Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

helpsleutelweg

helpsleutelweg

25-05-2011 om 22:03

Waar laat een jongen van 6 zijn fietssleutel?

Het hele huis is al 3 keer omgespit, maar de fietssleutel van onze zoon komt niet boven. Wie heeft er nog een idee over of ervaring met een verstopplaats? Ik denk trouwens niet dat hij de sleutel echt verstopt heeft, maar meer ergens achteloos heeft neergelegd. Wc, garage, auto, broekzakken, jaszakken, bed, banken,...bijna alles is al doorzocht.

Dank voor het meedenken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-05-2011 om 22:13

Die van mijn dochter

Oudste was laatst haar huissleutel kwijt. Daar was ik wel even geïrriteerd over (understatement). Uiteindelijk bleek hij in haar portemonnee te zitten. Een van de vriendinnen is áltijd haar fietssleutel kwijt. Die ligt dan in haar schoen, op het fonteintje bij de wc, of nog in haar fiets.

Mamvantwee

Mamvantwee

25-05-2011 om 22:24

Tuin?

Hier heb ik sleutels teruggevonden:
In de tuin bij het speeltoestel, gewoon in het gras, op de tuintafel, achter het kastje in de gang gevallen, in een schoen (!).

Succes met zoeken.....daarom heb ik zelf altijd de reservesleutel van de kinderfiets in mijn tas.

Groet, Mamvantwee

Guinevere

Guinevere

25-05-2011 om 22:34

Hmm

Hmmm, het maakt niet uit waar je zoekt. Die sleutel vind je gegarandeerd pas terug als je net de dag ervoor het slot hebt geforceerd.
Al in de fruitschaal gekeken? Op de open haard?

ishtar

ishtar

25-05-2011 om 22:47

In de schuur

op de grond,
in een fietstas
tussen de knuffels op bed
in de wasmand (want uit broekzak van broek die nu in de wasmand ligt gevallen
in een jaszak, vergeten dat die aan was
onder de tuintafel/op een stoel

dc

dc

25-05-2011 om 23:19

Koelkast?

Was het eerste wat in mijn hoofd opkwam.

Verder, onder bank, in schoen, op trap.

Ik zou zeggen, ga van zijn fiets eens op zijn hoogte door het huis heen.

helpsleutelweg

helpsleutelweg

25-05-2011 om 23:40

Dank voor de tips!

De tuin, die ga ik morgen nog controleren. Misschien onder de bank buiten of zelfs onder mijn auto (was laat thuis vandaag - sleutel was toen al kwijt). Bijna alle andere tips gecontroleerd; schoenen, onder de trap, onder/in bed, vloerkleed, koelkast, magnetron, keukenlades, speelgoedauto's,...voor mijn gevoel door de meeste opties heen.

Nu maar hopen dat als ik morgen wegrijd, die sleutel onder mijn auto bleek te liggen...

Dank voor het meedenken en weltrusten!

Janna

Janna

25-05-2011 om 23:42

kijk ook nog
in capuchon van jas
op de wc
tussen speelgoed
in de prullenbak...

trouwens, staat zijn fiets wel op slot?

helpsleutelweg

helpsleutelweg

25-05-2011 om 23:48

Fiets staat op slot

Dat heb ik nu al een aantal keer gecontroleerd, ook om de fiets goed gekeken. Normaal legt hij zijn sleutel op tafel, dus daar ook goed gekeken en op de stoelen. Maar helaas.

Vondst op de wc was alleen aan slakje (huh?) in een hoekje. De prullenbak...ik heb net voor de vuilnisbak gestaan, maar heb toch een gezonde weerstand. Om nu de hele vuilniszak om te keren. Ik wacht tot het licht is morgen en duik dan direct de tuin in.

Nogmaals dank voor alle tips!

Autosleutel

Ik heb mijn eigen autosleutel een keer teruggevonden in de vuilnisbak, tussen de zak en de bak! Raadsel hoe het ding daar verzeild was geraakt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Hier ook een keer

Moet je zoon voor hij zijn sleutel ergens neerlegt nog iets anders opruimen? Wij hebben de sleutel van de schuur altijd in de meterkast liggen (ingewikkeld en lang verhaal waarom dat is, niet belangrijk verder) en ergens anders in het huis hangt een rekje voor de huissleutels en fietssleutels. Dochter was ook een keer haar fietssleutel kwijt, natuurlijk precies op een moment dat we op verjaarsvisite zouden gaan. Alle plekken die hierboven al zijn genoemd doorzocht. Dochter heeft een enorme bos sleutelhangers aan haar sleutel, dus je ziet het ding niet gemakkelijk over het hoofd. Wat blijkt? Ze heeft bij het opruimen van de schuursleutel in de meterkast haar fietssleutel erbij gesmeten. Wie weet heeft jouw zoon ook zo'n rondje dat hij moet doen? Gymtas opruimen? Overblijftas uitruimen?

Olijvje

Olijvje

26-05-2011 om 10:03

Hier ook ervaring...

Een tijdje geleden gingen wij met gezin op de fiets naar een mooie zwemplas. Het was best een eindje fietsen dus toen de plas in zicht kwam, fietsten de jongens vol gas voor ons uit. Toen wij aankwamen zaten ze al mooi in het water (ze hebben ABC). We hebben daar een prachtige dag gehad, maar toen wij alles ingepakt hadden om weer te vertrekken bleek fietssleutel van zoon (6jaar) spoorloos te zijn

Wij hadden daar als ouders natuurlijk over na moeten denken, maar goed dat is achteraf. Ons mannetje had die fietssleutel natuurlijk even gauw in een zakje van z`n zwembroekje gedaan en is vervolgens in het water gesprongen. Hij heeft nogal een ruime fantasie dus de gekste verhalen kregen wij te horen over waar die fietssleutel zou zijn. Want volgens hem lag de fietssleutel daar, even later daar etc. Ook had hij boeven gezien en die zouden hem vast gepakt hebben

Nou ja, je begrijpt het was een zware fietstocht terug, maar goed, aldoende leert men zullen we maar zeggen.

Succes met zoeken!

Groet,
Olijvje

Bellefleur

Bellefleur

26-05-2011 om 10:08

Voering

Mijn zoon was zijn fietssleutel kwijt. Toen ik twee jaar later oude kleding sorteerde om weg te brengen, voelde ik in zijn oude winterjas iets hards onder in zijn jas, op de rug. Bleek er een klein gaatje in zijn jaszak te zitten, waardoor zijn fietsleutel was gegleden.

Yep

Onze zoon raakte onze achterdeur sleutels kwijt. Kon ze nergens vinden. Hebben maar nieuwe sleutels laten maken. Zijn ze ook niet tegengekomen met de verhuizing 2 jaar later. Foetsie dus.

En toen was ik vorige week door een doos baby speelgoed aan het spitten en toen vond ik ze: in een zakje met vingerpopjes.

Zo gaat het altijd

Succes met het vinden.

Nooit meer zoeken.

Na 2 verloren gegane fietssleutels en ook menig huissleutel en zelfs 1 keer slot doorknippen ben ik 'wijzer' geworden. Van elke fiets/auto heb ik een reservesleutel, die ik angstvallig bewaar en waar niémand zonder mijn toestemming aan mag komen (ook man niet). Soms verplaats ik ze zelfs van plek om 'ongevraagd meenemen' te voorkomen.
Zijn 'ze'(dat wás oudste, nu niet meer én man die het w.s. nooit leert en nu soms jongste) een sleutel kwijt, dan moeten ze aan mij de reservesleutel vragen, die ze alleen krijgen als ze linea recta naar de sleutelmaker fietsen om een nieuwe bij te laten maken en daarna meteen weer bij mij inleveren.
O,ja en zelf betalen!!!! Geen geld op dat moment dan ben ik misschien zo aardig om het voor te schieten, maar dan is het zeker terugbetalen.
Werkt zeer goed!
Zoeken naar sleutels doen we alleen als we écht een goed idee hebben waar ie kan zijn en anders maar niet. Soms duikt ie opeens tóch nog op. Dan mag de sleutel in het resevesleutel-bakje en als je dan de sleutel die je nu gebruikt kwijt ben hoef je niet te betalen voor een nieuwe.
En dat zelf betalen is een goede les om de eerste tijd in ieder geval goed op te letten.
groeten albana

mijk

mijk

26-05-2011 om 11:55

Sleutelnummers!

Kijk nou komt er eens een situatie voorbij op OOL waar ik de expert met de gouden tip ben. Wij verliezen hier allemaal met enige regelmaat fietsleutels. Meestal komen ze wel weer boven water (al achter de wcpot gekeken?) Soms niet. maar laat nu alle fietssleutels van AXA en Abus een sleutelnummer hebben. Staat op het sleuteltje (en bij een nieuwe noteert de winkel het vaak op de bon), en daarmee kun je een sleuteltje bijbestellen. Ook als je er geen meer hebt. Scheelt toch weer een nieuw slot!

Kost bij Abus 8 euro geloof ik maar dan kun je weer fietsen. Dus allemaal nu naar je fietsen en die nummers opschrijven (en dan dat briefje niet kwijtraken!)

mijk

Fianna

Fianna

26-05-2011 om 12:37

Mijk

Kijk dat is nou een goede tip! Helaas komt die iets te laat. Mijn man is enkele dagen zijn fietssleutel kwijt, onvindbaar (ook niet achter de wcpot of in het manchet van de wasmachine). Maar ik onthoud het voor het volgende slot!

Geweldig mijk!

Ik wist het ook niet. Dank je wel! Ga meteen vanavond alle nummers noteren en in tienvoud op verschillende plekken opbergen of zo!
n@nny

En hier

Van de week was het hier ook bal, dochter had haar fietssleutel niet in haar zak, waar ze hem wel verwachtte. En hij lag... op het stuur van de fiets van broertjelief...

Ben ik nou de enige

..die een lijst met sleutelnummers heeft aangelegd, en een pot met reservesleutels voor alle fietsen? En die voor de sleutels waarvan we geen reserve hadden een reserve-exemplaar heeft besteld/laten namaken? Sommige sleutels kun je ook bij de sleutelservice laten namaken, dat is voordeliger dan nabestellen.

Dit nadat we een rekening van 120 euro boven ons hoofd hadden hangen door een fiets die aan de ketting vastlag bij de voetbalvereniging. Huur slijptol, aggregaat voor de slijptol, nieuwe ketting....
Net op tijd sleutel terug!

Ik had echt het idee dat we in de grote stad met zware sloten heeeeeel ongelukkig zouden worden zonder lijst en pot.

Vera*

Vera*

26-05-2011 om 15:21

Tip

Zorg dat er een grote sleutelhanger aan de sleutel zit, dan raak je hem minder gemakkelijk kwijt, en als je hem wel kwijt bent zie je hem gemakkelijker liggen.

Vera

Niny

Niny

26-05-2011 om 17:21

Vera

Een te grote sleutelhanger is ook weer niet handig, oudste had een sleutelhanger in de vorm van een Eiffeltoren (cm of 4) en die boorde zich laatst bijna in haar band en kwam toen klem te zitten. Ze kon nog nét afstappen voordat ze met fiets en al op de grond viel.
Verder wel veel nuttige tips hier, gék word ik af en toe van (fiets)sleutels die kwijt zijn.
Niny

Julie

Julie

26-05-2011 om 22:03

Codeslot

kweenie of deze tip al voorbij is gekomen? Mijn dochter van zes heeft voor haar fiets een slot met een code. Nooit sleuteltje weg, bovendien is het natuurlijk bere-interessant zo'n "geheime!!!" code...

Toch in broekzak?

Heb je ook al bovenin in de broekzak gekeken? Dus tegen de broekband aan?

malou

malou

26-05-2011 om 22:38

Ehhh

ik durf het bijna niet te zeggen maar bij de laatste keer dat mijn zoontje van 6 zijn fietssleuteltje kwijt was bleek hij in mijn eigen jaszak te zitten...

Toke

Toke

26-05-2011 om 23:02

Doe als je kind

hier laatst ook sleutelbos van zoon kwijt. Alles op de kop gezet, niets gevonden. Uiteindelijk ben ik met mijn ogen dicht op de bank gaan zitten en ben in gedachten gaan doen wat zoon doet als hij via de achterdeur thuiskomt. En zo bedacht ik dat hij waarschijnlijk meteen zijn schoenen had uitgedaan, dat hij daarvoor de sleutels uit zijn handen had moeten leggen en dat die daarna misschien wel in de convectorput waren geschoven. En inderdaad. Daar lagen ze.
Dus: ga exact zijn denkbeeldige gang na en je komt op zo'n niet voor de hand liggende plek.
Succes

Bajonet

..zit er bij ons ook aan. Ideaal. Hij maakt hem ergens aan vast en als we samen weggaan, vaak ook met vriendjes, maak ik van alle sleutels 1 geheel. Ik heb zowel aan mijn huissleutel als aan mijn fietssleutel een bajonet zitten. En aan mijn huissleutel (nu ben ik definitief herkenbaar) ook nog een lijntje, zo'n mooi gekleurd touwtje uit de zeilsportwinkel. Dat lijntje zit in een lus dus ik kan mijn sleutels makkelijk aan mijn tas vastmaken.

Ik ga zelfs zover dat zijn dikke maatjes ook een bajonet van mij krijgen; dan kan ik makkelijker alle sleutels aanelkaar vast maken.

Nee hoor, rodebeuk

Wij hebben weliswaar geen lijst, maar wel reservesleutels voor elke fiets. Maar gelukkig zijn ze hier niet heel vaak kwijt.

Margriet*

Margriet*

27-05-2011 om 10:08

Valt bij ons wel mee

Regel 1, bewaar je sleutel op een vaste plek. Dus in je schooltas in een apart vak. Thuis als de fiets voor de deur staat op een randje of op de trap. In de garage staan de kinderfietsen niet op slot (dat scheelt een hoop). Gaan we ergens naar toe, inleveren bij mij, stop ik ze in mijn tas. De meeste keren dat het misging hadden ze op school de sleutel ingeleverd bij de juf en vergeten mee te nemen naar de nso. We hebben al een paar keer naar huisgelopen, dat is voldoende waarschuwing, want net te ver. Komt bij ons dus eigenlijk nooit meer voor. O ja en een sleutelhanger eraan werkt ook goed, sleutels zijn zichtbaarder.
Verder hebben we een kastje gedoopt als sleutelkastje. Aan de binnenkant zitten allemaal haakjes met sleutels. Wij zien zo welke er mist. Een minpunt, er zitten wat sleutels waarvan we vanaf het begin dat we hier wonen niet weten waar ze van zijn, maar we durven ze ook niet weg te gooien (zul je zien dat je hem dan toch nodig hebt).

helpsleutelweg

helpsleutelweg

28-05-2011 om 00:29

Dank voor alle reacties

Ik was een paar dagen niet online, dus erg blij verrast toen ik alle reacties en tips zag. Ik ga morgen weer een rondje door het huis maken (vooral de wasmand enzo) doorzoeken. De fietssleutel is nog niet terecht, maar de reservesleutel wel. De tip van een extra sleutel bijbestellen ga ik natuurlijk gebruiken; morgen online een nieuwe bestellen. Misschien wel 2. En inderdaad, er gaat weer een sleutelhanger aan. Die had hij zelf net verwijderd vlak voor het kwijtraken - helaas.

Mochten we de sleutel vinden, dan meld ik me natuurlijk direct.

Fijn weekend!

helpsleutelweg

helpsleutelweg

28-05-2011 om 08:49

Gevonden!

Gisteren (vannacht eigenlijk) was ik iets te snel met posten. Vanochtend is me verteld waar de sleutel gevonden is:

**in de kast van zijn zus, achter een map**

Kijk, dat zijn nou eens plaatsen voor een fietssleutel. Hij had de map gepakt en had zijn sleutel even op de lege plek gelegd. Daarna de map teruggezet, en weg is de sleutel. Zus had 'm gevonden.

Nogmaals dank voor de tips, dit draadje gaat zeker later nog van pas komen. Ik ga de tips bewaren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.