Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

waar heen met oude brillen?


Temet

Temet

10-06-2021 om 12:58 Topicstarter

Dat zal ik inderdaad maar doen. Ik moet toch binnenkort een afspraak bij een opticien maken voor mezelf, ik kan zo langzamerhand echt niet meer doen alsof ik goed functioneer met alleen mijn minlensjes van het Kruidvat . De vraag is nu: varifocusbril of varifocus lenzen? Maar goed, als ik dan toch binnen ben kan ik meteen vragen of er nog brillen worden ingezameld. En anders wordt het alsnog de prullenbak. 

Groeten, 

Temet

Zouden kringloopwinkels er misschien nog iets mee kunnen?

Stel dat ze toch nog naar arme mensen ergens ter wereld gaan, dan kun je ook stellen dat iets beter dan niets is. Ik bewaar alle brillen ook. Zolang ze nog enigszins de goede sterkte hebben, kan het van pas komen. De rest is onzin om te bewaren natuurlijk. En toch... 😅.

Ik denk dat ze tegenwoordig weinig kunnen met die brillen, heel veel van die kunststof glazen komen al snel onder de krassen te zitten. Dat was vroeger met echte Zeiss-glazen wel anders. Maar de norm is nu kunststof. Denk ik.

Of zijn jullie oude brillen nog bruikbaar?

Slofje schreef op 10-06-2021 om 19:16:

Ik denk dat ze tegenwoordig weinig kunnen met die brillen, heel veel van die kunststof glazen komen al snel onder de krassen te zitten. Dat was vroeger met echte Zeiss-glazen wel anders. Maar de norm is nu kunststof. Denk ik.

Of zijn jullie oude brillen nog bruikbaar?

Los van dat de glazen op mij zijn toegesneden en daardoor niet zomaar herbruikbaar, ben ik erg netjes met mijn brillen. Dus een dubbelganger zou er nog goed mee kunnen kijken. 

Stichting Zienderogen doet vanuit Nl nog steeds mooi werk in de oogzorg in ontwikkelingslanden en is er denk ik blij mee. www.stichtingzienderogen.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.