Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

waar vind ik een dierenoppas? En wat betaal je?

Onze vaste kattenoppas (buren) kunnen helaas komende vakantie niet op onze vier katten en gerbils passen.
In de directe buurt weet ik helaas ook niemand om dan te vragen.
Nu kan ik wel een advertentie op marktplaats zetten ,maar ik ben toch een beetje bang dat je dan niet weet wie je in je huis laat.
Het moet iemand zijn die iedere dag gedurende twee weken in de zomervakantie even langskomt om de katten te eten te geven en wat aandacht, en onze gerbils eten geeft, en dan ook de plantjes nog water wil geven. Ik denk in totaal zoń 45 minuten werk.Er heoven geen kattenbakken verschoond te worden, en ook geen gerbilhok. Is dus puur eten geven en een knuffel.

Hoe vind ik zo iemand, en wat betaal je dan voor drie kwartier? Of kent iemand misschien iemand in Apeldoorn die dat wel zou willen doen?

brunette

brunette

06-05-2014 om 14:57

kijk eens op kattenplaza

Daar vind je wsl een betrouwbare oppas met verstand van katten en antwoorden op je vragen.

Angela67

Angela67

06-05-2014 om 14:58

je eigen omgeving

ik zou toch gaan werven binnen je eigen directe omgeving. Dus ouders van klasgenoten van je kinderen, neven/nichten van buren, misschien binnen je familie - is er niet iemand die in je huis wil logeren in de zomervakantie bijvoorbeeld? Is er een wijk-website, is er een bejaardentehuis of seniorenflat in je buurt waar je een briefje kunt ophangen?
Ik heb overigens geen ervaring dus qua prijzen weet ik niet wat een aardige vergoeding zou zijn, maar dat hangt toch ook wel af van hoe 'dichtbij' iemand is en hoe oud.
gr Angela

Katniss

Katniss

06-05-2014 om 17:56

Puber

Bij het pension ben je ongeveer 10 euro per kat per dag kwijt, dus als je een puber in de buurt 100 euro geeft ben je goedkoop uit. Voor een 14-jarige is dat erg goed betaald dus die gaat daar dan wel zijn/haar best voor doen

guera

guera

06-05-2014 om 18:48

utrecht

Hier in utrecht maken wij altijd gebruik vd kattenoppas. Zij doet wat jij noemt en dat kost tien euro per dag.
Apeldoorn weet ik niet. Maar met tientje zit je dus wel goed.
Is er geen vriendje van kids die dat voir geld wil doen?
Grts

Tango

Tango

06-05-2014 om 23:16

Bekend probleem

Hier had ik vorige week hetzelfde probleem. Buurvrouw die het meestal doet ging zelf ook op vakantie.
Wat ik heb gedaan is een oproep via facebook op een plaatselijke marktplaats. Binnen 10 minuten had ik al 5 mensen die het wilden doen. De eerste maar genomen, woont hier in de buurt en het klikte ook meteen goed. Het blijft een gok natuurlijkm maar ze heeft het prima gedaan en wilde er niets voor hebben. Ik heb een pakketje gemaakt met chocolaatjes, koekjes voor haar kind en wat brokken voor haar honden. Vond ze heel leuk.
Ik heb weleens een meer officiele oppas gehad maar die vroeg wel 9,50 euro per keer. Vond ik echt erg duur. Dat gaan we dus niet meer doen. 5 euro vind ik overigens een heel redelijk bedrag per keer.

Tango

Tango

06-05-2014 om 23:17

Oh, 4 katten en gerbils

Ik lees nu dat je wel wat meer huisdieren hebt dan wij (1 kat). Dan is 5 euro misschien wat weinig en komt 10 euro meer in de buurt. Ik vond dat voor 1 kat weer erg veel. Wat heb je daar nou voor werk aan?

Juno

Juno

07-05-2014 om 10:24

Tango

Ik heb net een week op de katten van de buurvrouw gepast. Die krijgen itt tot mijn katten zacht voer. Twee maal daags het aangekoekte blikvoer wegbikken, het gemorste (en aangekoekte) eten van een soort placemat poetsen is meer werk dan mijn kat wat hard voer geven.
Nu vind ik katten erg leuk dus ik geef ze ook altijd flink aandacht. Ik ben tweemaal daags zo'n kwartier tot twintig minuten binnen.
Het hangt een beetje van je eisen en de oppas af hoeveel werk het is.
Ik zou zelf niet zo heel gauw via een Marktplaats een oproepje doen, dat is bijna een uitnodiging voor inbrekers. Denk eens aan oudere broers of zussen van de klasgenootjes, pubers wat verderop in de straat, misschien je kinderoppas.

Jaina

Jaina

07-05-2014 om 10:31

Tango

Het verschilt natuurlijk per kat wat de bedoeling is. Mijn dochter paste vorig jaar op de kat van mensen hier in de buurt en toen was het wel de bedoeling dat de kat naast eten ook aandacht kreeg. Ze moest er twee keer per dag heen en dan ook een beetje met de kat knuffelen en zo. Vond ze ook helemaal geen probleem om te doen want ze is dol op dieren maar ze was er wel redelijk wat tijd mee kwijt. Ze heeft voor 2 weken 100 euro gekregen overigens en daar was ze blij mee.

Voor alleen eten geven en wat knuffelen 1x per dag zou 5 euro per dag wel een mooi bedrag zijn.

Hier hangen dat soort briefjes vaak bij de buurtwinkels. Verder kan je natuurlijk ook gewoon rondvragen op school of in de kerk bijvoorbeeld. Via via lijkt me het handigst. Er woont misschien wel een ouder kind bij jullie in de buurt die het leuk vindt om zo wat extra's te doen.

vlinder72

vlinder72

07-05-2014 om 10:52

Onze oppas

Onze oppas vraagt 9 euro. Ze past dan op twee katten. Ze houdt de kattenbakken bij want onze katten komen niet buiten. Verder zorgt ze voor de cavia. Ze verschoont haar hok en geeft haar eten. En wij hebben nog vissen. Als wij thuis komen is het huis netjes. Er liggen niet overal haren. De post ligt keurig op tafel en de kattenbakken zijn schoon. Ook ligt er niet overal haar. Wij hebben twee maine coons. Zou je niet stofzuigen dan ligt er ongetwijfeld overal haar.

vlinder72

vlinder72

07-05-2014 om 10:53

9 euro per dag

Bedoel ik en ze is student dus niet heel erg jong.

Dalarna

Dalarna

07-05-2014 om 12:57

Andersomvraag

Toch even in dit draadje: hoe komt mijn zoon aan adresjes waar hij op de dieren kan passen als wij terug zijn van vakantie? Toch ook mp? Hij heeft helemaal geen ervaring met dieren maar hij is wel heel betrouwbaar met dat soort dingen.

kattenhaatster

kattenhaatster

07-05-2014 om 14:10

ja, ja,

Kattenbakken verschonen hoeft niet.... want scheiten doen ze wel in de tuin van de buren!

vlinder72

vlinder72

07-05-2014 om 14:45

Dalarna

Wij hebben onze oppas van marktplaats af. Een gok maar ze past al jaren op en doet het heel goed. Wij zijn ooit begonnen met een weekend om het uit te proberen.

Oh en kattenhaatster. Onze katten komen niet in de tuin van de buren. Onze tuin is volledig afgezet en als wij op vakantie zijn mogen ze niet maar de tuin toe. Dus hier wel kattenbakken die dagelijks leeggeschept moeten worden.

idd ergernis

Ik ben dan wel geen kattenhaatster, vindt ze zelfs best leuk, maar er is hier in de buurt ook een kat die bij ons in de tuin zijn behoefte komt doen. Een deel van de heg is daardoor helemaal dood gegaan en hier baal ik dan ook van. Het is duidelijk zijn favoriete plekje, wegjagen heeft geen zijn want hij blijft terugkomen. Tips hoe we hier (op een diervriendelijke manier) vanaf kunnen komen.

Ik zou er nl best zelf eentje willen, maar wil mijn buren ook niet tot overlast zijn.

marlieke

marlieke

07-05-2014 om 17:17 Topicstarter

reactie

Dank je voor jullie reacties, er zitten bruikbare tips bij!
Maar ik ga zelf geen advertentie op mp zetten, inderdaad omdat ik niet wil dat er inbrekers op af kunnen komen.
Kattenplaza vind ik een goed idee, en ik ga het sowieso via via proberen. Facebook heb ik niet.
Ik zal op mn werk eens informeren.
Ik vind 10 euro per keer best veel, zeker als ik bedenk dat ik zelf 10 euro per uur krijg voor een uur keihard schoonmaken, en de oppas zal er geen uur mee bezig zijn. Aan de andere kant zit iemand dan wel vast aan elke keer komen, en die verplichting mag natuurlijk ook best beloond worden.
Maar fijn om jullie ideeen te lezen, en bedankt voor het meedenken!

ps kattenhaatster: mijn katten poepen in mn eigen tuin, ze kunnen niet bij de buren komen, en ik schep het iedere dag netjes weg Want ik snap heel goed dat het niet fijn is voor de buren om kattenpoep in hun tuin te hebben!

vlinder72

vlinder72

07-05-2014 om 17:20

Gonniegans

Je kan je tuin afzetten. Onze poezen kunnen er nu niet meer uit maar andere poezen kunnen er ook niet in. En dan kan je zelf ook een poes nemen zonder dat je buren er last van hebben.

Wij hebben onze tuin afgegaasd met groen pantanette gaas. Niet duur en de haag groeit er dwars doorheen. Alleen op de schutting zie je het gaas zitten verder nergens.

vlinder72

vlinder72

07-05-2014 om 17:22

Marlieke

Ik zou ook geen gezocht advertentie plaatsen maar kijken of iemand zich aanbiedt. Soms staan er ook recensies bij. Bij onze oppas wel en ze vroeg ook of wij een recensie achter wilden laten op marktplaats.

guera

guera

07-05-2014 om 18:01

marlieke

Heb je nou gekeken bij de link die ik hier neerzette? er zit gewoon een katoppas in apedoorn www.donan.nl die vraagt 7.50 per keer.....lijkt me een goede deal!

Ps vaak zijn er besloten facebook groepen in wijken of dorpen. Misschien kun je daar lid van worden?

Tango

Tango

07-05-2014 om 20:07

Marktplaats

Even ter verduidelijking. Ik had mijn oproep niet op de landelijke marktplaats gezet maar op een besloten plaatselijke. En ook niet precieze datum dat we weg zouden gaan.
Ik vond het ook wel een gok hoor, maar het is gelukkig goed uitgepakt.

brunette

brunette

07-05-2014 om 20:35

Tsjor

Jouw dochter mss voor een extra zakcentje mocht ze kunnen in die periode?

marlieke

marlieke

08-05-2014 om 10:45 Topicstarter

guera

Ik heb op de site gekeken die je aangaf, en ziet er supergoed uit, maar....ze rekent wel 7,50 per half uur, dat ziet er goed uit, maar er komen nog reiskosten bovenop, en ze woont op 12 km van mijn huis, dat keer 2 (heen en weer) maakt 24 km, keer 19 cent per kilometer, dan kom ik uit op meer dan 10 euro voor een half uur, wordt me iets te duur.
We gaan dit jaar expres al lowbudget op vakantie, dus ik moet echt een beetje op het geld letten
Maar wel bedankt voor het meedenken!

karin

karin

08-05-2014 om 12:38

hetzelfde probleem

Onze vaste katten oppas kan dit jaar ook niet en helaas ook hier geen familie of andere bekenden die de kat willen eten geven en een uurtje bij hem blijven zodat hij een uurtje in de afgesloten tuin kan.
Als er alleen iemand komt voor eten geven plast hij het hele huis onder,een echte stress kip is het.
Wij betalen altijd 10 euro voor dat uurtje,in die tijd kan de oppas eten neerzetten en twee keer in totaal de bak doen,lijkt me goed betaald,zeker als je bedenkt dat een 15 jarige het normaal doet.
Ik snap je probleem dan ook volledig,kan je jammer genoeg niet helpen,we wonen totaal niet in de buurt.
Op de genoemde site's zie ik niemand uit onze woonplaats helaas.Succes,we zouden eigenlijk een landelijke site moeten opzetten voor kattenoppas,ik zou best iemands kat willen doen.

Annet

Annet

08-05-2014 om 12:50

Mijn zoon moet maar verhoging vragen

Zoon past geregeld op twee katten van buren. Hij krijgt 1 euro per dag.
Hij is 11 jaar en erg tevreden met dit bedrag.

Theekopje

Theekopje

08-05-2014 om 12:54

Vakantieservice

Ik heb ooit via internet een soort dieren-vakantieoppascentrale gevonden. Niet in jouw regio dus jij zou aan die naam niks hebben, maar om maar aan te geven dat het heel goed kan werken.

Wij waren er erg tevreden over, ze gaven de katten eten, maakten de kattenbak schoon, legden de post weg, stofzuigden, en noteerden ook verzekeringsgegevens voor als er tijdens onze afwezigheid iets mocht gebeuren (brand, inbraak etc).

Ik meen dat het rond een tientje per dag kostte, en dat vind ik goedkoop.
Qua uurloon is het misschien meer dan een poetshulp, maar een poetshulp kan meestal 3 uur achter elkaar werken terwijl de kattenoppas elke keer voor een kort bezoekje langs moet komen.
Iedereen die een kat verzorgt is niet "vrij", kan niet zelf besluiten een dagje weg te gaan, maar per dag levert het niet zo gek veel op. Daarom vond ik die service niet duur.

guera

guera

08-05-2014 om 13:42

andere optie

Is holidaylink. Je hebt dan oppassers voor je huis, tuin en dieren. Maken wij al jaren gebruik van. Het werkt echt supergoed en wij hebben elk jaar hele leuke lieve mensen die op ons huis passen en de kat is niet alleen en de tuin goed verzorgd.
Je betaalt wel een fee aan de organisatie om een beetje een drempel op te werpen. Het is op basis van vertrouwen maar door de organisatie die ertussen zit dus wel een drempeltje.
Vantevoren maak je dan kennis en kijk je of het klikt.
Je krijgt ook kopie paspoort en soort contractje die je tekent.
Anyway dat is dus ook nog een idee.

vlinder72- OT

OT

Maar de katten komen ook gewoon over de schutting heen? Hoe doe je dat dan? Schutting is een standaardhoogte, moet die dan nog hoger worden gemaakt?

vlinder72

vlinder72

08-05-2014 om 20:01

Gonniegans (ookO.T)

Wij hebben op de schutting een stukje gaas bevestigd en dat naar binnen gebogen (schuin omhoog naar binnen). Knappe poes die daar over heen komt.

Aha!

Dat is een idee! (staat alleen niet zo fraai maar goed..)

Goede dierenoppas aan huis

Via een vriendin ben ik in contact gekomen met de website
http://katten-en-hondenoppas.nl/

Daar kun je een dierenoppas kiezen die bij je in de buurt woont.

Wij zijn een weekend weg geweest en was op zoek naar een oppas voor Elmo, onze poes. Leuke oppas gevonden, woont 2 minuten fietsen bij ons vandaan! Perfect geregeld, heeft me 7 euro per dag gekost. Ze ging 2 keer langs, om eten te geven.
Met het warme weer is ze zelfs een keer extra geweest om het water bij te vullen. Ook had ze de post opgeruimd.

Voor ons zeer geslaagd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.