Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar is mijn identiteitsbewijs?

Mijn man en ik hebben het winnende bod bij een huis.
Maar nu kan ik mijn ID niet vinden voor het koopcontract.
Wie wil meedenken voor de verstop plekjes van dat ding?
Ik begin lichtelijk in paniek te raken namelijk.
Geen idee wanneer ik hem voor het laatst had .


In je portemonnee? 
In de la waar ook andere pasjes en post ligt?
In de kluis? 

En gefeliciteerd natuurlijk!

In je zomertas, onder de scanner, in de zak van je zomerjas, in het handschoenenvakje van je auto, in de achterbak van je auto, in de kluis, bij de kampeerspullen....
Gefeliciteerd met je huis!

1. is het een rijbewijs, ID kaart of paspoort?
2. afhankelijk van wat het is, kunnen we helpen meedenken wanneer je het nodig zou hebben gehad
3. ik heb zelf rijbewijs in m'n portemonee, ook als ik niet met de auto ga, om als ID bewijs te dienen. Dat zou ik met mijn paspoort nooit doen. 
4. heb je onlangs laten testen of vaccineren en in de haast in verkeerde jaszak gestopt?
5. aparte tas gebruikt? heb je een 'zomertas' en een 'wintertas' en heb je nog niet alles 'overgezet'?
6. in de auto?
7. waar bewaart je man zijn ID bewijs, waar bewaar je die van de kinderen evt.?

gr Angela

in een handtas die je mee had op vakantie
In de zak van een zomerjas
Hij staat rechtop in een la tegen de rand aan (en dan zoek je je ongeluk)

KnorrendKitten

KnorrendKitten

21-12-2021 om 22:56 Topicstarter

de laatste keer dat ik WEET dat ik mijn ID heb gehad is eind juni bij mijn COVID vaccinatie.
In september ben ik nog een weekje naar het buitenland geweest maar ik kan mij niet herinneren dat ik hem toen gebruikt heb/nodig had voor iets.

Jje zult 'm zeker meegenomen hebben naar het buitenland, ook al gebruikte je 'm wellicht niet. Dus ik zou zoeken bij die vakantiespullen/vakantiekleding.
gr Angela

ik was eens een betaalpas kwijt die ik weken later onder mijn bed terugvond. Vermoedelijk had-ie in mijn broekzak gezeten en is met het uitkleden eruit geraakt en (gladde vloer) daarbij onder het bed geschoven.
Of een mogelijkheid, achter/onder een la gevallen.

MRI

MRI

22-12-2021 om 11:32

Kan je niet de gemeente bellen en de situatie voorleggen, dan kunnen zij met spoed blokkeren en een nieuwe aanmaken en intussen misschien een vervangend document leveren. 

Interessante kwestie, ik denk graag mee. Een mooie lijst ook al, die kan ook voor mij nog eens van pas komen haha! 
Nog een paar opties: 
- in het telefoonhoesje dat je niet meer gebruikt
- op een plek in het voorbijgaan, bijvoorbeeld het kastje in de hal of het mandje in de keuken
- bij je thuiswerkspullen 
- bij de belangrijke spullen van je man (heeft hij per ongeluk verkeerd opgeruimd) 
- in het insteekhoesje van je papieren agenda

Onder de scanner/kopieerapparaat?

Los in de auto?

*Bij het pakketpunt waar je laatst een pakketje heb opgehaald. 
*In een verkeerd vakje in je portemonnee.
* In je kontbroekzak omdat je hem daar hebt gestopt toen je hem nodig had.
*In je toilettas.
* In je handschoenen vakje van je auto.
* Bij je man in de portemonnee
*Bij je autopapieren
* Daar waar je je pasfoto's bewaard
* Bij de belangrijke papieren
* Verloren en iemand heeft dat gezet op verloren/gevonden van jouw gemeente.

Mijn neef was laatst zijn ID kwijt en gelukkig wisten ze dat hij hem die dag verloren was: hij was in de auto tussen de stoelen in gegleden. (Of naast de stoel zeg maar in zo'n gleuf)

In je fleecejas met ritszak  die je alleen op vakantie gebruikt? Daar vond ik  mijn paspoort na lang zoeken en vloeken.  Heb je ook geen rijbewijs .Die identificatieplicht is ellendig  als je geen rijbewijs hebt en zo´n onhandig boekje overal mee naar toe  moet slepen  

Toevallig een kopie op je telefoon staan? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.