Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamvantwee

Mamvantwee

28-09-2009 om 09:54

Waar vind ik nog broodmix voor de broodbakmachine?

Waar vind ik nog grote zakken met broodmix? Onze AH in de wijk en ook de grote AH in het centrum heeft ze uit het assortiment gehaald (daar baal ik altijd zo van, maar dat is een andere discussie).

Recent was er een draadje over broodmixen, over de smaak en kwaliteit, e.d. Daar gaat het mij niet om, ik ben meer van het gemak.

Bij ons in de stad zit nog een Lidl, een Aldi en een EmTe. Voordat ik alle winkels af moet gaan, heeft iemand een idee?

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee

sinds kort ben ik ook een blije bezitser van een bbm. Deze is na een jaar stoffen in een keukenkastje bij een vriendin bij ons beland. Tot nu toe heb ik één keer een mix van de molen erin gegooid. Was lekker. En twee keer een mix van de C1000.
Ben benieuwd wat de aanbevelingen van de andere zijn. Graag wel te halen bij een supermarkt...ben nog al van de makkelijke.

groetjes van Purk

Tijgeroog

Tijgeroog

28-09-2009 om 11:00

Gemak

500 gr bloem, 300 ml water, 10 gr zout en 7 gr gist. Dat hebben we in elke winkel.

Mamvantwee

Mamvantwee

28-09-2009 om 11:04

Ja maar

Bruin brood? Volkorenbrood? Ik hoef niet elke dag wit brood...

Ja, wij hebben ook gist in huis, en witte bloem, dus ik kan best een brood bakken. Maar daar gaat mijn vraag niet over: ik zoek juist de grote zakken broodmix, die ze tot voor kort nog in onze super hadden. Zeker als het brood 's nachts staat te wachten om gebakken te worden (en ja, water onderop en gist bovenop de bloem) gaat het wel eens mis. De mixen lukken bij ons altijd.

groet, Mamvantwee

Engelandvaarder

Engelandvaarder

28-09-2009 om 11:32

Ook volkoren

Ook met volkorenmeel gaat het prima (wij doen er wel 400 volkoren, 100 wit in dan). Wij doen gist onderop, dan meel, suiker en zout, en dan water. Gaat nooit mis (nou ja, soms vergeten we het water, dan heb je gebakken meel, LOL!).
Jose

Sascha2

Sascha2

28-09-2009 om 11:55

Lidl en boerenbond

Bij mijn weten verkoopt de Lidl broodmixen. Bij de boerenbond was dat in de tijd dat wij vol enthousiasme bakten, ook het geval. Inclusief apart verpakte zaden etc. Misschien wordt het er nog verkocht? En anders bieden online shops wellicht uitkomst.
Succes in ieder geval!

Mamvantwee

Mamvantwee

28-09-2009 om 13:18

Bedankt alvast

Bedankt voor het meedenken. Het is natuurlijk geen wereldprobleem, ik kan altijd nog zelf gaan mengen. Maar ik vind het zo gemakkelijk om een kant-en-klaar pak om te draaien en te gaan slapen, in de wetenschap dat morgen vers brood klaar staat...

Ik kan eventueel nog aan familie vragen om eens langs een Makro te gaan. Zij hebben een klantenpas. Daar zullen de verpakkingen vast niet klein zijn.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.