Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom hangen de tulpen niet meer?

Ik heb een vraag in de categorie lekker-belangrijk... Ik vraag het me regelmatig af en misschien is hier iemand die zomaar het antwoord weet...

Tegenwoordig blijven tulpen gewoon rechtop staan in de vaas. Maar ik herinner me van vroeger, dat tulpen altijd gingen hangen, ongeacht de hoeveelheid water die ze hadden. Na een dag gingen de kopjes omlaag... De truc om ze rechtop te houden was met een speld of een mesje onder de kop een gaatje te prikken.

Iemand enig idee wat er veranderd is???

Groeten Serra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toevallig

zei ik dat net gisteravond tegen mijn man. De derde bos tulpen na kerst en ook deze staan na 7 dagen nog steeds recht op. Ben ook benieuwd.

Dan kan ik toch weer een keer tulpen halen. Haal nu altijd rozen want ik vind hangende tulpen zo droevig.

amk

amk

11-02-2011 om 12:08

Genetische modificatie

die dingen worden er op gekweekt omdat de consument dat zo graag wil.

Ook o?

De mijne hangen hier toch echt uit de twee vazen op de schoorsteenmantel. Ik dacht erover om ze weg te doen, maar ze zijn nog net niet verlept genoeg. Ik vind het juist wel wat hebben, bloemen die gewoon doorgroeien en doen wat ze moeten doen, ook op een vaas. Ik vind nu juist die gerbera's zo vreselijk. Die gáán maar niet dood...
Maar ik begrijp dat ik bijzondere tulpen heb?

Was het niet iets...

... met het verschil tussen kastulpen en tulpen van de koude grond? Die laatste groeien in de vaas meer door en gaan dan daardoor hangen. Als ik me wel herinner.

Maar ja, zijn er eigenlijk al tulpen van de koude grond?

Groeten,

Temet

notje

notje

11-02-2011 om 13:19

Geluk?

Misschien heb je geluk met je bosje tulpen?Ik heb twee bossen staan sinds afgelopen zondag(ik was jarig).De ene bos staat nog redelijk rechtop,de andere is behoorlijk gaan hangen.
Het komt omdat tulpen doorgroeien na het snijden,dus ook in een vaas.

Ik vind hangende tulpen juist zo leuk!

En dan het liefst een hele grote bos, op de eetkamertafel. Ik zet tulpen juist expres in een vaas die van boven breed uitloopt & snijd ze niet te kort af in de hoop dat ze mooi doorgroeien & breed gaan uitwaaieren. Vind niks zo sippig als zo'n bos stijf rechtopstaande tulpen die stijd en stram en opgepropt alf met hun bloemen boven uit zo'n accubak-achtige rechte vaas steken.

Ingrid

amk

amk

11-02-2011 om 15:59

Tulpen van koude grond

nou die zijn er bijna niet meer. Veel te lastig plannen wanneer ze gereed zijn, en wanneer ze nodig zijn.
Die dingen gaan gewoon de koelcel in.

Margriet*

Margriet*

11-02-2011 om 21:17

Ik geniet van elke fase

Eerst staan ze stijf recht in de accubak, de bloem nog verscholen in het groen (ik wil ze zo dicht mogelijk) dan gaan ze groeien en eindigen ze uitgewaaierd en doorhangend en op een gegeven moment moeten ze eigenlijk weg. Dan is het moment en dan vallen alle bloemblaadjes eraf en dan was ik toch weer te laat want dan heb ik een heel spoor van tafel naar prullebak.

bibi63

bibi63

12-02-2011 om 14:01

Hihi herkenbaar margriet

Ook ik hou van een zo lang mogelijke bloeifase (ben gek op de lente, maar vind het altijd weer zonde als alles uitgebloeid is, dus lang leven de knoppen...). En inderdaad ook lekker dichte tulpen die langzaamaan groeien en uitkomen. En dan inderdaad te laat wegdoen met als gevolg een spoor bloemenblaadjes in de kamer.
Gr. Bibi

Serra

Serra

16-02-2011 om 10:22 Topicstarter

Of de duvel...

...ermee speelt.... )

Mijn tulpen zijn zowaar gaan hangen.... Doen ze al jaren niet meer en nu heb ik een heerlijk verwilderde bos op tafel staan...
Ik kocht ze vaak bij de AH en nu bij de bloemenman gekocht. Ik zal het daar nog eens vragen..

Haha

En ik heb ze zojuist weggooid, helemaal uitgebloeid na 2 weken en..........ze zijn een beetje gaan wieberen, maar zeker niet hangend ten onder gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.