Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tink

Tink

09-08-2015 om 13:57

Waar is toch dat draadje...

Het forumarchief en ik hebben altijd ruzie. Ook nu weer, het draadje dat ik zoek is niet te vinden!
Wie weet het nog, een paar jaar geleden startte iemand (ik meen Tonny?) een draadje over een soort 'eerstehulpdoos' die ze mee wilde geven aan een kind dat op kamers ging. De inhoud bestond bv uit poetsdoekjes, pleisters, en meer van dat soort handige zaken.
Wie kan het terugvinden? Ik zou voor mijn dochter graag iets dergelijks maken maar kom niet verder dan de bovengenoemde 2 zaken

tonny

tonny

09-08-2015 om 14:46

ja hoor dat was van mij

ik denk uit 2006. Dus dat is alweer lang geleden!

tonny

tonny

09-08-2015 om 14:49

te lang geleden... archief gaat tot 2008

zie ik nu net.

Dus nu moet je zelf gaan verzinnen Tink Ik weet het allemaal niet meer. Maar de mensen hier willen vast meedenken.

zebra

zebra

09-08-2015 om 17:03

en misschien

ook een schaar, paar klosjes garen, paar naalden en wat spelden voor een knoop die aangezet moet worden. schuursponsjes en afwasborstel, eventueel flesje afwasmiddel erbij. Spullen als nagelschaartje, tekentang.

Dit zijn maar wat ideetjes maar wellicht dat andere forummers er nog veel meer hebben.

Sawo

Sawo

09-08-2015 om 17:05

Eerstehulpdoos

Zaken die ik heb gegeven aan verschillende aankomende studenten:
Theedoeken
Handdoeken
Naaigerei
Eenvoudig gereedschap
Schaar
Condooms
Paracemolletje
Eenvoudig kookboek
Itijdschrift over woninginrichting
Glazen
Kopjes
Bestek
Borden

Carla

Carla

09-08-2015 om 19:20

-bandenplaksetje
-wat pannen
-wasrek voor over de deur (stimuleert meteen het zelf wassen )
-emmer met schoonmaakspullen
-ramenwisser, spons en zeem
-een tas boodschappen met basisdingen zoals kruiden, toiletpapier, wat blikken soep, wasmiddel voor de eerste vlekken, thee, douchegel, papieren zakdoeken, keukenrol enz. en de boodschappentas zelf
-waterkokertje
-een verrassinkje door een envelop met geld voor de eerste week boodschappen in de doos te doen
-kaarsen/waxinelichtjes, lucifers
-een kaart met hoe trots jullie op kind zijn

gs

gs

10-08-2015 om 09:55

ook

Wat basisgereedschap: schroevendraaiers (platte en kruiskop in een paar gangbare maten), waterpomptang, hamer, moersleutelsetje dat soort zaken.

van alles wat in de "Maaam, heb jij een......doos"

Ik heb voor neef een plastic box gevuld met van alles een beetje:

Envelop met postzegel,pen,wc rol,veiligheidsspeld,naald en draad, blikje soep,paar wasknijpers, pleisters,paracetamol,tandenstokers,tandenborstel,flesje shampoo,hoesttabletten,pakje zakdoekjes,hamer en wat spijkers,schroefjes in verschillende maten en platte en kruiskopschroevedraaier,kaarsje met lucifers,zakje noedels,pakje soep,pakje pastasaus,watervaste stift,pakje hygienische schoonmaakdoekjes,tubetje lijm,plakband,gum,memoblaadjes,paar paperclips,snelhechter,vliegenmepper.

Allerlei dingen waarom thuis ineens gegild wordt

Tink

Tink

14-08-2015 om 14:42

wow , leve het forum

Wat veel reacties al, hier kan ik wel wat mee

Dochter onderhuurt een volledig ingerichte kamer dus een aantal dingen valt af, maar zaken zoals naalden en spelden, doosje paracetamol, kookboek wellicht, wat boodschappen zoals Cup-a-soup, koffie, thee, noedels, vlekkenmiddel en natuurlijk die kaart zijn erg leuk om erin te doen!

We hebben gister bij Ikea een matrasbeschermer en een mini ladenkastje gekocht en een bureaulamp want die was er niet (zo'n geinige Pixar lamp weet je wel ) en vandaag gaat ze de sleutel halen.
Jongens wat spannend allemaal

Dank jullie wel!!

mijk

mijk

14-08-2015 om 16:16

paar receptenvan thuis in een schriftje

Koortsthermometer en een doos condooms voor de zekerheid

Tink

Tink

26-08-2015 om 16:57

mijn dank is groot!

Er staat as we speak (en zonder dat dochter dat weet) een grote plastic kist van de Action achter in mijn auto onder een deken, gevuld met allerhande niet-bederfelijke voorraaddingesjes (pasta, cup-a-soup, koffie e.d.), EHBO zoals pleisters en paracetamol, schoonmaakspul en nog een en ander aan leuks zoals waxinelichtjes en een zak chips en zo. Hier komt ze de eerste tijd wel mee door!

Nogmaals mijn dank, ik ben erg benieuwd naar het verraste gezicht als we straks alles uit de auto halen

Tonny

Tonny

26-08-2015 om 18:37

Alle goede met je nestvlieder

Bijzonder moment!! Wat vond ze van je verrassing?

neteret mut

neteret mut

31-08-2015 om 15:06

morgen krijgt

mijn oudste de sleutel van haar kot (studentenkamer dus). Gemeubileerd en met gezamenlijke keuken waar alle spullen aanwezig zijn, maar een flink aantal dingen van het lijstje zijn een goed idee

Tink

Tink

14-09-2015 om 11:06

Tonny

Erg late reactie want drukke weken gehad, sorry. Nestvlieder begint langzaam te wennen en de verlaten ouders ook

Verrassing was wel geslaagd! We waren aan het poetsen in het kot (wat is dat toch een zalig Vlaams woord, hahaha), dat was behoorlijk nodig. Hier geen muizenkeutels in de magnetron hoor zoals in dat programma van Rob Geus, gelukkig, maar o.a. het keukengedeelte had een aardige schrobbeurt nodig, het was vét! Manman.
En onder het poetsen was het steeds: "Pfff volgens mij moet ik sponsjes hebben!" Oh, kijk eens in die kist met die paarse deksel. "Mam! Geniaal!"
Haha, daar doe je het voor
En lang leve de uitvinder van de Dasty uiteraard, die moet echt een lintje.

Neteret is het bij jou ook gelukt een leuke EHBO-doos samen te stellen? Hoe vindt jouw dochter het? De mijne moet wel wennen hoor, het is een appartementencomplex en geen studentenkamer, dus ze kent haar buren niet eens. Beetje allenig dus, tot nu toe. Maar dat zal nog wel komen, op het dakterras zijn regelmatig feestjes of BBQ's, daar leert ze ws wel mensen kennen.

neteret mut

neteret mut

14-09-2015 om 18:32

hm was bezig en

mijn reactie is plotsklaps weg. Nog maar eens dus.
Ik heb niet apart een doos samengesteld maar samen met dochter het draadje doorgelezen en daarna nog wat spullen erbij gepakt, was dus zeker wel handig.
Ze went al wel, zit in een echt studentenhuis, is eigendom van de hogeschool waar zij aan studeert (en heeft daardoor 100 euro per maand korting). Deze week zal het wel beginnen vol te lopen, we weten ieg dat er 2 Bulgaren en 1 Zwitser komen. Met haarzelf en de Nederlandse die er vorig jaar ook al zat is het nog niet vol, max. een stuk of 8 studenten die de keuken moeten delen en meerdere badkamers, ook een klein tuintje (waar een mini kampvuurplekje is).
In welke stad zit jouw dochter? ook voor studie? Mijne zit in A. en is nu tweedejaars

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.