Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama3

mama3

27-09-2012 om 21:40

Waar koop ik een snoeptrommel met slot?

Twee van onze 3 kinderen jatten snoep uit de snoepdoos. Dat speelde al een tijdje, dus had ik besloten dat ieder kind zijn eigen doosje kreeg met snoep voor 1 week. Wil je op maandag alles opeten, goed, maar dan heb je de rest van de week niks meer. Ging een tijdje goed, maar nu jatten ze het gewoon uit de centrale verdeeldoos en van elkaar.
Ik ben er klaar mee! Ik zou eigenlijk helemaal niks meer willen kopen, maar 1 kind steelt dus niet en die wil ik ook af en toe iets geven, net als zijn vriendje die komt spelen. Ik wil eigenlijk het liefst een snoeptrommel/opbergblik kopen die op slot kan. Dan kan ik daar een voorraadje in doen, waar alleen ik bij kan. Dan kan kind die niet jat, toch wat krijgen en de andere 2 hebben dan pech of krijgen iets als ik het goed vind en de trommel open.
Maar waar koop ik zoiets? Google levert niet echt wat op, of ik zoek verkeerd.
Evt. andere tips om het pikken tegen te gaan zijn ook welkom. O ja ...ik heb geen kast of zo die op slot kan.

iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

27-09-2012 om 21:43

Geen trommeltje

maar een geldkistje, stel ik voor. Het snoep in de kluis. Of de snoepvoorraad verstoppen.

Zoiets: http://www.jankassa.nl/onlineshop/product_info.php?products_id=235&osCsid=9bf5d29e48ea673a4bb1ecb5cbc99ea8

Zo'n heel ouderwets gedeukt trommeltje

wat je bijna niet open krijgt zonder je nagels te breken?
Ik heb wel zo'n kleisje staan van de rabobank, duurt eeuwen voor je die open hebt.
Er zijn ook snoeptrommels die geluid maken

Een kluisje dus

typfoutje!

Een paar jaar geleden had autodrop van die kistjes met slot, wie weet hebben ze zoiets wel bij jamin?

Vic

Vic

27-09-2012 om 22:01

Straffen?

Ik heb een 'verboden kast' waar de kinderen niet in mogen komen. Als ik ooit zou merken dat een van hen dat wel doet word ik zo verschrikkelijk boos dat ze het nooit meer durven. Overigens ligt er weinig spannends in, wat privé spulletjes en rond december de sintcadeautjes

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2012 om 23:23

Geen snoep of 1 kluisje

De meeste rust geeft waarschijnlijk als je helemaal geen snoep meer koopt. Jammer dan, maar als je je niet kunt gedragen... Daar raak je het kind wat niet steelt ook mee, dat is vervelend.
De tweede optie is om alleen het 'brave' kind een snoepkluis te geven en de andere twee niet. Ik zou het snoep verdelen en de centrale verdeeldoos afschaffen. Als de twee boefjes dan zo nodig willen stelen, dan benadelen ze alleen elkaar. Op = op.

Mirage

Mirage

28-09-2012 om 08:52

Ikea kastje

Ikea heeft een hele serie kastjes met een slot erop. Bijvoorbeeld: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20086682/
Hier ook drie kinderen die soms op zaterdagochtend alvast de snoepbak leegeten. Aangezien ze dan voor de hele week al snoep gehad krijgen ze dus niks meer de rest van de week. Daar waren ze wel van onder de indruk. Vriendjes ook niet trouwens. Hoe weet je zeker dat die ene niks gepakt heeft?

koentje

koentje

28-09-2012 om 11:26

Voor dit doeleind

hebben wij een kastje in huis voorzien van een slotje. Gaatje boren, slotje er in, aan de andere kant een uitholling, klaar is Kees.
Komt zoon me enkele weken later trots vertellen dat hij dit slotje met een nagelvijl wel openkrijgt. Zou hij dan wel een criminele inslag hebben, Cobi?

Tineke

Tineke

28-09-2012 om 11:40

Tsja

Mijn oplossing zou zijn: geen snoep in huis, tenzij verjaardag. Dat is echt genoeg snoep voor kinderen. Zeker als daar nog traktaties elders bijkomen en snoepfestijnen als St. Maarten en Avondvierdaagse. Voor de dagelijkse suikerbehoefte: een schaal fruit.

Guinevere

Guinevere

28-09-2012 om 11:53

Eh, ik ben vroeger een fervente snoepgapper geweest, samen met mijn broer. Mijn zus deed dat (natuurlijk) niet. Ik ben geen crimineel geworden. Wel steek ik nog steeds met enige regelmaat stiekum wat lekkers in mijn mond als ik in mijn eentje in de keuken sta. Precies zoals ik dat vroeger deed, met mijn hoofd half in de kast.
Mijn analyse van de verdorven jeugd van mijn broer en mij is helaas dat we te weinig kregen. Alles was karig, kariger, karigst. Vanuit de beste bedoelingen, dat wel. Bij ons had het geholpen als we gewoon eens om iets lekkers hadden mogen vragen en dan soms ook iets hadden gekregen. Maar zelfs een lekkernij als een banaan moesten wij zelf gaan kopen in de winkel. Waren er thuis bv. bananen beschikbaar geweest, dan hadden wij ongetwijfeld minder snoep achterover gedrukt (één dropje per dag, dat was wat wij mochten, en alleen op woensdag en zaterdag een glaasje waterige ranja).
Hiermee wil ik absoluut niet suggereren dat dit bij Mama3 ook aan de hand is. Wel wil ik hiermee aangeven dat je later niet persé een criminele toekomst tegemoet gaat als je thuis moeite hebt je handen uit de snoeptrommel te houden.

Geen snoep in huis k. heksenvet?

Dat red ik niet.Ik ben hier zelf de grootste snoep liefhebber.Bij het boodschappen doen vanmiddag heb ik een heerlijke reep chocolade meegenomen voor vanavond.

Snoep verstoppen

Mijn moeder moest vroeger ook koek en snoep verstoppen.Het lag in de linnenkast achter een stapel lakens en slopen.Die plek gebruik ik voor snoep wat ik voor bijvoorbeeld Sint koop en dus een tijdje moet verstoppen.

Blik met slot

Ik had een blikken vierkante kistje met een sluiting waar een hangslotje aan kon, waar ik een tijd de snoepjes en koekjes in bewaard heb tegen pikkende kinderen. Als ik nou nog eens wist waar ik dat ding gekocht had... Ikea? Xenos?

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.