestekla, etc).
Wie heeft er nog een idee? Waar zou jij ze neerleggen?


Kleding?

Kan het zijn dat je ze in een jaszak gestopt heb die je uitgedaan hebt? Of een broekzak? Bij de telefoon? Hopelijk schiet het je ineens te binnen.

Links

Links

15-08-2013 om 07:07

Andere tas

Ik stop zelf zoiets wel in vakje van een andere tas of een oude portemonnee. Anders misschien jaszak?

Laatste moment

Laatste moment, dan is het w.s. vlakbij de plek waar je tas/portemonee stond. Waar stond ie? En toen...?
In de la ernaast? of in het kastje 1 meter verder?
groeten albana

nathalie

nathalie

15-08-2013 om 08:13

Herkenning

dat had ik vorig jaar precies zo! Ik vond ze uiteindelijk weer terug in een laatje van het nachtkastje maar ja daar heb jij al gekeken. Kan je alleen maar sterkte wensen en helpen hopen op goede tips die je een aha-erlebnis bezorgen.

Vic

Vic

15-08-2013 om 08:49

Hmmm

Hier zou het in de rommelkast of in de fruitschaal liggen.

Laptop

Mijn pasjes lagen tijdens mijn vakantieafwezigheid op het toetsenbord van mijn laptop. Jouwe niet vrees ik.

Tink

Tink

15-08-2013 om 09:50

Op...

... de plank in de keuken. Daar komen allerlei troepjes terecht bij ons. Of anders in de kast waar ook mijn internetbankier-code-intyp-geval (hoe heet zo'n ding) ligt.

Tja

Dat ligt bij mij hetzij op mijn bureau (dat is wel erg rommelig en dus een soort bermuda-driehoek), of in de magnetron. Daar stop ik nog wel eens dingen die ik uit het zicht wil hebben. Voordeel van die laatste plek is dat je de spullen nooit lang kwijt bent, want de magnetron wordt hier dagelijks gebruikt.

Groeten,

Temet

oregano

oregano

15-08-2013 om 11:07

Tja..hier in een la of in boekenkast

Maar daar heb je vast al gekeken, ik leg ze wel eens op de boeken in de boekenkast. Ook mijn reserve autosleutel keer kwijt geweest, lag in de kledingkast onder stapel kleding....meestal doe ik nu die pasjes of in keukenla of la dressoir, of in mijn bakje met laatste post die in een kast staat. Of misschien bij jouw vuilnispasje, als je die al hebt, voor de vuilniscontainer.
Succes!

Sawo

Sawo

15-08-2013 om 12:38

Laat iemand anders kijken

Hoi Stenna

laat iemand anders even kijken op voor de hand liggende plekken. Als ik dingen kwijt ben kan ik niet goed denken en liggen dingen toch op een logische plaats.

ook kan het helpen in je gedachten eventueel met anderen precies te gaan staan waar je toen stond en je acties van dat moment terug te halen.

Rafelkap

Rafelkap

15-08-2013 om 12:44

Hier de plek

in de zak van mijn ochtendjas of in een zijvakje van een opschrijfboekje.
succes, probeer even rustig na te denken.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-08-2013 om 16:47

Bij je sieraden

Of in de badkamer (heb ik écht de tandenborstels bij me?). In de boekenkast.

Rosa van der Zanden

Marit

Marit

15-08-2013 om 17:27

Schoen?

Ergens in een schoen of laars?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

In een enveloppe in de papierla

waar ik wenskaarten, postzegels, enveloppen, stickers, plakband, nietmachine etcetera bewaar. En op die enveloppe:inhoud portemonnee

amk

amk

15-08-2013 om 20:36

En?

Al gevonden? Hier zouden ze bij de telefoon liggen.

In de auto?

Ik bedenk dat soort acties altijd in de auto. Stoelzakken, dashboard etc dus.

Hier..

ligt dat vaak in de nachtkast van mij. Dit jaar niet gedaan en inderdaad kwijt. Bleek in de badkamerkast te liggen tussen de handdoeken (misschien was ik bang dat een mogelijke inbreker ermee van door zou gaan).
Misschien idee om na te gaan waar je iets neer zou leggen als je niet wil dat iemand het vind, laat kinderen zoeken (vinden ze vaak nog leuk ook).

Hoop dat je het spoedig vindt.

Urslau

Dat soort acties heb ik soms ook, dat ik iets extra niet-voor-de-hand-liggend opberg ivm eventuele inbrekers. Met als resultaat dat ik datgene zelf ook niet meer kan vinden

Heb je dat ook weleens, dat je tijdens het neerleggen van een of ander voorwerp denk 'als ik het hier neerleg, vind ik het vast niet zomaar terug' - en dat je het dan tóch doet??
Raar he!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-08-2013 om 10:33

Bromvlieg

Maar dan denk je er bewust over na waar je het weglegt. As je het er zinder na te denken neer zou leggen, omdat je afgeleid wordt en het daarom even weglegt, vindt je het er inderdaad niet terug.
Ik leg m'n spullen tijdens de vakantie altijd op dezelfde niet logische plek. Dat maakt het terugvinden na de vakantie een stuk makkelijker.

Stenna

Stenna

16-08-2013 om 14:24

Nog steeds

niet gevonden. Wel goede ideeen, hebben jullie! Overal waar jullie suggereerden dus gekeken, maar nee..
Grappig genoeg weet ik van mezelf dat ik dat niet kan onthouden. Dus zet ik altijd steevast in mijn agenda, voor we weggaan, waar ik bijv. de autosleutel en papieren heb verstopt (als we gaan vliegen) en andere belangrijke dingen. Had ik nu ook gedaan. Maar niet voor de pasjes dus. Vanwege laatste moment vermoed ik. Of omdat ik toen misschien dacht dat het zo logisch was dat ik dat nog wel zou weten...? stom.
Trucje van je inbeelden waar je toen precies was toen je het deed, en daar om je heenkijken ook geprobeerd, werkt vaak goed bij mij, maar nu niet. Het is te lang geleden (3 weken rijk gevulde vakantie). Ik weet zelfs niet meer waar ik het precies gedaan heb. Misschien moet ik gewoon nog even wachten, tot iedereen en alles weer in het gewone ritme zit ofzo, en schiet het me dan weer te binnen. Maar toch raar dat ik ze dan niet gewoon ergens kan vinden, snap er niks van.

Werktas?

Doe ik wel eens en die gaat uiteraard niet mee op vakantie.

Links

Links

16-08-2013 om 17:20

Nog een poging

Onder deurmat, onder vloerkleed, in auto onder vloermatje of bij reserveband of in dashboardkastje.

Mussie

Mussie

16-08-2013 om 18:35

Bij de pennen en papier

Hier in een rommelkastje in de woonkamer waar ook pennen en papier liggen. Ik denk altijd dat dat kastje zo'n troep is dat een inbreker daar ook geen wijs uit zal worden. Kan het zijn dat je zo iets dacht? Op de meest rommelige plek dus?

In de boekenkast

Of op de boekenkast.
In het laadje van het kastje in de hal.

Stenna

Stenna

17-08-2013 om 13:27

Zorgen

Dank voor alle tips,er zijn er nog steeds meer welkom (want nog steeds niet gevonden).
Ik maak me wel zorgen. Niet om die stapel niet-essentiele vervangbare pasjes. Maar om mijn geheugen. Ik kan me niet eens meer terug in herinnering halen waar ik was toen ik het deed en wat ik aan het doen was. Wat ik vroeger juist goed kon, ik hielp altijd juist anderen (gezin) om zo iets terug te vinden. Het is echt een gat in mijn geheugen. Dat baart me zorgen omdat er een hevige vorm van dementie in mijn familie voorkomt (o.a. mijn vader had die). Zijn dit de eerste gaatjes???

Bromvlieg

Inderdaad. Ik heb helaas ook dat ik wel eens denk dat ik iets ergens heb neergelegd en dan blijkt dat ik het niet geweest ben, maar een ander. Jaren terug waren we de autosleutel een keer kwijt. Ik maar denken dat ik het ergens op een vreemde plek had neergelegd. Vonden we de sleutel een paar dagen later onder het matras van onze zoon. Ik ben nog nooit zo blij met een sleutel geweest als toen.

Stenna

als dit voor het eerst is denk ik niet dat het de eerste gaatjes zijn. Wel altijd goed om het in de gaten te houden. Ik weet ook zeker dat ik ooit nog eens iets terug ga vinden (dierbaar kettinkje dat in een verhuizing 14 jaar terug kwijt is geraakt). Kan het helaas tot op de dag van vandaag niet vinden.

Ik help ook iedereen aan alles te herinneren. Het is nu zoveel geworden dat we een planboard hebben met nog eens aparte maandagenda die we uit gmail halen. Werkt bij ons als een tierelier. Ik ga daar alleen niet op zetten waar ik mijn spullen laat (tenzij ik de mogelijk dief wil helpen natuurlijk).

Stenna

Stenna

17-08-2013 om 16:50

Gevonden! waar:

In mijn mapje met autopapieren. Heb ze dus al de hele week bij me, zonder het te weten. Omdat ik net de auto van man meenam, wisselden we de mapjes om en viel me ineens op hoe dik de mijne was. Daarom had ik het natuurlijk ook niet genoteerd, ik dacht dat ik ze gelijk met de papieren wel terug zou vinden (de plek van de papieren had ik dus wel opgeschreven, overigens in mijn electronische agenda, niet op de kalender in de gang natuurlijk). Hoera!
Iedereen bedankt voor het meedenken.

hortensia

hortensia

17-08-2013 om 17:06

Yesss!

Wat fijn dat je ze weer hebt!

Tijgeroog

Tijgeroog

17-08-2013 om 18:16

Oregano

Fijn dat ze er weer zijn!

Misschien kun je een vaste plek verzinnen waar je zulke spullen opbergt als je weer op vakantie gaat, bijvoorbeeld achter de macaroni ofzo. Als het niet door inbrekers gevonden wordt kun je die plek de volgende keer prima opnieuw gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.