Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mieps

Mieps

18-10-2010 om 09:25

Waar koop ik galajurkje voor dochter van 12?

Mijn dochter heeft op haar school met kerst een heus galabal. Ze moet daarvoor dus een jurk hebben. Liefst een kort model. En omdat het maar eenmalig is wil ik ook geen gigantisch bedrag betalen. Moet een beetje leuk blijven. Maar waar koop je zoiets?
Misschien is het nog iets te vroeg en hebben ze tegen december wel van alles hangen, maar nu heb ik nog niet veel gezien. Bij Peek en Cloppenburg hebben ze wel het een en ander, maar dat zijn volwassen maten. Dochter is nog niet zo groot. Zij heeft maat 158, misschien zou een xs nog wel kunnen. Ook op marktplaats staat niet veel. C&A heeft wel iets hangen, maar vooral lange modellen en grote maten.
Wie heeft nog tips waar ik kan kijken? Liefst in het westen van het land of via internet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

H en m kerstcollectie

Houdt h en m in de gaten. Die hadden vorig jaar voor de kerst een collectie met "galajurken" Ik heb toen voor dochter 1 tot op de knie gekocht, echt glimmend etc. Ze hadden verschillende modellen en kleuren. Die jurk was maat 152 en ik dacht dat de prijs rond de 10 euro lag. Ze gingen heel erg snel en waren zo uitverkocht.

Amsterdamse poort

In de shopperhal in Amsterdam Zuid-Oost een winkel vol galajurken en billentikkers voor kids vanaf maat piepklein. De doelgroep van deze winkel is Antillianen en mensen uit India of ander exotische plaatsen, die gewend zijn een aantal rituelen in vol ornaat te vieren. Ook (juist) voor kinderen.
In zo'n omgeving vind je dit soort kleding. Ongetwijfeld ook ergens rond de Albert Cuyp in Amsterdam. De voor de hand liggende gebieden in steden in jouw omgeving ken ik niet. Maar ik zou zeggen: ga eens naar een markt die multicultie bezocht wordt.
Goed spul die kleren. Mooi gemaakt.
Groet,
Miriam Lavell

Astrid

Astrid

18-10-2010 om 09:54

Moet er ook 1 hebben.

Dochter van bijna 10 (gr. 7) "moet" ook een gala jurk in maat 146-152. Moet niet van school, maar van haar zelf. Afgelopen kerstdiner op school hadden bijna alle meiden volwassen ogende blote jurken aan. Dochter is nu nog steeds boos dat zij er geen aan had. Ga nu dus maar overstag. Inderdaad ook niet te duur want het is maar een jurk voor 1 keer en zusje die qua maat er vlak achter zit is pas 7 en die gaat dat echt niet aantrekken. Eigenlijk vind ik het echt onzin zo'n jurk, maar ja...

Mijn zoon van 12 past maat S (= 170-176), veel winkels hebben ook XS (158-164) of XXS (146-152). Maar goed een jurk moet wel precies passen is wat anders dan een trui.

Tweedehands winkel

Heb ik voor mezelf eens gedaan. Maatje te groot en flink op 60 graden wassen, et voila.
Verder kun je natuurlijk ook bij een feestwinkel huren. bij ons kost dat maar 7,50 en klaar ben je voor die ene keer dat het gebruikt wordt.

Tihama

Tihama

18-10-2010 om 10:55

Coolcat

Dochter vorig jaar geslaagd. Maat 152, Zwart met strass, strapless. Ik heb er een kanten, paarsen bolero bij gedaan zodat het wat minder bloot was.

Ik heb me toen van te voren ook rotgezocht, maar Coolcat bleek volop keus.

Tihama

joos

joos

18-10-2010 om 12:51

Website

op de site wwww.suitsyouwell.nl staan ook veel galajurkjes, misschien staat daar iets voor je bij? Niet al te duur en ik heb zelf daar vorig jaar bruidsjurkjes besteld. Prima service.

joos

joos

18-10-2010 om 12:53

Maat?

zie trouwens wel dat de galajurken vanaf maat 36 gaan. Dat is vast te groot. De jurken voor kinderen zijn echt bruidsjurkjes, dus niet wat je zoekt denk ik.

Hillary

Hillary

18-10-2010 om 13:54

Ook site

Ben ook fan van suitsyouwell.nl. Er zijn ook galajurken voor kinderen hoor, niet alleen bruidsmeisjejurken. Vorig jaar jurkje voor dochter besteld, laatst ook een cocktailjurk voor mezelf en een voor haar voor een bruiloft. Toen voor dochter een maat 36 genomen en in laten nemen, vond de kinderjurkjes iets te overdressed voor die gelegenheid.

Marktplaats

Daar vind je ook vaak wat!

Vorig jaar

Vorig jaar

19-10-2010 om 09:27

Evy

Vorig jaar hebben wij ook stad en land afgezocht.
Gala pak voor zoon bij C en a (mouwen en armen teruggeslagen)
Voor dochter bij de Only een heel leuk jurkje voor 15euro.
Succes

Laminaat

Laminaat

19-10-2010 om 19:57

Laura dols, amsterdam

Mieps,

Ga naar Laura Dols (http://www.lauradols.nl/nl/vintage/galajurken/)!

Laminaat

Mieps

Mieps

20-10-2010 om 10:13

Bedankt!

Wat een hoop tips! Ik kan hier wel wat mee. Dochter en ik hebben genoeg leuke jurken gezien op soutyouwell. Dus dat zou moeten lukken. En misschien gaan we wel samen op stap naar Amsterdam of Rotterdam. Het zal wel lukken om een jurk te vinden.
Bedankt voor het meedenken!

Massi Nissa

Massi Nissa

20-10-2010 om 10:13

Zo leuk! (ot)

Ik moet het even kwijt, ik vind het als juf zo ontzettend leuk om te zien, al die leerlingen op hun allermooist uitgedost. Ik weet dat er inderdaad weken aan vooraf zijn gegaan van zoeken naar De Jurk of Het Pak, maar ik geniet elk jaar weer van die stralende kinderen. Super dat jullie er als ouders zo in meegaan. Het hoeft trouwens allemaal niet heel duur te zijn, ik weet dat veel van mijn leerlingen hun gala-outfit gewoon bij de Zara of de H&M halen en dan opleuken met veeeel te veel make-up en accessoires (schattig).
Groetjes
Massi

Indonesië

Wij hebben in Indonesië al meerdere schitterende robes aanschaft. Echt van die minitrouwjurken.

Zal er eens een paar bijvraag en aanbod zetten.

Indonesië

Wij hebben in Indonesië al meerdere schitterende robes aanschaft. Echt van die minitrouwjurken.

Zal er eens een paar bijvraag en aanbod zetten.

Dirksmama

Dat klopt inderdaad! In Maleisie was dat ook, vooral rond de tijd van hari raya. Je moet er, denk ik,bniet te dicht mee bij kaarsen gaan staan, maar werkelijk waar, echte jurken met veel ruches en kant in allerlei kleuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.