Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar heb ik mijn roerzeef gelaten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

29-08-2011 om 09:38

En dan nog wat

In ze zomervakantie heb ik dochters kamer gerestyled (rose was het, appelgroen is het nu). Gereedschap en andere benodigdheden zitten allemaal in een boodschappentas die nu nog op de overloop staat omdat ik her en der nog wat aan het doen was.
Nu wil ik de muur in de woonkamer nog even van een verflaag voorzien. Maar waar oh waar is het afplaktape gebleven/ Die zit niet in mijn als gereedschapskist dienende boodschappentas...

Silone

Silone

29-08-2011 om 10:56 Topicstarter

Sancy

Te gek voor woorden natuurlijk dat uitgerekend ik jou help, maar goed, jullie hebben mij ook zo fantastisch op weg geholpen. Wat heb je afgeplakt? Raampjes boven de slaapkamerdeur? Ligt hij dan op dat richeltje? Op de kozijn van de ramen? Heb je plinten afgeplakt? Onder de verwarming dan misschien?

Sancy

Sancy

29-08-2011 om 11:02

Gevonden

Tsja, ik had het gewoon eerder moeten vragen natuurlijk, dan had ik het ook eerder ontdekt. Silone, ik ben een opruimen-tussen-het-klussen-door type, dus dat ligt niet zo ergens waar ik geklust heb.
Nee, het lag natuurlijk bij de verfpot in de garage, ik had het immers alleen vóór het schilderen nodig (de rest van het gereedschap ook en vooral ná het schilderen).

Bellefleur

Bellefleur

29-08-2011 om 11:34

Dit is echt een hele moeilijke...

Ik ben mijn huishoudschaar kwijt. En ik weet zeker dat ik 'm niet kwijtgemaakt heb. Dus ik moet de onlogische gedachtengang van mijn gezin volgen. Vragen heeft geen zin. De woorden 'weet ik niet' liggen bij man en kinderen voor in de mond bestorven. Uit ervaring lerend heb ik al gekeken in: de naaimand (terwijl daar echt een schaar in ligt!) in de gereedschapskist (idem) de knutselmand (dito) Dus mensen, waar is mijn schaar?

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2011 om 11:40

Bellefleur

heb je al in hun slaapkamers gekeken?

krin

krin

29-08-2011 om 12:10

Het lot van alle keukenscharen

Die verdwijnen met een berg knipresten in de vuilnis- of prullenbak. Ook als dat niet gebeurd is, koop je vandaag nog een nieuwe. Dikke kans namelijk dat de oude dan uit jaloezie zijn verblijfplaats vanzelf prijsgeeft. Dan heb je er twee, waarvan je er een op een geheime (niet te briljante plek) opbergt, zodat je de andere veilig door huisgenoten kunt laten kwijtmaken.

Silone

Silone

29-08-2011 om 12:52 Topicstarter

Nou ja zeg!

heb ik toch vanochtend net een nieuwe keukenschaar gekocht, zo'n volledig metalen die het lekkerst knipt volgens echtgenoot. Nu zit de verpakking er alleen zo beroerd omheen, met zo'n soort tie rap. Die krijg je dus alleen maar open met een schaar. Slimmmm...

Tihama

Tihama

31-08-2011 om 16:15

Kwijte mobieltjes

vinden wij vaak terug in de auto. Dan is er onderweg geluisterd naar de mp3-speler. Als we geluk hebben, dan hebben ze het mobieltje in de hoes van de voorstoel geschoven. Als we pech hebben, dan is het mobieltje tussen de achterzitting en rugzitting gegleden. Ik moet nog gaan zoeken naar die van dochter trouwens.

Zo vonden we laatst ook het mobieltje van een vriendje: weggeleden in de zitting van de bank.

Qua scharen heb ik een simpel beleid: gewoon zoveel mogelijk van aanschaffen. Er lagen er net na de vakantie 6 in de keukenla. Nu nog 3. Ik verwacht dat de rest wel terugkomt voor we onder het minimum van 1 dalen.

Zoon moest van mij zijn kamer opruimen. Kwam heel blij melden dat hij zijn fietssleutels teruggevonden had. Hij heeft vorig jaar van mij van zijn zakgeld 2 reserve moeten laten maken. Ik had genoeg van de dagelijkse paniek in het puberbrein die de sleutels weer kwijt was. Sinds hij meerdere reserve heeft, komt hij niet meer te laat op school en vroeg of laat duikt een 'kwijte' sleutel wel weer op. In de was, of tussen de autobekleding of tussen de bankbekleding.....

Tihama

Merel

Merel

31-08-2011 om 17:39

Scharen/ikea

Nou scharen, daar heb ik er inmiddels voldoende van. Ik mag het eigenlijk niet meer doen van mezelf, maar iedere keer als ik bij ikea kom (en dat is iets van 5 keer per jaar) dan kan ik het niet laten om een setje scharen mee te nemen. Ze zijn zo goedkoop en van die leuke kleurtjes en maten dan ik heel hebberig wordt. Hier slingeren dus wel meer dan 10 scharen rond in huis. Verder heb ik ook een plakband en notitieboekjes-tic, maar dat is o.t.

Silone

Silone

01-09-2011 om 09:16 Topicstarter

Tihama

Alle plekken hebben we al gezocht naar die mobiel. Hele slaap- en speelkamer ontruimt, onder en tussen matras, bankkussens. Auto tussen allen stoelen en kussens gevoeld, in de hoezen van de voorstoelen. De caravan helemaal ontruimt, én onder matrassen en kussens. In de wasmand, in de zakken van al zijn broeken, jas en vesten.
Als ik zie hoe enthousiast jongste zoon aan het kijken is naar een nieuwe mobiel, zou ik bijna denken dat de ander expres kwijt is

Monet

Monet

02-09-2011 om 19:20

En nu ben ik iets kwijt.....

en wel het rvs-molentje uit mijn elektrisch/oplaadbare grana padano rasp! Ooit gekocht in Italie, en het meest handige keukenapparaat ooit, maar.......zonder het raspmolentje natuurlijk niets meer waard De hele keuken op zijn kop gezet......weg...weg...en nog steeds weg

Sascha2

Sascha2

02-09-2011 om 21:36

Monet

Dat is nou een uitgelezen kans om terug naar Italie te gaan. Stopt het zoeken en hup naar culinair Italie

liora

liora

03-09-2011 om 00:26

Vuilnis

Per ongeluk in de vuilnis gegooid?

Monet

Monet

03-09-2011 om 09:09

Sascha en liora

Sascha, ik zou het er bijna om doen!
Liora, ik ben er ook bang voor, ik kan alleen niet begrijpen hoe dat ding in de vuilnisbak terecht is gekomen. Na gebruik halen we dat molentje eruit, hangen hem in de vaatwasser, en maken het apparaat snel schoon met een droge borstel, boven de gootsteen. Apparaat gaat dan terug in de la, de volgende ochtend draaien we het molentje erin als we de vaatwasser uitruimen. Hij komt dus nooit in de buurt van de vuilnisbak zeg maar........ En als hij al in de vuilnis is geraakt is hij nu echt helemaal weg, afgelopen dinsdag is de grijze container geleegd

Net te laat

als ik het geweten had, had ik het onderdeeltje voor je meegenomen. Voor de caffetiere van mijn moeder hebben we ook een nieuw handvatje meegenomen. Alle onderdelen gewoon los te krijgen bij de plaatselijk Blokker in Italie.

Maar balen verder zeg! Wie heeft het ding als laatste gebruikt trouwens? Nu hoop ik dat jij het niet geweest bent

groetjes van Purk

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 00:41

Onderin de vaatwasser?

Daar vind ik nog weleens kwijtgewaand bestek terug..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

piebn

piebn

05-09-2011 om 18:56

Nieuw raadsel

Ra ra waar is mijn zwarte jogging broek gebleven?
Uiteraard alle wasmanden en machines doorgezocht, en ook de kasten van de anderen.....

Tis toch niet iets als een onderbroek die in een hoes kan blijven steken......

Wie helpt?

Piebn

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 20:22

In je

sporttas die je meehad naar de sportschool.

Tirza

krin

krin

05-09-2011 om 21:00

Op de bank

in de kleedkamer van de sportschool of -club. Of inmiddels eronder. Of in de gevonden-voorwerpen-bak.

piebn

piebn

06-09-2011 om 13:00

Misvattingen

Wat kunnen er toch een enorme misvattingen bestaan...
het idee dat ik in die joggingbroek naar de sportschool zou gaan en als ik naar de buurman ga doe ik wel een spannender setje aan uiteraard
Nee dames, nog even blijven meedenken!
Piebn

krin

krin

06-09-2011 om 13:16

Aha!

Dan ligt hij onder de echtelijke sponde, want als je je spannende goed voor de buurman bewaart, duik je met je man in joggingbroek het bed in.
Of je man heeft hem weggegooid omdat hij je erin kan uittekenen en wel eens iets leukers wil. Komt hij vanmiddag thuis met een setje waarin je weer naar de buurman kan.

Annet

Annet

06-09-2011 om 20:13

Natuurlijk wel in een kast van jou of een ander

Zo'n joggingbroek schuift naar achteren, is zwart dus valt niet op.
Er zit maar één ding op: eerst jouw kast (elk plankje) leeghalen en netjes weer inpakken. Je hebt in ieder geval nette kasten dan en minstens 75% kans dat de broek erbij zit.

Alternatief: snel een nieuwe broek kopen en er over 3 maanden achterkomen dat je er 'plotseling' 2 hebt.

Valkyre

Valkyre

07-09-2011 om 00:52

Haha krin

Die was weer goed voor schuddebuiken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geinig

Krin, ik moet ook erg lachen om jouw vondsten

Ik was mijn mobiel een half jaar kwijt - op een cruciaal moment mey de linderen gled hij 'ergens' tuasenbof achter en ik wist alleen jog dat ik dqcht: 'pak ik later wel, nu crisis bezweren.'
Heb overal gezocht.. Lag dus achterin de expedit kast achter kinderboeken. Arg!

Mijn man is vaak iets kwijt en loopt dan te tieren. Ik heb het in no time voor hem gevonden ben zelf noet heel vaak iets ECHT kwijt - behalve die mobiel dus..

En de speakertjes vvor de iPod trouwens ook. Iemand een idee?.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puzzel

Oei, een alinea heb ik niet gechecked net, zit vol fouten en is nu een puzzel - sorrie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

annemoontje

annemoontje

11-09-2011 om 13:18

Roerzeef, opgehangen in een (gang)kast ofzo?

mijn gietijzeren wok hangt aan een haak in de gangkast, en de enorme mengkom..de poffertjespan...
of je hebt m in de schuur opgeborgen of bovenop de keukenkastjes?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.