Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar o waar te wonen?

Hey allemaal, 

ik ben van plan om over niet al te lange tijd te verhuizen met mijn gezinnetje en wij zijn erg benieuwd of mensen goede ideeen hebben voor nieuwe woonplekken. 

Ons gezinnetje bestaat uit een dochter van anderhalf, mijn man en (en onze kat) ik. Wij zijn van plan in de nabije toekomst minstends 1 ander kind te nemen. (En hopelijk ook pleeg kinderen)

Wij zijn op zoek naar een fijne veilige kindvriendelijke woonplaats om ons kind op te laten groeien. 

Onze eisen zijn dat het goed met het openbaar vervoer te berijken is maar niet te ver van het zuiden van utrecht is (waar mijn man werkt). (Liefst in de driehoek, alphen aan den rijn, wijchen, en misschien een beetje eindhoven, raar maar waar )

Ook moet het erg kindvriendelijk zijn met goede basis en iig in de buurt middelbare scholen. We zouden totaal niet in een grote stad willen wonen maar het moet wel iets van een gezellig dorpje zijn, dus niet alleen een uit de grond gestampte vinex wijk. We houden van heerlijke natuur en willen juist weg uit de randstad voor een mooie grote tuin. 

Een vriend komt uit culemborg en we gaan daar binnekort kijken. Ik vind zelf wijchen prachtig maar mijn man die daar vandaan komt vind het te ver weg. 

Oh ja wij zijn niet echt kerkelijk dus hopelijk is dat dan ook geen dealbreaker ^^'

Super bedankt alvast voor jullie reacties


Wat is jullie budget? Waar is jouw werk? Waar wonen jullie vrienden en familie? Waar ben jij zelf opgegroeid? Met welke stad, of welk gebied heb jij een binding? 

MandyenFam

MandyenFam

05-07-2021 om 21:18 Topicstarter

Ik kom zelf uit alphen aan den rijn (bij Leiden, mijn man uit wijchen (bij nijmegen) en veel vrienden in eindhoven.  Ik ben nu mijn klinische psychologie master aan het afronden dus ik ga werk zoeken in de omgeving waar we komen te wonen (heerlijk die flexibiliteit). Mijn man is een consultant en zijn hoofdbedrijf zit in utrecht maar hij word wel uitgezonden naar andere bedrijven. 

Ons budget zit rond de 4 ton, liever lager maar waarschijnlijk een okayish begin budget, al zijn er weinig huizen tegenwoordig. 

ik vind zelf de regio nijmegen erg fijn omdat het heerlijk groen is en lekker rustig vergeleken met de randstad maar zoals ik zei is dat weer te ver weg aldus mijn man. Hij heeft geen zin om een uur te reizen elke dag.

Is het gooi niet iets? Daar zijn veel gemoedelijke dorpjes met een gezellige dorpskern. Denk aan Woerden, Bussum, Kortenhoef, Loosdrecht, Loenen ad Vecht, Vreeland, etcetera. 

MandyenFam

MandyenFam

05-07-2021 om 21:41 Topicstarter

Julali schreef op 05-07-2021 om 21:39:

Is het gooi niet iets? Daar zijn veel gemoedelijke dorpjes met een gezellige dorpskern. Denk aan Woerden, Bussum, Kortenhoef, Loosdrecht, Loenen ad Vecht, Vreeland, etcetera.

woerden heb ik zelf nooit echt iets mee gehad, bussum hoorde ik vanmiddag ergens anders ook voorbij komen dus dat ga ik binnekort een keer met mijn familie bezoeken om de sfeer te proeven. Over der rest heb ik geen mening want dat ken ik (nog) niet

Sammy70

Sammy70

05-07-2021 om 22:04

Als ik naar de kaart kijk zou ik zeggen: Ede/Veenendaal?

Waar je ook gaat wonen, kijk hoe veilig je eventuele pubers naar hun middelbare school kunnen komen. Wij hebben hier wel eens een huis in een dorp afgewezen omdat kinderen dan over een hoge dijk, zonder fietspad, met water aan beide kanten dagelijks naar school zouden moeten. Dat was de weg naar bewoond gebied maar ook levensgevaarlijk voor fietsers.

En hoe is het openbaar vervoer als je kinderen, wat ouder, naar cursussen of evenementen in de dichtstbijzijnde stad willen gaan? Of willen studeren?

Ik denk dat als je voor 4 ton in 't Gooi wilt wonen, je erg van kleine, knusse huisjes moet houden. Als je 2 kinderen elk een eigen slaapkamer wilt geven wordt het al erg ingewikkeld, om over een 3e kind maar niet te spreken.

Veenendaal en Ede zijn redelijk kerkelijk, dat heeft wel impact. Rhenen en Wageningen, in dezelfde regio, hebben dat voor zo ver ik weet veel minder, dat kan sowieso per dorpskern erg verschillen. Beiden plaatsen zouden ook geschikt kunnen zijn. Of kijk eens in de westelijke Betuwe, rondom Tiel (Zoelen, Kerk-Avezaath, Wadenooijen, Ophemert zijn prima op fietsafstand van de middelbare scholen). Of nog wat verder naar het westen, tussen Geldermalsen en Gorinchem.

MandyenFam

MandyenFam

05-07-2021 om 23:02 Topicstarter

Ik heb even zitten kijken maar het gooi heeft inderdaad alleen maar erg kleine huisjes, en bijna geen tuin helaas. Ook ga ik liever zuidelijker en oostelijker vanaf utrecht dan noordelijker en westelijker want mijn man vind het anders zo ver naar zijn vrienden en familie toe. We hebben het er even over gehad maar woerden is echt te erg randstad, dan kunnen we beter in alphen gaan wonen, daar ken ik tenminste nog wat familie ;P

@annej dat is inderdaad iets waar ik echt rekening mee wil houden want veiligheid staat voor mij echt voorop.

Ik ben zelf ook erg in regio tiel geinteresseerd al hoorde helaas alleen op andere fora dat tiel zelf echt enorm veel criminaliteit schijnt te hebben. (Mensen die die hun auto liever aan de andere kant van het water hielden omdat ze bang waren bestolen te worden enzo). Ik wil wel een veilig gevoel voor mijn gezin hebben anders doe ik geen oog dicht. Ik weet niet of je zelf ervaring met tiel hebt?

Aan geldermalsen zaten wij ook te denken, al heb ik er geen ervaring mee is de ligging wel echt perfect. Het schijnen aan elkaar gegroeide dorpen te zijn ofzo, ik denk dat we dat zelf moeten bekijken voor we daar een oordeel aan kunnen geven. 

Net zo als wageningen, (ede scheen alleen best erg kerkelijk en ongezellig te zijn voor buitenstaaners) daar gaan wij zeker ook een keer kijken. Wageningen schijnt erg gezellig te zijn en volgens mij is de omgeving ook erg mooi

Sophia_!

Sophia_!

05-07-2021 om 23:14

Vlakbij Vianen zijn ze een nieuw dorp aan het bouwen,  Hoef en Haag. Dat ziet er zo mooi uit daar! Geen idee of dat betaalbaar is trouwens,  maar daar zou ikzelf gaan kijken als ik in die regio een huis wilde kopen.  

Ik heb tussen Tiel en Rhenen gewoond, in Tiel op de middelbare school gezeten en m'n sociale leven in die tijd gehad. Maar dat is inmiddels ook met dan 20 jaar geleden. M'n ouders en zus wonen daar nog wel. Ik weet niet hoe het zit met criminaliteit in Tiel, maar heb daar ook geen slechte verhalen over gehoord. En de ene wijk zal beter zijn dan de andere.  Zelf zou ik niet graag in Tiel willen wonen, maar ik heb sowieso liever een dorp. En rondom Tiel zijn wel een aantal leuke dorpen te vinden. 

Wageningen vond ik ook altijd erg leuk, dat heeft natuurlijk de levendigheid van een studentenstad. Het landschap is ook anders, bossen en wat heuvels in plaats van fruitbomen. 

Geldermalsen en Culemborg lijken allebei te voldoen aan al jullie wensen. Net als de dorpen om Geldermalsen. zoals Beesd of Deil bijvoorbeeld. 

Misschien Vught?

Ik zou wel rekening houden met je eigen voorkeuren, kansen en wensen. Waar kun/wil jij gaan werken, in welk gebied liggen de meeste kansen voor jou? Waar voel jij je thuis? Vanaf welke plek kun je gemakkelijk naar je vrienden en familie? 

Het klinkt nu alsof jouw vriend vooral veel eisen stelt en jij beweegt mee, maar voor jou is het toch ook belangrijk waar je terecht komt en waar je kunt gaan werken? 

Wat ik gemerkt heb is dat het fijn is voor degene die het meeste thuis is om zijn of haar netwerk in de buurt te hebben. Dus vrienden of familie redelijk dichterbij is prettig. als je de keus hebt zou ik dat wel mee laten spelen. Ik merkte bv dat als ik naar een vriendin wilde en eerst een dik half uur tot een uur moest rijden met een kleine dat ik dat niet makkelijk deed.

Het Gooi en 4 ton, gaat nooit lukken. Ook in mijn regio is een huis voor 4 ton al nauwelijks meer te krijgen. Het klinkt als veel geld, maar is het niet (meer). Ik denk dat je in het oosten meer kans maakt.

Als je veel vrienden in Eindhoven hebt zitten, zou ik in die omgeving gaan kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.