Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-10-2010 om 21:15

Waar poepen jullie?

Al jaren heb ik hier dezelfde discussie met mijn man. Volgens hem is het heel normaal om alleen op het toilet beneden te poepen en niet op het toilet op de badkamer. Dat is niet fris. Onzin volgens mij, want op beide wc's is goede ventilatie.
Nou gebruik ik gewoon de wc die vrij is als ik moet, maar als ik er nou zo over nadenk zou ik dan nog eerder zeggen dat poepen boven beter is, zodat onverwachte visite beneden niet op een wc komt waar een remspoor is achtergebleven die nog niet door mij is ontdekt.
Van mij dus de persoonlijke vraag: waar poepen jullie?

grt Dendy


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

31-10-2010 om 21:20

Haha

Ik heb nu nog maar 1 wc, maar toen ik er nog een in de badkamer had ging ik liever daar. De beneden-wc is altijd aan een buitenmuur en zonder verwarming, dus dan is verwarmd p**pen comfortabeler. In mijn vorige huis had ik boven ook een apart toilet, aan een buitenmuur. Daar maakte het dus niet uit.

merene

merene

31-10-2010 om 21:31

Hier

Iedereen heeft hier een eigen voorkeur.
Ik boven, want daar is het lekker warm. Man beneden, want daar heb je meer rust/privacy. Zoon beneden, want als de drol valt plonst het water niet tegen zijn billen en dochter maakt het niet uit.
Gelukkig dat ieder een eigen voorkeur heeft hier, want 's ochtends hebben wij geen tijd om met z'n allen op 1 wc'tje te wachten.

Nasha 1st

Nasha 1st

31-10-2010 om 21:45

Waar ik op dat moment ook zit

en dat kan zowel boven als beneden zijn...

Sawo

Sawo

31-10-2010 om 23:05

Eens met man

Hoi Dendy

Ook hier bij voorkeur beneden. Alleen als die bezet is mag je ook boven poepen.

groet

Saar

Leony

Leony

31-10-2010 om 23:21

Niet in de badkamer dus

Een badkamer is bedoeld om jezelf op te frissen. Niet om te overleven in andermans walm tijdens het wassen of tandenpoetsen.
Leony

Rosase

Rosase

31-10-2010 om 23:27

Bij voorkeur boven

Ik zit namelijk het liefst ruim...

Mijn man is het hier overigens ook niet mee eens. Probeer scenario's zoals door cobi geschetst dus te voorkomen. Scheelt een hoop gemopper.

Inderdaad lidwientje

Gisteren nog doorgetrokken voor mijn zoon.
Er ligt dan een Donald Duck op het WC-matje en een kledingstuk ernaast.

Om de een of andere reden trekken kinderen in het proces vaak een deel van (als je geluk hebt) of alle kleding uit. Begreep van een collega dat dat vaker voorkomt?

En wat de oorspronkelijke vraag betreft: ik vind het wel zo fijn als iedereen beneden poept, idd omdat de badkamer ook nog voor andere dingen wordt gebruikt.

Maar ik volg eerlijk gezegd ook wel de lijn-Nasha... als ik denk dat er het komende half uur niemand op de badkamer komt en ik ben op de 1e verdieping of op zolder. Kweenie waarom, je hebt meer ruimte en licht om je heen, het is bijna spannend. Soms gok ik verkeerd.

Overigens vind ik beneden poepen ook niet kunnen als kort daarna bezoek komt. Plee zit naast de voordeur en geen raampje.. alleen mechanische ventilatie. Dat kan wel even duren dus.

Toch maar weer een huisje in de tuin.

Hallo zeg

het wordt steeds doller hier op OO.

Ik vind dat je rekening hoort te houden met de behoeften (hahaha) van huisgenoten/ bezoek, en daarop pas je je gedrag aan qua gebruik van de boven / benedenWC.
Maar ja, met hoe meer mensen je bent, hoe lastiger dat wordt.

Nou ja, ik ga ook gerust op mijn werk, op de meest afgelegen wc dan wel, als de rest net is begonnen. Daar kan ik ook rustig zitten.

miep

miep

01-11-2010 om 08:53

Nou ja zeg....

je mag echt alles van me weten, behalve mijn...poepgedrag.

Poepen

Wij hadden, ideaal, de tweede wc boven los van de badkamer. Nu is deze stuk. Heel vervelend, want vriend moet altijd poepen vlak voordat er bezoek komt (ik weet niet hoe dat komt, hij ook niet). Ik kan hem dus niet meer naar boven sturen.
Ik begrijp overigens niet waarom hij altijd wil poepen met een boekje erbij (de zgn poeplectuur). Dat is toch niet fijn, als je klaar bent, gaan zitten lezen in de walm terwijl ondertussen je billen koud worden?

Ventilatie

Tja, goede ventilatie. Ik weet niet waar het aan ligt, maar waar poeplucht in de beneden-wc altijd al snel weer is verdwenen, blijft het in de badkamer veel langer hangen. En dit verschijnsel ken ik ook van andere huizen. Misschien omdat er in de badkamer meer lucht is waarin geurtjes zich kunnen verspreiden dan in de wc?

Dat is voor mij de voornaamste reden om beneden te poepen. Niet dat het nooit gebeurt, want als de beneden-wc bezet is ga ik natuurlijk niet lijdend staan wachten tot -ie vrijkomt.

Chris

Buiten

Ik heb maar een wc in huis. Dus wij poepen allemeaal in het hoekje van de badkamer. Die is beneden.
Nog geen 25 jaar geleden werd er hier buiten gepoept. Op het gemak. De beerput zit er nog.
Groet,
Miriam Lavell

fladder

fladder

01-11-2010 om 10:42

Hahaha

wat een goeie, fladder!
Er moet nog bij: OudersOnline: 'where does the shit happen?'
Hier bij voorkeur in de badkamer, omdat ik daar lekkerder zit en mijn voeten op de badrand kan zetten. Dan zit ik in een positie waarin the shit makkelijk kan happenen. Ik spoel meteen door zodra het gebeurd is, en wacht dan nog even op de laatste restjes, veeg alles af en spoel nogmaals door.

Lol

Pelle:"Dus jij hebt een mesthoop van dat hoekje gemaakt? Gatverdamme, en dat huis is nog verkocht ook?"
Eh... dat noemen ze een wc tegenwoordig. Sinds zomer 2009 zelfs aangesloten op het riool Maar hij hangt (zwevend toilet villroy en boch) in het hoekje.
Leuk he, die associaties
Groet,
Miriam Lavell

Goede stoelgang en ventilatie

Wij hebben allemaal over het algemeen (ziektes uitgezonderd) een goede stoelgang. Wij gaan zitten, 2 minuten en klaar (is mijn poep)! En dan doortrekken natuurlijk en even napoetsen als dat al nodig is (doorgaans niet nodig) En dan stinkt het niet, of amper.
En wij hebben ook nog 's een electrische afzuiging,zowel in het toilet beneden alsook boven. En die gaat gewoon even 2 minuutjes aan mocht het al stinken.
Dus hier mag iedereen overal poepen.
En over het algemeen poepen we waar we dan toevallig het dichtste bij zijn.
groeten albana

fladder

fladder

01-11-2010 om 14:03

Jullie zijn erg!

Denken jullie wel aan de beelddenkers onder ons...?

Vera*

Vera*

01-11-2010 om 16:01

Warm

Ik ga het liefst boven in de badkamer. Het is er vooral lekker warm! En je hebt er de ruimte. De rest van de familie denkt er net zo over.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2010 om 17:30

1 wc

Wij hebben 1 beneden wc. Alles moet dus daar. Maar ik mis een boven wc wel eens. Dan ben ik keurig eerst naar de wc geweest, ga vervolgens boven douchen en door de zwaartekracht of zoiets moet ik me toch opeens nodig. Als het echt te erg is betekent dit dat ik me nat en wel in een badjas moet hijsen en naar beneden moet rennen. Is het minder erg dan haast ik me met douchen en ga zo snel mogelijk naar de wc. Had er een wc naast de douche gestaan dan heb je dat probleem niet.
Ik zou trouwens niet zo'n punt maken hoor over wie waar gaat. Net waar je bent.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2010 om 17:43

Lezen op de wc

Ik was van huis uit ook niet gewend om op de wc te lezen, maar door man ben ik dat toch gaan doen. Niet bij een snel plasje maar wel bij de 'grote boodschap'. Het werkt ontspannend en dat komt ten goede aan het 'proces'.

Tirza G.

Tirza G.

01-11-2010 om 18:27

Egberdien

TMI, TMI, thank you very much.

Tirza

Guinevere

Guinevere

01-11-2010 om 20:45

Boven

Nou, waar ik zelf neerstrijk maakt niet zoveel uit. Maar mijn man mag alleen maar boven uitwerpen van mij! Dat aroma van hem, vreselijk, het drijft gewoon door de dichte deuren heen richting de woonkamer. Bleeeeh, ga dan maar lekker naar de badkamer boven, daar kan tenminste het raam open tijdens en na de daad!

Nog 'n poepvraag dan

Poepen jullie op bezoek bij anderen thuis?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-11-2010 om 08:26

Ik kan

overal poepen. Ik hoef er ook niet lang voor te zitten. Dus omdat ik snel doortrek blijft er ook geen walm hangen.

Dendy

Nasha 1st

Nasha 1st

02-11-2010 om 09:00

Liever niet

maar als het niet anders kan, ik krijg er echt last van als ik het ophou. Ik heb wel 1 klein probleem. Op vakantie duurt het altijd een paar dagen voor ik op een vreemde wc kan.....auwauw....

Polly Shearman

Polly Shearman

02-11-2010 om 09:14

Ik poep

altijd en overal. Ik kan het zeer slecht op houden. Dus als ik moet dan moet ik ook, maakt niet uit waar ik ben.
Ik ben dan ook zeer fecestollerant naar anderen, als ik in badlig vind ik het geen probleem als iemand gezellig bij mij komt poepen, wel met tussentijds doortrekken dan.
Ik werk in de zorg en ik zie per dienst meer poep dat jullie in een hele week waar schijnlijk.
Als ik met vriendinnen een weekend weg ben, verwonderen ze zich altijd over mijn fecesgedrag. Ik ben dan weer zeer verwonderd over hun: "als of ze alleen maar rozenblaadjes poepen". het zijn nou eenmaal afvalstoffen en die rieken nou eenmaal. Zelfs de konigin doet het, dus niet zeuren denk ik dan.

groet, poepende polly

eefje

eefje

02-11-2010 om 09:25

Billenpoetsen, staand of zittend?

Nu we het er toch over hebben:

Vorige week kwam het gesprek toevallig op billen afvegen.
Zoon merkte op, dat hij altijd staand zijn billen poetste, en vond dat heel normaal, en was in de veronderstelling dat iedereen staand billen poetste.

Na een korte rondvraag in het gezin, bleek dat hij de enige was die staand zijn billen poetste, de rest deed het zittend.

Hoe zit het bij jullie?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-11-2010 om 10:25

Zittend

Ik veeg zittend af. Als ik sta denk ik niet dat ik alles wegkrijg.
En Beatrijs vind ik een zeur. Zeker een goede vriend moet hier gewoon zijjn gang kunnen gaan. Mijn man vindt trouwens van niet. Die is ook niet zo kapot van binnenvallende kinderen die even komen plassen.

Dendy

Kan niet anders

In dit appartement 3 WC's, twee in een badkamer en 1 hurk-model in de maid's room. Die laatste heb ik voor het grotere werk nog niet gebruikt.

Verder: 't gaat wanneer het moet, anytime, anyplace, anywhere, binnen 2 minuten gepiept doorgaans, doortrekken voor er walmen kunnen ontsnappen.

Vegen zittend, maar bij voorkeur altijd in combinatie met een kannetje water.

Handen wassen staand. Altijd.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2010 om 21:33

Olief (bij anderen)

Alleen als het echt niet anders kan. Ook op het werk vind ik het echt heel vervelend. Ik loop nog liever met buikpijn. Alleen als ik het gevoel heb dat het een verloren strijd is, tja dan moet ik wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.